Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Morgen kan ik weer een paar uurtjes vissen... Ben wel benieuwd waar ik de vis ga vinden morgen. Er is lekker weer voorspeld. Ik ben benieuwd of er nog / weer vis zit op mijn vaste winterstekjes. En of er al activiteit is aan de oppervlakte na 2 wat warmere zonnige dagen :) Het valt mij op dat er hier in de omgeving vrijwel geen vaste stok vissers meer te spotten zijn. Ik vraag me af waar ze gebleven zijn... Vaak volg ik die op zoek naar de vis. Vandaag wel even gezocht maar nergens een visser kunnen vinden. Alleen 2 jochies die aan het snoeken waren en op de waal de eerste feeder vissers tussen de kribben. Ik heb er zin in morgen  8)

Gerrit59

Als de vaste stok'ers niet meer komen is dat wel vaak een teken dat er niet meer (genoeg) te vangen valt. Ik vind dat wel een goede graadmeter.
Althans, dat is mijn ervaring.

Gerrit

Gert


GJ

Quote from: Gert on March 08, 2015, 11:48:24
Of graatmeter ;D
;D

Sinds 08:00 uur aan het water gestaan. Ik ben alles afgelopen maar nergens een vis te vinden. Balen. Toen ik ook nog mijn lijn in de boom gooide vond ik het genoeg geweest. (wel lekker weer trouwens...)
Nog even staan praten met een "elektronica" visser. Had een voerboot met fishfinder, hengels vol met elektronische klikkers, dieptemeter, elektronische spot finder. Wel gave gadgets maar ook hij ving niets... dus de electronica maakt geen verschil :)
Ik heb nog even getwijfeld of ik naar een zijarm van de maas zou verkassen maar ook daar verwacht ik nog niets. Te vroeg in het jaar. Jammer, maar wel lekker bezig geweest.

looland


merijn1982

Ben bang dat je niet veel zal vangen piet. Haven is drama...
Tight lines!!

Koen

Ben nog even in de buurt vijvers wezen vissen. ook niks.

bartkoper85

#332
Vandaag met Wouter lekker de polder in geweest en niet onverdienstelijk. Na een aanbeet of 8 zijn we maar een beetje gestopt met tellen. Water was erg troebel en vermoedelijk daardoor een hoop missers. Wouter had een snoek die onder het kantje 7x!! ::wtf:: op de streamer dook maar helaas niet de kant op kwam ::) ::hulp::
Uiteindelijk 3 visjes kunnen landen, allemaal kleintjes maar wel lekker actie gehad! Helaas verdween ook mijn been in een sinkhole  ::wtf:: tot mn knie in de bagger, gelukkig was het niet zo koud en konden we soppend door  ;D

Ook al paaiende snoek gezien op nog geen 20cm water  8) wat een topdag Wouter  ::goodjob::






sjoerd

Quote from: merijn1982 on March 08, 2015, 14:32:14
Ben bang dat je niet veel zal vangen piet. Haven is drama...

De vis is waarschijnlijk alweer op weg naar het grote water.......

Gerrit59

'helaas niet op de kant'.....  en 'allemaal kleintjes'....., maar ik zie Wouter toch met een knappe snoek op de kant! Toch een mooie dag mannen!
Ik ben afgelopen donderdag en vrijdag nog de polder in geweest ......., maar snoek ...... ho maar! Geen enkel leven!

Gerrit

wouter veuger

Was weer een buitengewoon relaxed ochtendje vissen bart!  Volop leven,weliswaar lang niet alle beten verzilverd,maar ach...

Het was al een verademing om na een paar uurtjes vissen je vingers nog gewoon te voelen,en geen ijsdruppel aan je neus te hebben :)

En je been in een sinkhole,ach die dingen horen erbij,gelukkig had ie niet je laars opgeslokt ;D


Lekker gevist ::agree::

merijn1982

Ja sjoerd. Alleen nu wachten tot ze daar te vangen zijn. Zitten er nu een btje tussen
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: merijn1982 on March 08, 2015, 17:12:43
Ja sjoerd. Alleen nu wachten tot ze daar te vangen zijn. Zitten er nu een btje tussen

Voor het grote water moet het toch een stuk warmer worden, april/mei
Misschien verstandig om nu kleiner water te bevissen, polderwater, stadswateren, siervijvers en dergelijke.
De Ijssel is nu ook niks met het stijgende water. Laat het nu dan maar verder stijgen dan komt er weer wat vis in de uiterwaardensloten!


looland

Merijn, ze zaten er wel. vaste stok mannen haalden wel met regelmaat mooie voorns naar boven.  Ik had veel lossers.  Ben toen wat hoger gaan vissen, en toch 4 voorntjes gevangen, op 1 meter ongeveer. Ach ....lekker zonnetje erbij. En motors........heel veeeeel motors. Tsja, had ik ook kunnen doen, maar had toch meer zin in vissen.

merijn1982

Klopt sjoerd. Dat is ook wat ik bedoel met we zitten er tussenin. Geen wintervisserij maar ook nog niet de visserij op groot water. Hopelijk warmer de sloten enz. Wel snel op dan kunnen we ons nog vermaken met de karpers:-)

ja ik had de uitslag gezien op facebook Piet. 1e had toch nog bijna 10 kilo. Maar toen ik er ff stond te kijken waren het allemaal visjes van max. 10 cm. En ze zaten allemaal te jammeren dat het tegenviel... zijn verwend he?!

Ja met dit weer komen doe motoren wel naar de boulevard. Rustig vissen is er dan niet bij:-) maar lekker dat je toch nog paar visjes had en met dit weer!!
Tight lines!!

sjoerd

Vanmorgen eerst nog even een haven bezocht om te kijken of het nog wat was. Wat ik zag was echt bizar. Duizenden vissen opelkaar gepakt  als een grote baitball bij elkaar. En dat op een halve meter diepte. Zo nu en dan stoof alles uitelkaar wanneer er weer een fuut , zaagbek of andere visrover doorheen joeg. Ze zaten stijf tegen de kant aan en nimfvissen op grotere diepte leverde niks op. Tenslotte maar de beetverklikker op een halve meter gezet en een zestigtal vissen kunnen vangen.
Eigenlijk maar een fractie van wat er lag. De hele grote voorns waren er niet, wel ving ik veel kleine windes, roofbleitjes, voorns, alvers en kolbleitjes.


slechts een deel van de vele vissen!! alle soorten zwommen doorelkaar. Zo nu en dan kwam een hele grote winde even kijken maar verdween dan snel
onder de boot.



een aantal van dit soort kleinere windes was toch leuk.

Na 60 vissen ben ik gestopt want ik wilde ook nog even met de BB het grote water op.

Lekker dobberen , aardig weertje en een aantal aanbeten waarvan ik er één mooie zo te zien zwangere snoekdame mocht landen.


Na meerdere aanbeten/missers toch nog gehaakt!



even een snel plaatje op de BB en dan weer terug in haar element.


al met al weer een lekker dagje "buiten spelen" :)


Scaramouche

Mooie platen Sjoerd. En die snoek is inderdaad wel heel erg in blijde verwachting!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

bartkoper85


wouter veuger

Gaaf! Zeker die kluit Witvis op elkaar,en mooie snoekendame! ::agree::

sjoerd

Quote from: wouter veuger on March 09, 2015, 21:14:12
Gaaf! Zeker die kluit Witvis op elkaar,en mooie snoekendame! ::agree::

Ja het was een aparte ervaring om zo ondiep en eigenlijk op zicht de havenvisserij te doen. Je kon heel mooi de verschillende reacties zien van de vissen op de nimf. Soms kon je  zien dat de vis het (kleine ) nimfje vaak maar gedeeltelijk in de bek nam waardoor je bij een aanslag mis sloeg. Soms reageerden ze heel fel op een bewegende nimf, dan weer op een statisch nimfje. Andere vissen kwamen naar de nimf kijken en zwommen weer weg. Je kon er geen peil op trekken.

merijn1982

Mooi sjoerd. Die witvis zo hoog heb ik al wel eerder mee gemaakt. Was op het moment dat ze de havens al weer uit willen. Dan trekken ze nog een aantal dagen zo door de haven voordat ze weg trekken. Vandaag zelf met erik op winde gevist. En hilco kwam ook nog even mee vissen. Had vijf windes en een roofblei. Nog een mooie brasem voor de kant verspeeld helaas. De twee vals gehaakte brasems bleven natuurlijk weer wel hangen:-(

een van de windes
Tight lines!!

wouter veuger

Quote from: sjoerd on March 09, 2015, 21:32:18
Ja het was een aparte ervaring om zo ondiep en eigenlijk op zicht de havenvisserij te doen. Je kon heel mooi de verschillende reacties zien van de vissen op de nimf. Soms kon je  zien dat de vis het (kleine ) nimfje vaak maar gedeeltelijk in de bek nam waardoor je bij een aanslag mis sloeg. Soms reageerden ze heel fel op een bewegende nimf, dan weer op een statisch nimfje. Andere vissen kwamen naar de nimf kijken en zwommen weer weg. Je kon er geen peil op trekken.


mooi,de wondere wereld van het vissen ::goodjob::

merijn ook mooie vangsten!

Roel

#347
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier wat gemeld heb, maar ik ben uiteraard wel blijven lezen hier. De laatste vangst met de vlieghengel is alweer een aantal maanden geleden en dat betrof een mooie snoek. Op een of andere manier heb ik me beziggehouden met het snoekvissen met een baitcaster en dat beviel me supergoed en over de vangsten had ik geen klagen. Maar........ 2 weken geleden was ik er opeens even klaar mee, want het vliegvissen heeft zoveel meer! Vol goede moed weer een paar streamers gebonden en naar de waterkant gegaan. En nog een keer..... En nog een keer .....en nog een keer en............ Inderdaad: nog een keer. Maar wat ik ook probeerde op de afgesloten waters waar ik ze er met een Fatso of shad wel wist te strikken, lukt het me niet om ze met de streamer te verleiden........ Ik weet: dat hoort erbij en blanken hoort erbij (maar ik had dit eerlijk gezegd op deze plekken niet aan zien komen). Vandaag was ik het blanken op snoek wel even zat en heb de #5 weer tevoorschijn getoverd.

Ik had niet veel tijd (ruim half uurtje), maar toch wilde ik weer even de rust ervaren van het lichtere vissen. Eens kijken of de ruisvoorns meer zin hadden dan de snoek. Op de plek aangekomen was ik toch aangegenaam verrast door het enorme verschil tussen het zwiepen met en nymph of een streamer ;D
Blijkbaar is mijn techniek vooruit gegaan, want ik haalde nu fluitend de afstanden waar ik vorige zomer toch echt heel erg mijn best voor moest doen! Zo makkelijk dat ik een paar keer de struiken aan de overkant te pakken had.......... En inderdaad moest het er een keertje toe leiden dat ik mijn pheasant tail zou verspelen. Ik had nog een paar minuten, maar besloot om er toch nog even een roze nymph (geen idee wat het voor moet stellen) eraan te knopen. En ja hoor, de derde worp eindelijk weer eens een vangst met de vlieghengel!

Tja, een knoepert was het niet, maar ik was als een kind zo blij!


Even later kwam zijn broertje ook nog even kijken en daarna........ moest ik naar huis!

Nu is zo'n ruiser op een #5 natuurlijk niet echt een sport  :o Als je niet oppast, vliegt hij bij het aanslaan zo op je gezicht af..........
Vandaar dat ik maar eens ga kijken naar een leuke gebruikte #3 voor dit werk.

Gert

In ieder geval een leuk verslagje Roel, mag je vaker doen ::goodjob::

Groet,
Gert

wouter veuger

Goed dat je de vliegenlat weer ter hand hebt genomen Roel!