(reageren op) priveberichten - OPLETTEN

Started by A{b}r{a}xa{s}, January 23, 2011, 01:33:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Zoals jullie wellicht al hebben gezien kun je in je profiel aangeven of je wel/niet via een e-mail notificatie op de hoogte gebracht wordt wanneer je een privebericht hebt ontvangen.
(Je kunt trouwens ook instellen dat je een pop-upschermpje krijgt als je een privebericht ontvangen hebt)
Die notificatie is er voor om je op de hoogte te brengen van het feit dat dat privebericht er is, niet als vervanging van het bericht zelf.
In de notificatie staat (ook) de tekst van het privebericht, zodat je daarvan al op de hoogte bent, maarrrrr, zoals gezegd, het is een notificatie voor een ontvangen privebericht en géén 'via het forum door iemand verstuurde e-mail'.
Reageren op de notificatie door via de e-mail te antwoorden heeft dus ook géén zin.
Je reageert dan op een automatisch door het systeem verzonden notificatie en NIET op het betreffende privebericht.
Daarom staat in de e-mail notificatie ook de volgende tekst :

You have just been sent a personal message by ....... on Vliegvissers.nl.

IMPORTANT: Remember, this is just a notification. Please do not reply to
this email.

The message they sent you was:

Waarom breng ik dit onder de aandacht ?
Omdat als je via de e-mail reageert op een notificatie, je een e-mail stuurt aan het 'systeem' en omdat ik daar toevallig het e-mailadres voor heb aangemaakt, je dus een e-mail stuurt die bij mij binnenkomt.
De e-mail komt dus bij mij binnen, ik kan hem ook lezen dan, en degene naar wie je zou moeten reageren (via een privebericht !) weet van niets.....

Rossie69

ja das wel lache he Bas.

zo heb je de box snel vol hahahaha

ik ben ook schuldig daar aan,is ook zo standaard he mailtje ontvangen,reageren natuurlijk  :P

A{b}r{a}xa{s}

heb jammer genoeg nog geen pincodes in mn mailbox gekregen...lol ;)

dat de mailbox voller wordt is geen probleem,
lulliger is dat iemand denkt te hebben gereageerd (..of zit te wachten op een antwoord)
en het kan natuurlijk gebeuren dat ik er niet (gelijk) om denk om het bericht weer door te sturen.

Sieger

Ja..ja.. ik weet het... Beter lezen... :o


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

dit onderwerp verdient nog wel wat aandacht want dit gaat nog steeds zo nu en dan fout. ;)

Troutbuster

Ik ben er intussen ook achter Bas!!

Jan.
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

gewoonlijk stuur ik het berichtje wel door (naar verzender en ontvanger),
maar handiger is het als het goed gaat he :)

A{b}r{a}xa{s}

Nog maar weer een keer onder de aandacht gebracht.
Ik ga stoppen met het (direct) doorsturen van priveberichten, cq. mensen op de hoogte brengen van het feit dat er iets niet goed is gegaan.
Een andere optie zou zijn het blokkeren van priveberichten zodat die niet meer verzonden kunnen worden, dan kan er ook niets fout gaan.
Maar die optie zal wel niet zo veel voorstanders hebben.....  ::) ;D

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on January 23, 2011, 01:33:52
Zoals jullie wellicht al hebben gezien kun je in je profiel aangeven of je wel/niet via een e-mail notificatie op de hoogte gebracht wordt wanneer je een privebericht hebt ontvangen.
(Je kunt trouwens ook instellen dat je een pop-up schermpje krijgt als je een privebericht ontvangen hebt)
Die notificatie is er voor om je op de hoogte te brengen van het feit dat dat privebericht er is, niet als vervanging van het bericht zelf.
In de notificatie staat (ook) de tekst van het privebericht, zodat je daarvan al op de hoogte bent, maarrrrr, zoals gezegd, het is een notificatie voor een ontvangen privebericht en géén 'via het forum door iemand verstuurde e-mail'.
Reageren op de notificatie door via de e-mail te antwoorden heeft dus ook géén zin.
Je reageert dan op een automatisch door het systeem verzonden notificatie en NIET op het betreffende privebericht.
Daarom staat in de e-mail notificatie ook de volgende tekst :

You have just been sent a personal message by ....... on Vliegvissers.nl.

IMPORTANT: Remember, this is just a notification. Please do not reply to
this email.

The message they sent you was:

Waarom breng ik dit onder de aandacht ?
Omdat als je via de e-mail reageert op een notificatie, je een e-mail stuurt aan het 'systeem' en omdat ik daar toevallig het e-mailadres voor heb aangemaakt, je dus een e-mail stuurt die bij mij binnenkomt.
De e-mail komt dus bij mij binnen, ik kan hem ook lezen dan, en degene naar wie je zou moeten reageren (via een privebericht !) weet van niets.....


A{b}r{a}xa{s}

...en nog maar weer eens onder de aandacht gebracht....
als je even leest kan het toch niet duidelijker :)

Rossie69

maar het is zo standaard om toch tereageren via de mail ;)

hahahaha heb het zelfs nog wel is.


Marksman

Hey Rossie, ik ben dus iemand die dit verkeerddoet, als het goed is heb je nu mail.

Rossie69

ja heb het gezien.

kijk nog is bij die boekjes.

;)


Marksman

Eindelijk gevonden, gaat met vissen ook zo.
Maar boven budget, vind mijn vriendin met hengels enz. ook zo.

Groet Erik.

harlin

Quote from: Marksman on April 12, 2011, 15:29:31
Maar boven budget, vind mijn vriendin met hengels enz. ook zo.
Andere vriendin zoeken,  ::badgrin::
die van mij raadt meestal het duurdere aan. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Ja, want dan ga jij af en toe een nachtje op pad :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

En heeft ze een dagje  ::lol:: voor haar zelf om het uit te geven.  >:(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

#16
<<<bump>>> : zie bovenaan voor info omtrent het reageren op priveberichten : (reageren op) priveberichten - OPLETTEN  ::)

Hilco

kan je niet zorgen dat de notificatie enkel een notificatie is?  dus niet de tekst van het bericht er in opnemen?

A{b}r{a}xa{s}

Daar wil ik vlg week wel eens een poging voor doen.
Het was wel al een ramp om überhaupt de engelse tekst te vinden (ivm het vertalen),
we'll see :)

Hilco

ik zal het php script eens downen kijken of ik op een afstand mee kan zoeken ;D

A{b}r{a}xa{s}

'k heb het inmiddels gevonden Hilco.
Aan de andere kant, ik vind het persoonlijk wel handig als ik de tekst al kan lezen van priveberichten die ik ontvangen heb.....
Misschien maar eens een poll aan wagen van de week :)

Hilco


A{b}r{a}xa{s}

<bump> ...want het gaat nog steeds fout....

Sieger



Sieger

pepadew

en zo een no-reply email adres dan? die kan je gwn simpelweg niet beantwoorden.