Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Yup, stuk waar we de eerste keer niets gezien hebben in de voormiddag.

Quote from: FSCHAMP on January 18, 2015, 22:01:28
goed bezig.  :) Naar Nederland geweest?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Was dat dat stekkie wat ik zei Gino? Ik zie kleine steiger plankjes, die had je daar ook af en toe. Daar lagen veel kleinere snoeken.

FSCHAMP

Neen,  daar ben ik nog niet geweest, maar dit komt nog.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

@marcel, dat mag altijd,maar het hoeft niet,ik ben gauw tevreden...

Jo ook mooie snoeken gevangen weer,je hebt het snel opgepikt!

Volgend weekend ook maar weer eens met de streamerlat aan de slag,mits het weer het toelaat.

bartkoper85

Vanaf afgelopen vrijdag tot en met vandaag een goede 7/8 uur geïnvesteerd om in mijn eigen woonplaats de witvissen te vinden. Ik ben natuurlijk te erg verwent door Wouter. Ik mocht een aantal keer mee op sleeptouw en dat bespaarde mij de investering van het zoeken naar vis.
Helaas geen tikkie mogen ontvangen. Wel gaat het werpen met de dag makkelijker. Lijn strekt mooi en de stekken die voorheen (5m) de overkant van de zee leken zijn daags normale casts geworden

jo flyfishing

Ik had sneller moeten zeggen dat ze niet thuis waren.
Vanmiddag antwoord gehad, en alleen een Vlaamse vergunning nodig (boven op de Waalse, dank u Regionalisatie).
Binnenkort eens gaan zien of de vis die ik al zien azen heb ook een vliegje wil.

Quote from: jo flyfishing on January 17, 2015, 21:55:32
Ben zwaar op zoek naar water dichter bij huis om ook zo hier en daar eens een verloren uurtje te kunnen wegvissen.
Weet dat er een paar visvijvers aangelegd zijn bij ons in de gemeente maar vind geen info.
Bij de toeristische dienst geven ze niet thuis  :o
j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger

goed bezig bart! oefening baart kunst ::agree::

en die vissen kom je vanzelf een keer tegen,de aanhouder wint!

sjoerd

Koude middag en door de regen bruinig water in de polder. Geen ideale omstandigheden om te nimfen op voorns Maar er toch een stuk of twintig weten uit te peuteren. Zelfs 2 keer een doublet. Dat vangen geeft des te meer voldoening als de omstandigheden minder gunstig zijn. Je moet er dan immers echt wat meer moeite voor doen om ze te vinden. De donkerbruine kleur van het water werd een aantal keren opgefrist door de ijsvogel die enkele uren lang steeds weer op enkele meters afstand voorbij kwam flitsen om dan weer op een tak neer te strijken. Mooi hoor. Aan het eind van de middag nog even met de streamer gevist maar het water leek snoekloos :-[

Sjoerd

merijn1982

Gister morgen was snoeken met de bb de planning. Maar eenmaal in het water werd het snel koud en nat aan mijn kont... waadpak lek:-( dus snel naar de kant en naar huis. Dus vanmorgen moest er toch maar wel even gevist worden maar nu maar lekker op voorn met de #2. Ik had gister wst watervlooien gebonden ( met rood binddraad een lijfje wikkelen op een klein haakje en klaar! ) en deze moesten getest worden vandaag. Ik begon met een madevlieg op de punt en een vlo op de dropper maar al snel bleek dat de vlo veruit favoriet was dus heb ik de made vervangen voor een vlo en pakte ook gelijk daarop vis. Mooie voorns en natuurlijk dat ene mini baarsje:-) maar ook een klein ruisvoorntje en wat kleinere voorns. Al met al in een paar uur toch zo'n 30 vissen weten te vangen.





Tight lines!!

wouter veuger

goed bezig merijn,mooie vissen, en je laat maar weer eens zien dat het qua nimf niet (altijd) ingewikkeld hoeft te zijn ::goodjob::

sjoerd

Zo is het maar net. Gewoon visnimfjes binden en geen shownimfen :) :) :)
Enne ze hoeven nu ook niet zo groot te zijn, 14 en 16 is een mooi maatje voor de wintervoorns.
Zeker in de polderwateren. Ze zijn immers niet allemaal 25 plus.

wouter veuger

Dat is zeker waar ook sjoerd,ik vis momenteel nog steeds in behoorlijk ondiep water, en eigenlijk altijd met een enkel nimfje op maatje 16.

bartkoper85

#112
Ik ben net ook nog even aan de slag geweest na het werk. Zoals hierboven met de 'simpele' fuzzybug die het voor mij altijd goed doet.
In nog geen uurtje een 10-tal mooie vissen :)

[attachment deleted by admin]

wouter veuger


Anthony



Hier mijn snoek van afgelopen vrijdag wat was ik blij met zo een vis.
Meteen helemaal verkocht en dat word heel veel vliegvissen dit jaar!

Groeten

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger


Floor

Mooi hoor! En ja, met zo één ben je snel verkocht dan wel verslaafd.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

FSCHAMP

Schitterend exemplaar, hopelijk volgen er nog meer van deze grote op de vlieg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

TK88

Een mooie snoek uit Drenthe. Het slootje waar ik hem ving was net zo breed als de vis zelf. Deze zat goed verscholen om het hoekje van een duiker.



[attachment deleted by admin]

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

TK88

Bedankt. Hij had wat krasjes richting de staart. Denk dat deze al eens aangevallen is door een reiger of aalscholver. 

sjoerd

Het was koud en mistig vanmorgen maar ik wilde toch even achter de wintervoorns aan.
Onderweg in de auto gaf de thermometer -4 gr Celsius aan. Hmm. we zullen zien of er water open is.
Bij mijn viswater aangekomen zag ik dat dit nagenoeg helemaal dichtgevroren was. Dan maar naar een haven.
Ook die lag voor meer dan 3/4 dicht met ijs.
Toch even proberen. Bij het rommelen met de spullen bij de auto, stopten twee "vaste stokvissers bij mij en vroegen of ik het nog ging proberen. Ja dat was wel de bedoeling antwoordde ik. "Nou we hebben het hier net anderhalf uur geprobeerd en nog geen enkel stootje. helemaal niks.
Na nog een praatje gingen ze weg en ik naar het water. Veel vertrouwen had ik er niet in gezien hun verhaal. Dus was ik heel blij dat ik al met de eerste worp een voorn haakte!! Ze zaten er dus wel. Om een lang verhaal kort te maken. Vanaf half 12 tot een uurtje of 4 heb ik leuk gevangen. Zo tegen de vijftig vissen, waarvan het meest blankvoorns, één winde en een aantal baarzen. Later kwam Wilco nog even gezellig meevissen .Een vaste stokvisser ving ook behoorlijk. Hij viste dieper maar tussen de boten lagen de scholen vis. Je zag het water zo nu en dan kolken veroorzaakt door scholen vis, heel apart. Opvallend waren verder, de futen, de dodaars, reiger en aalscholvers en enkele forse meeuwen die agressief probeerden elkaars vis uit de snavel te jatten. Dat ging gepaard met het nodige lawaai.
Hier nog enkele plaatjes.

dichtvriezen van de hengelogen. Ik heb nog steeds niet de ultieme oplossing daarvoor.
insmeren van de ogen met lippenbalsem,zoals ik op een Amerikaanse website las, helpt maar tijdelijk


de allereerste van de dag, altijd mooi!



Dit waren de plekken waar de vis lag. werpen op de vierkante meter zeg maar.



Met een aantal van dit slag vissen wordt je op een koude winterdag weer warm!!

gr Sjoerd



Scaramouche

brrrrr, kouwe sessie, maar wel de moeite waard us!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Scaramouche on January 23, 2015, 21:26:10
brrrrr, kouwe sessie, maar wel de moeite waard us!

Her leuke was, dat ik het helemaal niet koud heb gehad. Goede kleding en een thermoskan hete drank, doet wonderen. :)