RIO® Perception lijn ervaringen

Started by Twan, February 02, 2014, 22:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Ik heb onlangs hier op het forum een nette LOOP Evotec 690-3 F (Dankzij gebruiker Vliegvissers.nl) gekocht.

Nu heb ik net op internet een drijvende lijn besteld, namelijk de RIO® Perception Camo WF6F. Deze lijn heb ik gekocht op basis van goede reviews vanuit het buitenland. Deze lijn is ook een paar keer in de prijzen gevallen, waarbij ik niet weet of deze prijzen representatief zijn.

Heeft iemand deze lijn, of er wel eens mee gegooid? Zo ja deel dan je ervaringen wat betreft deze lijn..  ::vertel:: ;D

Arjan Maat

De Rio perception is een hagel nieuwe lijn, hij heeft idd al wel wat prijzen gewonnen maar. . . . mss had je de vraag beter gesteld VOOR dat je de lijn had gekocht.  Op een Loop hengel pas het beste toch ook een Loop lijntje. Zeker nu alle lijnen niet meer perfect bij de lijn klasse passen is het gewicht van de belly cruciaal voor het resultaat van de match tussen hengel, lijn en werpgenot......

Toch succes ermee,

Arjan Maat / 

Twan

Arjan,

Ik ben een soms een impulsieve koper, dat zie je nu maar weer.  ;D

Deels kan je mening delen, maar enerzijds is het ook een match tussen, niet alleen hengel en lijn, maar ook de werper. Voor mij is niet het zo dat per definitie een loop lijn bij een loop hengel voor mij het fijnste is. Ikzelf heb voor lijnen een voorkeur voor RIO.
En anderzijds, dat de match beter is kan ik misschien wel geloven, maar of de lijn beter is betwijfel ik. Dit heeft ook te maken met strakkere beetregistratie door weinig rek en andere factoren.

Arjan Maat

Quote from: Twan on February 03, 2014, 00:31:08
Arjan,

Ik ben een soms een impulsieve koper, dat zie je nu maar weer.  ;D

Deels kan je mening delen, maar enerzijds is het ook een match tussen, niet alleen hengel en lijn, maar ook de werper. Voor mij is niet het zo dat per definitie een loop lijn bij een loop hengel voor mij het fijnste is. Ikzelf heb voor lijnen een voorkeur voor RIO.
En anderzijds, dat de match beter is kan ik misschien wel geloven, maar of de lijn beter is betwijfel ik. Dit heeft ook te maken met strakkere beetregistratie door weinig rek en andere factoren.


Hoi Twan,

Ik hou best van impulsief kopende klanten, ook al ben je niet bij mij gepasseerd, maar dat terzijde. Wat ik jammer vind is dat je eerst het een en ander koopt, nadien om "raad" of bevestiging van je koop lijkt te vragen en dat terwijl je naar mijn bescheiden mening die Rio Perception niet op je Evotec hebt geprobeerd. En nadien ook nog de kwaliteit van de Loop lijn in vraag stelt. Loop heeft meerdere type lijnen voor elk budget en elk type visserij. En een geweldige service.

Maar goed, heel veel plezier ermee en ik hoop dat het "past" voor jou


TL Arjan Maat 

weerwolf

Arjan, ik wil best een eindje in je verhaal meegaan maar als je de hengel met het CCS test dan weet je toch veel meer. En als je dan ook nog weet, en dat is al voldoende gedaan op andere fora, wat een lijn weegt dan heb je veel meer keuze met lijnen dan dat je hebt binnen de loop range.
Maar dat je per definitie een loop lijn op een loop hengel moet hebben dat gaat mij te ver. Als je nu zegt dat veel mensen voor een loop lijn gaan omdat die goed casten ga ik verder mee maar dat heeft veelal met lijngewicht te maken en het gebrek aan werptechniek  ;D (dit geld dan vooral voor de evotec series) Voor mezelf vind ik het wel leuk om in dit geval een loop hengel, lijn, reel ed te hebben, maar dat is puur voor eigen kick.


En dat het een beetje verkeerd om kopen is ben ik ook eens, maar een ieder doet het zoals het hem zelf goed dunkt. Niet mijn keuze want lijnen die net niet zijn als wat je ervan verwacht heb ik (en velen met mij) al genoeg liggen.


Voor mezelf is het CCS een uitkomst want dan heb je in ieder geval een combi die kwa gewichten klopt.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: Twan on February 03, 2014, 00:31:08
En anderzijds, dat de match beter is kan ik misschien wel geloven, maar of de lijn beter is betwijfel ik. Dit heeft ook te maken met strakkere beetregistratie door weinig rek en andere factoren.

Ik snap dit ook niet zo goed als ik eerlijk bent. Als ik de artikelen over deze lijn lees, ga ik toch twijfelen.  Het is m.i. Geen allemansvriend en je moet een zeer redelijke tot goede werper zijn om met een rekvrije lijn een hele dag te kunnen werpen. Zoals Rio zelf al aangeeft komt het met de timing van je worp zeer precies en dat is over een hele dag vissen steeds lastiger....

Maar wat is goed, beter of slechter.... Elke lijn heeft zijn eigen eigenschappen en dat zegt niets over kwaliteit maar alles over voorkeuren en ideeën over ontwerp e.d. Kwalitatief, dus materiaal etc, zal de Loop niet of nauwelijks voor de Rio onderdoen.... Sterker... Ook budgetlijnen zijn tegenwoordig van zeer goede kwaliteit, lees het materiaal...

Just my 2cts


Sieger

Twan

Heren,

Ik baal er een beetje van dat dit topic verschillende keren uit de bocht vliegt. Laten we een beetje on-topic blijven. Zoals gezegd zoek ik niet naar "raad" of een bevestiging, maar ben ik benieuwd naar de ervaringen wat betreft deze lijn!

Dus als iemand ervaringen heeft, S.v.p. delen. B.V.D.!!

Gr Twan

Rena

Quote from: Twan on February 03, 2014, 15:09:41
Heren,

Ik baal er een beetje van dat dit topic verschillende keren uit de bocht vliegt. Laten we een beetje on-topic blijven. Zoals gezegd zoek ik niet naar "raad" of een bevestiging, maar ben ik benieuwd naar de ervaringen wat betreft deze lijn!

Dus als iemand ervaringen heeft, S.v.p. delen. B.V.D.!!

Gr Twan

Hei Twan,

Je maakt me nieuwsgierig naar je motivering om ervaringen te vragen voor een lijn die je zelf hebt.
In dit geval is je eigen ervaring met je eigen materiaal en werpstijl toch de beste graadmeter voor deze lijn.
Als jij hem perfect vindt, volkomen k*t of iets wat daar tussen zit, dan doen alle testen, reviews en commentaren er toch niets meer toe?

Gewoon mij 2 øre  :D

TL Peter

Twan

Je hebt gelijk. Belangrijkste is dat ik zelf de lijn fijn vind.

Maar waar ik om vraag gaat niet over mij, maar ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van deze lijn.

sexyloops

is een leuke lijn werpt prettig op mijn 8# dan wel te verstaan
op mijn 6# is het een klote lijn zeker 2 klasse te zwaar 

is leuk voor mensen die graag hengels overklasse  maar gebrek aan techniek hebben

mijn 6 en 8# zijn perfect op aftma

Twan

Jeuj, thnx, Je bent de eerste die direct reageert op mijn vraag  ;D

Ik heb vorige week ook nog een #8 gekocht zonder lijn, wie weet komt die daar dan wel van pas hahaha  ;)

Gert

Off topic of misschien juist niet, maar ik vind het wel grappig dat het een Perception lijn is ;D

Twan

Ik vraag alleen of we on-topic kunnen blijven, omdat we allerlei randzaken willen bediscussiëren, terwijl ondertussen maar 1 antwoord op mijn vraag wordt gegeven, maar ondertussen wel 13 (Ondertussen weer 14 incl., mezelf  ;D) berichten geplaatst worden. Is dat zo raar? Ik weet dat jij graag de discussie aan gaat, maar ik vind relevantie belangrijker, anders stel ik de vraag niet. 

Als het eenrichtingverkeer zou zijn, dan zou niemand op mijn vraag mogen antwoorden en zou ik de enige zijn die wat zou mogen posten onder dit topic.   :-\ ??? Dat je deze vraag aan me stelt, daar heb ik mijn bedenkingen bij.

Arjan Maat

Als je dan feedback wil hebben Twan.

Nee, en dus geen ervaring.

Ik heb verder alleen als feedback gegeven dat ik het als winkelier een beetje vreemd vindt dat je een gebruikte hengel koopt (die je mss wel of niet "gevoeld" hebt. En er dan op basis van reviews een zeer kostbare lijn bij gaat kopen - die mij persoonlijk - niet voor een ieder geschikt lijkt.

Maar het is geheel aan jou,

En juist omdat ik weet dat het met hengel - lijn combinaties en dan ook nog eens het gewicht van een reel erbij soms een beetje zoeken is is het aangegeven aantal grammen op de Loop hengels heel makkelijk te herleiden naar het aantal grammen van een Loop lijn. En dan is dat in elk geval in orde. Meer niet en ook niet minder, en als JIJ persoonlijk een liefhebber bent van low stretch lijnen dan kan je ook Airflo lijnen nemen, maar alle huidige Loop lijnen zijn OOK low stretch en minder kostbaar als de Rio lijnen.

Heel veel plezier met de hengel, die is zonder meer heel goed.

TL Arjan 



Twan

Bedankt!!

Ik hoop ook dat de RIO bevalt en wat betreft de LOOP kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Ik heb er dit weekend mee gevist, maar niet met een bijpassende lijn. De x-grip is voor mij nog niet echt een meerwaarde, maar ook niet super hinderlijk. Gelukkig is het handvat door de vorige eigenaar al wat opgeschuurd :-)

weerwolf

begin nu de zin van de ignore knop te begrijpen!  :D maar ga hem nog niet gebruiken........dit als off-topic zijnde info
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Twan

Quote from: Cornico on February 03, 2014, 20:24:45
Jammer, was niet nodig geweest wanneer je had geantwoord, als was het maar dat je geen antwoord wilt geven.
Goed te weten dat je alleen antwoord op vragen wilt hebben en geen bijkomende zaken of suggesties.

Als we dan toch off-topic zijn  ;D
Neem dat niet te letterlijk dat ik alleen antwoord op vragen wilt hebben en geen bijkomende zaken of suggesties, want dat is niet zo.  Maar als ik een topic start en er geen antwoorden komen dan ben ik wel iemand die roept  ::offtopic::  ;D ;D ;D ;D

RiverHunter

Twan ik heb verschillende rio lijnen gehad, gelukkig niet alle maal nieuw gekocht, rare is dat ik verleden jaar er weer twee goedkoop kon bemachtigen, maar ben er toch niet tevreden mee de ene is een rio trout LT de ander rio gold, toch zeker geen goedkope lijnenik vind ze nogal zwaar aanvoelen op de lat, toen ik een Loop lijn kreeg van een kennis werd ik helemaal blij, deze lijntjes gooien perfect voor MIJ dan wel te verstaan. Ik heb toen eerst geluisterd naar Arjan, Sexyloops en Sieger, wat mij opviel is dat ze eigenlijk alle drie heel erg over de Loop lijntjes tevreden waren. nu ik ze zelf ook heb twee dezelfde een #5 en een #6 WF-F Loop OPTi Stillwater, heerlijke lijnen. Voelen zeker niet zwaar op de lat, en streken heerlijk. Elke tic voelbaar ect.....

Gr, Ron.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

weerwolf

Hey  Twan no hard feelings maar het komt wel vreemd over de manier waarop en de volgorde zijn laten we zeggen "apart"


Dat je meer wilt weten over de lijn dat snap ik en hier kan je ook hele leerzame antwoorden op krijgen.


Voor mijzelf zijn de off-topic stukken vaak het meest intressant en vindt ik dit dus niet zo erg.


zoals gezegd het is je goed recht
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Twan

Ik kan het me voorstellen dat je het apart vind. Maar zoals gezegd ben ik impulsief en als ik ergens zin in krijg dan koop ik het.
In NL heb ik niet een winkel kunnen vinden die deze lijn verkoopt om te proberen.

Als de lijn niet bevalt, dan overweeg ik nog wel om een LOOP lijn te bestellen  ::jumpers::

Hilco de Visser

ik hoor ook veel leden over Barrio lijnen  , schijnt ook erg goed te zijn.............

Arjan Maat

Quote from: Twan on February 03, 2014, 20:49:42
Ik kan het me voorstellen dat je het apart vind. Maar zoals gezegd ben ik impulsief en als ik ergens zin in krijg dan koop ik het.
In NL heb ik niet een winkel kunnen vinden die deze lijn verkoopt om te proberen.

Als de lijn niet bevalt, dan overweeg ik nog wel om een LOOP lijn te bestellen  ::jumpers::

Probeer eerst lekker je nieuw Rio lijn, mocht je een Loop lijn willen proberen op je Evotec #6 nodig ik je graag uit om die live te komen proberen.

Groeten Arjan

Twan

Haha zal ik zeker doen. Als ik hier gebruik van wil maken dan ga ik hier graag op in. Bedankt voor je aanbod.  ::goodjob::


JB

@ Heintje Davids

::goodjob::  aan zulke info heb je wat.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)