Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Quote from: sjoerd on January 23, 2015, 21:30:00
Her leuke was, dat ik het helemaal niet koud heb gehad. Goede kleding en een thermoskan hete drank, doet wonderen. :)

En een mooie vangst ook natuurlijk! ::goodjob::

bartkoper85

Vandaag ben ik op uitnodiging en advies van Wouter weggeweest om eens te zwiepen met een #9 ( toevallig ook de hengel welke ik op het oog heb )
Dit omdat ik sinds kort ben begonnen met een #3 en Wouter toch het advies gaf om het eerst eens met streamers te gaan gooien met een zwaardere lat.
Om eerlijk te zijn hebben we op 1 kolk en een paar honderd kilo biefstuk na niks gezien, maar wat heb ik genoten. Het was half niet zo zwaar en lomp als dat ik had verwacht. Buiten dit feit om vond ik ( in hoeverre ik dit zelf kan beoordelen ) dat ik geweldig stond te gooien. Eindelijk kon ik mn aangeleerde double haul testen. In het begin was ik mn timing totaal kwijt maar daar kwam snel verandering in, dan zie je pas wat voor effect deze techniek heeft.
Wouter bedankt! ik ben verkocht!  ::agree:: 8) ;D



[attachment deleted by admin]

wouter veuger

#127
Was leuk wederom bart!,enneeh eigenlijk was mijn advies om nog even te wachten met streameren he... ;),maar als je toch iets gaat kopen,dan in ieder geval eerst even een keer proberen ::agree::

Werpen ging je inderdaag heel aardig af,nu weet je in ieder geval hoe het is om met een #9 te werpen en kun je voor jezelf rustig beslissen of je iets wilt kopen,en die beslissing ook ergens op baseren!

Jammer genoeg niets gevangen vandaag,door het nog aanwezige ijs was de stekkeuze natuurlijk redelijk beperkt,en stonden we niet op het meest eenvoudige water te vissen!

Toch weer lekker gevist,en die snoeken komen echt wel weer.


Marksman

Vanmiddag nog even achter de snoek aan geweest met één dapper snoekje van ongeveer 30 cm als resultaat.
Beetje teleurstellend maar wel lekker uit gewaaid.:-)

merijn1982

Vanmorgen nog even achter de voorns aan gegaan. De laatste tijd lekker gevangen maar wel met veel kleinere voorns in plaats van de echte 'bakstenen' maar vanmorgen weer een mooie weten te vangen! 32 cm, kogelrond en puntjegaaf! Daar doe je het voor:-) helaas kwamen er niet meer van dit slag maar nog wel een paar mooie van rond de 20-25 cm en wat kleintjes. Helaas begon het te sneeuwen en won de kou het van mij...
Tight lines!!

looland

Laatste weekenden ook even frisse neus gehaald in de haven.
Mooie voorns en af en toe een baarsje. Het barst er van de snoekvissers, maar die hebben het ook niet druk volgens mij. Snoek wordt slimmer denk ik. Hier even plaatje van vandaag . Mooie 26er , de rest , 1 baarsje en 4 voorns waren wat kleiner. Voor mij een prima score in een uurtje vissen .

wouter veuger

Mooi visje looland.

Ik ben vanochtend ook even met de #3 op pad geweest,helaas bleek het hier toch te hebben gevroren vannacht waardoor er aardig wat water dichtlag.

Toch tussen het ijs door nog een twintigtal voorns gevangen in een uurtje,daarna was het gedaan met de actie,en helaas waren er door het ijs weinig alternatieven om te verkassen.

merijn1982

Was er geen wedstrijd looland?? Tja die snoekvissers... zie ze ook weinig vangen! Zit zoveel aasvis nu. Die vang je zo goed als niet. Maar mooie voorn ::goodjob::

en lekkere vangst toch wouter?! Zo tussen het ijs in een uurtje geen slechte score!!
Tight lines!!

wouter veuger

Nee hoor zeker niet!, had alleen nog graag een paar andere stekjes bevist.

Maar ja,cant stop Mother nature...

MarcelN

#134
De hele week al dit soort 'voorntjes' aan het vangen in de grachtjes hier, daar gaat de Fairplay #2 helemaal krom van ::agree:: ook mooie brasems ;)


wouter veuger

Mooi Marcel! Zeker leuke visserij op licht materiaal.

sjoerd

Afgelopen week ook de havenvisserij beoefend.Mooie aantallen vissen kon je vangen als je ze eenmaal had gevonden. En dat laatste was cruciaal.
Zo was er op een gegeven moment maar één plekje waar de vis leek te zitten. Ik stond daar samen met  vismaatje Hans heel goed te vangen. Het was echt vissen op de vierkante meter. Elders werd helemaal niks gevangen zodat zelfs de vaste stokvissers na een uurtje alweer weggingen. Naast ons werd wel baars gevangen maar dus helemaal geen voorn. Ik had er die dag veel, heel veel zelfs, meer dan honderd mooie blankvoorns.
Heel bizar hoe de vis tussen de twee boten lag opgestapeld. Wellicht waren er meer plekken in de haven waar ze zaten maar waar je niet bij kon of niet mocht komen.Kortom het waren ouderwetse havenvisserijdagen. Om warm van te worden. Hier nog enkele plaatjes.

meerdere 30 plussers


meerdere doubletten gevangen, dan kun je niet zonder schepnet!

Sjoerd



MarcelN

Wow Sjoerd ::goodjob:: die wil ik wel op mijn zwabberstokkie voelen :P hier liggen ze tegen een sluis aan en verder nergens, even terug liggen ook boten, geen flauw idee of ze daar tussen liggen.
Woonboten zouden wel eens geschikt kunnen zijn, jammer dat het zandpad leeg is, die boten waren zelfs heet! :-*

sjoerd

Zandpad, in Utrecht hé volgens mij. Dat waren echte waternimfen :)

wouter veuger

WoW :o sjoerd,wat een kneiters van voorns zeg!

Gaaf zeg.

Troutbuster

Mooie vissen Sjoerd!! ::goodjob::

Morgen ff in een haventje in west Brabant proberen

Zaten laatst ook mooie dikke voorns!!

Bericht volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


merijn1982

Mooie vangsten marcel en sjoerd! Zo kunnen we de kou nog best hebben he...
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: merijn1982 on January 31, 2015, 22:14:04
Mooie vangsten marcel en sjoerd! Zo kunnen we de kou nog best hebben he...

Ja maar het lijkt erop dat er komende week meer winters weer aankomt. Dan zijn we misschien gauw "uitgespeeld" als er een laagje ijs ligt :'(

Sjoerd

merijn1982

Ja helaas.. al blijven de havens gelukkig wat langer open. Ach laat het voorjaar maar weer komen!
Tight lines!!

MarcelN

Nou hier niet zo snel, maar die vaste stok vissers... als die maar bevriezen, want wat een berg zooi gooien die erin zeg >:( zelfs de bewoners klagen steen en been over die herrie om 7uur elk weekend.
Als die gasten rond 12uur opzouten, begin ik pas na 4'en de voorns te pakken, vandaag had er 1 wel 31KG voorns in zijn leefnet :o

looland

Dat zijn nog eens mooie maten voorn Sjoerd , die heb ik nog niet gehad. Merijn, vandaag was er geen competitie, volgens mij is dat altijd op zondag tussen 9 en 12 of zo . Als het beetje lekker weer is morgen maar weer even proberen.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

Het weer was best ok vanochtend,dus was de beslissing snel gemaakt om nog even wat streamers uit te laten.

Een paar uurtjes de polder in,lekker...

Ondanks dat het keihard begon te plensen,en ik daar niet echt op gekleed was (klote buienradar >:()
Heb ik toch lekker gevist,en ook behoorlijk wat actie,7 aanbeten waarvan er 4 bleven plakken,geen reuzen maar dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken.

Hier nog een paar plaatjes:





Regen over het Noord-Hollands landschap...




Lekker gevist :)



jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Ach Wouter, die regen :-X  Je hebt lekkere actie gehad en zo te zien ook mooi helder water, Dat is hier nu wel even anders met de stijgende Ijssel. ::goodjob::