Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Mwa de vissen zijn mooi, maar steeds tussen die bootjes pielen is niet mijn ding hoor, het zijn nog nét niet dezelfde boten een paar pagina's terug ::)

Koen

Quote from: sjoerd on February 04, 2015, 21:05:12
Vandaag weer een dagje havenvisserij gedaan. Lekker fris, later puffen in de zon (leek wel voorjaar ) maar later op de middag een  lekkere sneeuwjacht .
Dat scheidde de jongens van de mannen want enkele vaste stokvissers en een vliegvisser dropen bij de eerste sneeuwvlokken al snel af! :-\
Dat terwijl de vangsten gewoon doorgingen. Stond ik daar alleen nog met een buitenlandse vaste stokvisser die na de vangst van een vis, steeds vroeg wat voor vissoort hij nu weer had gevangen.
De vangsten waren wat aantallen betreft weer bizar. Ik had er meer dan 140 stuks. Daarbij moet wel gezegd worden dat het gemiddeld formaat een stuk kleiner was dan de laatste keer. Al zaten er wel fraaie voorns bij maar zoals gezegd gemiddeld......


Lekker vissen in de sneeuwjacht.

Ook nu weer enkele keren een doublet voorns

Gr Sjoerd

je hebt wel een heeeel klein schepnetje zo te zien  ;D

sjoerd

#177
Koen@ bewust een klein ondiep netje dat scheelt een boel ellende als je met 2 nimfjes vist. Anders zat ik vaak tijden te peuteren om de weer hopeloos in het net verwarde nimf(en) los te maken nadat je een flinke voorn moest scheppen! OK ik weet het er zijn medevliegvissers, die helemaal geen net gebruiken en de vis aan de leader omhoog takelen. Dat gaat vaak goed maar bij 30 plussers, heb ik te vaak gezien dat bij dat takelwerk, de leader brak en  vis met vlieg nog  in de bek in het water plonste !

Marcel@ Het is afwisselend hoor, steeds weer andere boten ;D ;D.
Maar zonder dollen, natuurlijk sta ik net als velen van ons liever ergens midden in de natuur te vissen maar....noem jij mij nu maar eens één stekje waar je hartje winter zulke grote blankvoorns kunt vangen en soms in bizarre aantallen, ergens midden in de natuur. Ik wacht met belangstelling op je antwoord maar ik denk dat zoiets lastig is. OK ik ken zo'n watertje maar dan moet ik wel 200 km rijden. Binnenkort zit er overigens wel weer in de buurt :) :) :)

Sjoerd

Plantje

Het is verboden om om stekinfo te vragen! Haha! Gelukkig is dat een ander forum ;)  :-X

Mooie vissen Sjoerd! Ik moet ook eens in de havens aan de bak!

MarcelN

Quote from: sjoerd on February 06, 2015, 11:18:11
Marcel@ Het is afwisselend hoor, steeds weer andere boten ;D ;D.
Maar zonder dollen, natuurlijk sta ik net als velen van ons liever ergens midden in de natuur te vissen maar....noem jij mij nu maar eens één stekje waar je hartje winter zulke grote blankvoorns kunt vangen en soms in bizarre aantallen, ergens midden in de natuur. Ik wacht met belangstelling op je antwoord maar ik denk dat zoiets lastig is. OK ik ken zo'n watertje maar dan moet ik wel 200 km rijden. Binnenkort zit er overigens wel weer in de buurt :) :) :)

Sjoerd
Je hebt gelijk, maar ik weet niet of ik zelf dan zou gaan vissen ook al zijn ze zo mooi groot, laat ze dan lekker zitten zou ik denken, het zal er prettig zijn.
Laat je het wel even weten als je er bent, ander weet ik nog wel iemand hier in de buurt net zo'n freak als jou om erop uit te trekken, gezellig!

HappyFisherman

Voordeel van zo'n haventje is denk ik wel dat er een cafe in de buurt zit waar de koffie en de ballen goed warm zijn!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jo flyfishing

Zoals gezegd, plan b dan maar genomen. OVM ipv de polders wegens ijs.

Een bruine forel (denk ik toch) van 46cm. Mijn eerste op OVM, de eerste keer dat ik er vis. Had ik niet durven hopen.


en dan deze bot nog.


Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

mooie brownie! En er worden veel botten gevangen heb ik het idee. Heeft dat iets te maken met het weer zouter worden van het water?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Quote from: Scaramouche on February 07, 2015, 19:21:04
mooie brownie! En er worden veel botten gevangen heb ik het idee. Heeft dat iets te maken met het weer zouter worden van het water?

Geen idee wat de botten betreft, was mijn eerste keer ovm.
Even staan babbelen met een andere vliegvisser (Ed, maar geen lid van forum). Hij had een beet gehad maar gemist, is maar een uurtje of zo geweest.

Rond 16h , zijn er nog 2 begonnen aan de westkant. Ben nog even blijven kijken, maar heb ze niets zien vangen. De wind begon toen op te zetten, en dat was er teveel aan.
Politie meerdere malen op verschillende plaatsen, gezien, geen idee of er iets aan de hand was.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Goed gedaan man! Waar had je ze aan?
En hoe smaakte dat, naar meer zeker?
Plaats hem maar in het OVM forumdag topic, dat zal de twijfelaars leren ;D

jo flyfishing

Groen-wit ep-streamertje van 3cm lang met oranje booby oogjes om de boel boven de bodem te houden.
De overschotjes van snoek/zeebaars streamer binden gerecupereerd  8)
j.


Quote from: MarcelN on February 07, 2015, 20:42:37
Goed gedaan man! Waar had je ze aan?
En hoe smaakte dat, naar meer zeker?
Plaats hem maar in het OVM forumdag topic, dat zal de twijfelaars leren ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Leuk hoor, en hoe vond je het meer en zijn visserij op zich daar?, ik ben er niet weg te slaan.
Vanaf welke dam had je die vissen en ver of kort bij? Dus je had de Loswal gevonden ;)

jo flyfishing

Ben helemaal naar de hoek ((slag baardmannetje) gegaan, daar direct de eerste dam richting stormvogel afgevist, overgestoken naar de 2de ( 1,4m diep  ::hulp:: ) en aan het verste eind van de 2de dam een meter of 15 uit de kant denk ik.

Visserij hier is mooi, en een goed alternatief in afwachting van opening seizoen in de Ardennen, net zoals snoeken  ;) , niks zo leuk als je droge vlieg van het oppervlak zien weggeplukt worden.
Kijk uit naar een zomerse sessie op OVM met oppervlakt activiteit.
j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Grappig om te lezen dat je links af ging vanaf de Loswal de dammen afvissen, de oudere cracks doen die zijde ook altijd steevast.
Moet ik ook maar eens doen, ik vis altijd rechts de westzijde, ik hoor dat vaker dat de bruine links/noordzijde eruit komen al zal dat toeval zijn.Oppervlakte activiteit is op het gehele meer, het zit er vol vis, zelfs de botten komen naar boven ;)
Was zeker wel een vreemd gebonk die bot, ik vind dat ook wel leuk die beesten hoor.

jo flyfishing

hehe, noorderwind voorspeld, en ik ben linkshandig.
Westkant dus iets vervelender, en daar stond een kunstaas visser toen ik begon.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

En nog een bot ook, zeker niet slecht voor de eerste keer.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Vanochtend weer eens een paar uurtjes met bart op pad geweest,achter de snoek aan ditmaal.
Bart had immers een hele mooie set gekocht voor dit doeleinde,dus gaan met die banaan.

Het waaide best wel hard,en we liepen al snel beide met kauwe klauwen te zwiepen,eerste 2 uurtjes ongeveer leverde ook niets op.
Ineens brak er kennelijk een bijtuurtje aan,want kort na elkaar kregen we nu een aantal beten.

De eerste was voor mij,een babysnoekie van een 40 cm die er wel zin in had harkte de hele streamer naar binnen :).

Een stukje verderop zag ik bart ineens met een kromme hengel staan,zijn eerste snoekenbeet op de streamer!
Helaas was de pret van korte duur want hij schoot er bijna meteen af,jammer!
Bart maakte nog een paar worpen op dezelfde plek,maar de vis wou niet meer happen...
Tenminste niet op bart z'n streamer,ik wierp ook eens op de betreffende plek en direct klapte het snoekje erop,ook nu loste hij,maar de eerst volgende worp sloeg hij weer toe,nu bleef hij wel hangen,een fanatiek snoekje van een cm of 50 :D

Bart was inmiddels een stukje verder gelopen,ik stond nog op hetzelfde plekje en liet mijn streamer onder een klein bruggetje door driften,zodra hij onder het bruggetje door was begon ik te strippen en voelde meteen al die bekende ruk aan de andere kant van de lijn,weer hangen!
Deze mocht even op de foto:


verder geen actie meer gezien,maar toch weer een lekker visochtendje in goed gezelschap ::agree::

Scaramouche

Lekker Wouter! (Nu heb ik spijt dat ik zelf niet ben gegaan)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

Yo frank, Altijd gaan vissen als je de kans hebt ;D  ::agree::

jo flyfishing

Mooi mooi.

Ik ga toch ook nog proberen een paar snoeken te pakken te krijgen voor einde van de maand daar is.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Da's weer en mooie Wouter!
Heb nog geaarzeld, kort bij huis lag het meeste nog grotendeels dicht. Dan weet ik hoe mijn plekken er bij liggen.... We heben deze maand nog...

Gerrit

wouter veuger

dank je Gerrit,hier lag ook nog veel dicht hoor,maar we konden een mooi rondje maken!


Timvanp

Mooie snoek Wouter. Ik heb vandaag vier snoeken mogen vangen. Alle vissen waren rond de 60 centimeter en pakten een paarse EP-streamer. Was alleen dus niet echt mooie foto's kunnen schieten. 😔
::new::

bartkoper85

Was een mooi dagje Wouter! bedankt weer  ::goodjob::. Op eigen gebouwde streamers je eerste aanbeet krijgen is supertof! jammer dat ik m loste!
Snel weer een rondje doen! 8)

Gert

Ik ben vanmiddag ook maar weer eens wezen snoeken (eerst met het splitcane drietje geprobeerd om wat voorntjes en/of baarsjes te vangen, maar dat lukt nog steeds niet hier, ook niet op dezelfde plekken waar het vorig jaar om deze tijd elke worp raak was, ik snap er niks van).

Maar goed , het ijs was grotendeels weg, ik weet een snoek te liggen van 82 cm die nog een keer goed op de foto moet, en op exact dezelfde plek als waar ik die dus al 2x gevangen heb kwam deze op de kant:



Is 10 cm kleiner, maar wel een hele dikke pens, dus zo te zien gaat deze er wel voor zorgen dat er de komende jaren ook nog wel wat te vangen is. ::goodjob::

Groet,
Gert