Berekoud vandaag, maar wel gevist...

Started by Gerrit72, January 29, 2014, 20:27:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Toen ik rond de middag in de auto stapte, was het nog niet echt aanlokkelijk om naar buiten te gaan. De koude viel nog wel mee, maar door die noord-oostenwind over de Drentse prairie, leek het qua gevoel wel of je op de Noordpool stond te vissen. Er lag langs de oevers zelfs nog sneeuw. Lekker weer om bij de kachel te gaan zitten...maar ja, je bent vliegvisverslaafd of niet  ::). Er moest dus gevist worden.



Ondanks dat ik vandaag veel viswater heb gezien, ontmoette ik niet e e n andere visser. Wel zwanen, buizerds en een witte reiger, heerlijk als je de natuur even voor je alleen hebt.



Regelmatig de ogen ijsvrij maken, van top- tot trekoog zaten ze in no-time vast.
Na gebruik van het schepnet, bevroor deze terwijl ik er naar keek.
Jawel, u leest 'na gebruik', want ondanks dat ik er niets van verwachtte, hapte er toch e e n toe.



Langzaam en zonder zichtbare beweging, alsof hij met een touwtje aan de streamer vastzat, gleed hij erachter aan.
Om net voor het kantje er toch goed op in te happen. Daar werd ik weer even warm van  :)
Heerlijk vistripje, maar ik ga nu toch lekker dicht bij de kachel zitten (even ontdooien  ::confused::).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nol78

Bikkel,het woeide inderdaad ontiegelijk in het mooie drenthe ::agree::
Wel lekker uitgewaaid en een mooie snoek ::goodjob::

merijn1982

Stoer dat je het weer hebt getrotseerd. En verdiend beloond met een mooie snoek!!!
Tight lines!!

sjoerd

Mooi hoor, Ik vond het vandaag lekker weer om thuis nog wat te klussen, o.a enkele nieuwe ramen alvast  in de grondverf zetten etc. Dat moet je doen als het wat minder visweer is. Over enkele dagen wordt het weer zachter, dus......

Sjoerd

wouter veuger

Lekker Gerrit!, en die kou,ach altijd beter dan werken ;D

FlueFisker

Goed bezig Gerrit  ::goodjob::  ::proost::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Gerrit72


Bedankt voor de reacties mannen!
@ Wouter, gewerkt heb ik ook nog hoor, maar daarvoor moest ik naar m'n favo visgebied, was dus mooi te combineren.
@ Sjoerd, het was idd meer weer voor klussen (of binden) in huis. Mooi dat de temp. wat gaat stijgen.
Nu idd lekker met   ::proost:: op de bank  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>