Topics op slot

Started by Cornico, May 31, 2012, 16:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Zeker is het vallen en opstaan Sieger. Laten we ook vooral hopen, dat we er met zijn allen uiteindelijk beter uit komen.

En verder discussies gewoon lekker laten gaan als er niemand mee benadeeld wordt.

Ik heb ook wel eens hier of daar gedacht:"O o o...Klaas! Wat ben je nu aan het roepen?!?" Maar puur gekeken naar de discussie waar hier regelmatig naar verwezen wordt vind ik niet dat hij het te bont heeft gemaakt en kan ik zijn verbazing wel begrijpen.

Ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen lekker aan de Carbage run auto knutselen. Vandaag helaas de snoek die achter het huis zwom niet kunnen verleiden; wel nog een leuk voorntje kunnen vangen!

Sieger

Zoals gezegd we doen wat we kunnen en dat gaat de ene keer beter/anders dan de andere... Of het ooit 100% wordt... Geen idee, maar wat ik zeker weet is dat dingen als persoonlijke macht hier bij de Mods niet bestaan (die heb je namelijk niet, maar kun je hooguit krijgen van de forumleden....) ... Hooguit wat verschillen in aanpak....

Ik heb er over gezegd wat ik wilde.... Voor mij lekker over gaan tot de orde van de dag... Euh nacht....


(vind het wel zonde van de hengels die eraan gaan trouwens.... ;) )


Sieger

Rossie69

waar haal jij dit uit dan Klaas ?

Sieger Bas Rossie schrijf nu dan ook op het forum die waarschuwing aan mr Team.

Cornico

Het voordeel dat dit topic niet op slot is gezet bewijst zich maar weer omdat na een verduidelijking van Klaas,  Sieger z'n bericht aanpaste.
Dat vind ik klasse van Sieger en bewijst dat het zo ook kan.
Klaas in dat opzicht vast wel tevreden dat hij de kans kreeg om iets te verduidelijken.
Klaas, wees daar nu ook eens blij mee.  :D
En je andere "vraag" is nu vast ook wel duidelijk, geef de mensen even wat tijd, Bas is aan het vissen  en gun hem dat.
Geef ze ook even de tijd om het overleg te hebben dat Bas in het vooruitzicht heeft gesteld.
Vaak ben ik het met je eens ook al ben je soms wel erg direct, maar heb ook begrip dat niet iedereen daar goed mee overweg kan.

HappyFisherman

Ik heb je op de Fair toch gezien Evert?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Sommige hebben nu eenmaal een pittiger taalgebruik dan anderen. De een schrikt zich te pletter van een bepaald woord terwijl een ander het gebruikt zonder het door te hebben. Als we dit van elkaar kunnen accepteren valt er al een hoop gedonder weg.

Ik denk dat aanvallen op het persoon niet thuis horen in een topic over materiaal, en dat daar zeker mensen op aangesproken moeten worden. Om een topic te sluiten omdat een hengel uitgescholden wordt, ik moet er eigenlijk een beetje om grinniken. Dan voelt iemand zich wel heel verbonden met zijn materiaal.

Dat er vriendschappen en voorkeuren zijn tussen leden van het forum is mij ook opgevallen en is volgens mij heel normaal. Zeker gezien dat dit forum volgens mij heel lang een klein trouw clubje is geweest en in een korte tijd heel hard gegroeid is. Ik denk dat hier nog aan gewend moet worden. Misschien zijn niet alle mods zich hier ook bewust van, en moeten ze zich, bij een reactie ('waarschuwing', 'slotje', 'laissez faire'), afvragen of deze reactie objectief is, of ingegeven door de ervaringen met iemand.
Kort gezegt, een vriend geef je minder snel straf dan iemand waar je niet mee door een deur kan.


Gerrit72

Blij te zien dat de discussie goed uitvalt nu. Een slotje hoeft dus niet zo snel, in het begin leek
deze topic ook aardig uit de hand te lopen, nu is het toch een mooi voorbeeld van dat we uiteindelijk
een aardig eind bij elkaar komen (en het netjes blijft ;)).

Goed dat sommigen de moeite namen de teksten goed te lezen en er genuanceerd op te reageren.

Met het overleg v Bas in het vooruitzicht en het punt dat nu duidelijk gemaakt is, kan het alleen maar
beter worden, goed bezig mannen :)!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gewo

Ik ben jaren mod geweest op een forum mbt reptielen. Is wel iets anders dan vliegvissen maar toch mod.

Als mod moet je discussies toestaan hoe heftig ze ook kunnen zijn. Echter als het uitdraait op persoonlijke aanvallen moet/kun je eerst een waarschuwing geven aan de betreffende persoon die de aanval doet.

Voldoet die persoon of personen niet aan de waarschuwing kun je er voor kiezen deze persoon/personen enige tijd te bannen of het topic te sluiten. Sluit je het topic vind ik dat je hier een reden voor moet geven die voor iedereen duidelijk is.

Trouwens vind ik persoonlijk dat de woorden als k u t , kanker, tyfus ed niet thuis horen op een forum. Er zijn genoeg andere woorden om iets uit te drukken. Zou ik echter een topic sluiten om dergelijke woorden? nee maar er zou wel een pbt'je verstuurd worden naar de persoon.

Soms snap ik bepaalde discussies ook niet of wil ze niet begrijpen omdat ik vind dat het nergens over gaat. Echter voor de persoon die het topic opent kan het heel interessant zijn om die discussie te openen. Let it be denk ik dan en zolang er niet beledigd wordt, laat gaan.

Maar om af te sluiten aan iedereen het advies, laat mensen in hun waarde. Ook al ben je het niet eens met iemand realiseer je dan dat niet iedereen denkt zoals jijzelf. Ieder huisje heeft zijn kruisje is zo'n uitdrukking maar deze heeft ook betrekking op mensen.

Trouwens zitten we niet op dit forum om over vliegvissen, vliegbinden en alles wat daar bijkomt kijken te kletsen.

Als je problemen hebt met bepaalde uitspraken van iemand laat dit dan weten aan die persoon in een pb maar spui je gal niet via het/een topic.

Zo en nu weer over naar de orde van de dag, nog iemand gevist vandaag  ;)(niet op reageren off-topic)

Gewo

Klaas, ik zou me bijna gaan beschuldigen wat ik schreef in mijn vorige post. Echter doe ik niet.

Je krijgt van mij nu een PB wat je daar mee doet moet jezelf weten. Als je hem wilt plaatsen van mij mag je.

Cornico

#34
Quote from: Klaas on June 02, 2012, 22:24:52
Wie kan me ermee helpen.

Klaas ook nu ben ik het helemaal met je eens .
Ook mijn mening na mijn kortstondig verblijf hier is, dat voor mij Rossie best eens meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit mag gaan.
Van mij krijgt hij de bokaal voor prietpraat, gelukkig (voor hem) dat de gewone leden daar geen slotjes op kunnen zetten. ;D

Rossie69

Lijkt wel als je hoog opgeleid moet wezen om hier iets te mogen zeggen,of doen,of erger lid mag wezen.

lijkt wel dat jullie nu toch wel meerdere handjes op 1 buik zijn.

vindt het best,en als je mij wat wil bij brengen,prima.
En dat mensen pbtjes naar mekaar sturen van wat schrijft die Rossie toch allemaal,zal wel komen dat ik geen,goed Nederlands kan.

Goh ja geschikt als mod nee klopt ook.

Maar wordt is tijd dat blaaskaken en schreeuwers is,de mond wordt gesnoerd.
opruiers en weet ik het allemaal.

Gaat om een slotje die dan wel 2 keer opslot wordt gedaan(PR) en dat  dit het hele weekend programma mee wordt gevuld.
Vindt het leuk om mensen te plagen,en dan maar gauw een slot erop.

Ben dr wel klaar mee,helaas zal ik de handoek niet in de ring gooien,en ook geen slot meer plaatsen,mogen de andere Mods doen.

Marten wat jij nu ook uit kraamt vindt ik ook belachelijk,spijt me dat te lezen.
had van jou,als die wijze uit het oosten,niet verwacht.

maakt me ook niet uit.

scheelt kan wat hebben.

bij deze heren,fijne avondt en weltrusten als je er toe bent.

en ja kwaliteit van een autist,kan je dan ook niet verwachten.

doe de mee wat jullie willen.

de groeten de Sloten maker.




Cornico

Quote from: Rossie69 on June 02, 2012, 23:41:34
Marten wat jij nu ook uit kraamt vindt ik ook belachelijk,spijt me dat te lezen.
had van jou,als die wijze uit het oosten,niet verwacht.
Wat ik tussen jouw regels lees wist ik niet en dat spijt me.
Mijn reaktie zou wellicht iets genuanceerder geweest zijn, maar wel met dezelfde inhoud.
En omdat kennelijk meer mensen zoiets denken/ vinden, zou je er ook eens over kunnen nadenken of er niet misschien een ietsiepietsie waarheid in zit . . . .

Rossie69

Vaak zijn het de grootste zeur.akken van,een forum,die alleen maar serieus willen worden genomen, en andere ook naar hun pijpen moeten dansen,en normaal gedrag vertonen.zo niet zijn ze voer voor ze.

Ik ben nu eenmaal zo,ben niet zo,n droogkloot.
Maar kan ook serieus wezen,de mensen die me dan ook ,op die manier kennen.

Nu houd ik erover op,straks wil je mn blote billen nog zien ;)






gerrit

Ook mijn mening na mijn langstondig verblijf hier is, dat voor mij Rossie best eens meer voor kwantiteit  ;D  dan voor kwaliteit ;) mag gaan.
Van mij krijgt hij de bokaal voor pret maker krijgen, gelukkig (voor hem) dat de veel gewone  leden daar ook zoo over denken
dus Henk voor mij ben je een toper ::proost:: ::proost::
grrrrrrrrrrrrrrrr gerrit :-* :-*

weerwolf

Ik dacht dat hiervoor al een paar keer geschreven was dat je het niet op de persoon speelt en vervolgens gebeurt het wel weer.................vreemd.

De topic waar het om gaat is in mijn ogen niet bijster goed gebracht maar de schrijver heeft in het verleden ook al eens aangegeven geen talen knobbel oid te hebben......prima en met dat in mijn achterhoofd lees ik de topic. Een topic dat echter wel zeer intressant is als je leest wat terzake doet.

Soms is het gewoon fijn als je al eens mensen van het forum gesproken of meegemaakt hebt, dan kan je de berichten ook beter lezen met in je achterhoofd hoe ze het bedoeld zouden hebben.

Waar ik een beetje moeite mee heb zijn mensen die nog maar weinig gepost hebben op dit forum, weinig mensen hebben gesproken toch een mening moeten geven over mensen. Laat dit soort mensen niet vergeten dat sommige forumleden ook wel eens een luchtige/grappige/onzinnige opmerking willen maken om de spanning weg te halen. Probeer de mensen te leren kennen en geeft dan pas een mening. Snap je een opmerking niet of staat de opmerking je niet aan......vraag om duidelijkheid desnoods in een pm.

Naar mijn beeld wordt het allemaal iets te veel en te lang opgeklopt.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Wilco

Is er nu niet een ander moderator die deze discussie kan sluiten. Hier zitten veel mensen niet op te wachten en ik al helemaal niet. Het niveau komt aan bij een dieptepunt zonder dat er eer wordt gedaan aan dit topic dus heren pak een fles drank, ga je helemaal klem zuipen of doe er wat anders mee maar stop met de wijsneus uithangen en denk vooral niet met jezelf toegekende vermeende intellectuele kwaliteiten de wijsneus uit te hangen.

Gerrit72


Tsja, jammer dat de discussie nu toch weer op de man gespeeld wordt.
Het onderwerp slotjes was duidelijk, goed dat hier eens over werd gesproken.
Nu lijkt het inmiddels meer op een moddergevecht, wat ik zeer jammer vind :'(
Hier komt niets goeds van en het geeft enorme scheve verhoudingen, waar denk
ik niemand op zit te wachten.

Kennelijk kunnen we dus toch niet zonder moderators die slotjes plaatsen ;)


The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Quote from: weerwolf on June 03, 2012, 00:53:04
Soms is het gewoon fijn als je al eens mensen van het forum gesproken of meegemaakt hebt, dan kan je de berichten ook beter lezen met in je achterhoofd hoe ze het bedoeld zouden hebben.
Dat ben ik wel met je eens. Met name over personen ben ik dubbel voorzichtig met het geven van mijn mening als ik deze personen nog niet in real life ontmoet heb. Met Joost ben ik wel eens gaan vissen...uiteraard komt het forum dan ook ter sprake. Joost heeft me op die manier ook kunnen bijbrengen, dat bepaalde mensen in real life wel wat anders zijn dan hier op het forum en allemaal prima meevallen. Wederom was ik blij, dat ik niet te fel ben geweest tegen die mensen.
Maar juist ook wanneer je mensen wel in real life ontmoet hebt...wees dan ook voorzichtig met het plaatsen van berichten over die mensen die je alleen snapt als je de persoon in kwestie kent. Daarmee bedoel ik: insider jokes werken vaak niet op een forum waar mensen zitten die je niet in het echt ontmoet hebt.

Daarom heb ik ook wel eens aangegeven: voordat je iets plaatst, denk even na of je hetzelfde tegen die persoon of groep zou zeggen wanneer deze voor je zou staan.

Quote from: weerwolf on June 03, 2012, 00:53:04Waar ik een beetje moeite mee heb zijn mensen die nog maar weinig gepost hebben op dit forum, weinig mensen hebben gesproken toch een mening moeten geven over mensen. Laat dit soort mensen niet vergeten dat sommige forumleden ook wel eens een luchtige/grappige/onzinnige opmerking willen maken om de spanning weg te halen. Probeer de mensen te leren kennen en geeft dan pas een mening. Snap je een opmerking niet of staat de opmerking je niet aan......vraag om duidelijkheid desnoods in een pm.
Ik snap je punt, maar het is wel een glijdend vlak als je mensen maant tot voorzichtigheid, omdat ze nog niet zo lang op het forum zitten. We willen ook niet dat het een ons-kent-ons-forum wordt lijkt me zo. Ik zit ook nog maar relatief kort hier, maar heb het gevoel dat ik wel gewoon zonder problemen mijn mening kan en mag geven.

Maar het gaat me met name om je laatste punt: om duidelijkheid vragen. Ik moet Klaas nageven, dat hij dat nu toch al een paar keer gedaan heeft. Zo ook hier weer:
Quote from: Klaas on June 03, 2012, 00:59:36
Maar het is toch niet zo moeilijk voor je om gewoon een vraag te beantwoorden,dat hoort toch gewoon bij je taak als mod,ofniet???
Dus nogmaals vraag ik gewoon wat je nu met dit stukje bedoeld,ik geloof dat je daar toch gewoon antwoord op kan geven.

"waar haal jij dit uit dan Klaas ?

Sieger Bas Rossie schrijf nu dan ook op het forum die waarschuwing aan mr Team."


Echt Rossie je plaatst dit maar wat is de bedoeling hiervan,kan je het uitleggen,of iemand anders graag die de betekenis hiervan weet???

En dan lijkt me dat nog niet eens zozeer de taak van een mod. Lijkt mij, dat wanneer je een opmerking plaatst en iemand vraagt of je dat kunt toelichten je heel veel problemen kunt voorkomen door gewoon even dat in andere (heldere) taal te verwoorden. Voor het geven van een toelichting hoef je niet hoger opgeleid te zijn. Als het dan nog niet duidelijk is kan er nog een keer om duidelijkheid gevraagd worden.

Helaas heb ik ook de ervaring, dat ik een keer iemand om duidelijkheid heb gevraagd; dat was een zeer moeizaam proces. Vervolgens heb ik zelfs aangegeven: bedoel je A of bedoel je misschien B? Ook daar heb ik toen geen duidelijk antwoord op gekregen, maar weer een uitleg waar ik eigenlijk niets mee kon. Dat is jammer en levert meer frustratie op dan nodig. Wel heb ik toen besloten er verder geen punt van te maken en het naast me neer te leggen. Immers: met alle intepretatieproblemen krijg je meer frustratie dan duidelijkheid als je het op het spits gaat drijven. En uiteindelijk is dat van geen enkel forum het doel lijkt me zo. (Uitzondering daarop zijn discussiefora die gaan over discussiƫren of de Nederlandse taal ;) )

Gerrit72


Plantje, (wederom) mooi verwoord, ben het geheel met je eens.
Jouw manier van reageren is 100% duidelijk (misschien een voorbeeld?).
Je bent er in het verleden al eens op aangevallen, maar deze wijze van
reageren maakt wel dat er geen misverstanden ontstaan.

Ook vind ik dat of je nu kort of lang op het forum zit, niets uit zou moeten maken.
Kort of lang, houd het concreet en wees bereid verantwoordelijkheid te nemen voor wat
je schrijft/doet (bv verduidelijking geven indien iets niet duidelijk is).
Durf ook kritisch naar jezelf te kijken, in dat opzicht is dit forum leerzaam, je merkt
hoe jouw opvattingen op verschillende manieren kunnen worden opgevat, of dat
mensen het bv helemaal niet met je eens zijn. Dat is leerzaam, waardeer dat!

Als je met mensen spreekt die het met je eens zijn, leer je niets.
Pas als je iemand spreekt die het niet met eens is , wordt het interessant ;D

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

#44
Van bevestiging kun je ook wel wat opsteken. Vooral als je kritisch naar jezelf bent.

Ik weet dat ik wat te lang van stof ben. Ik probeer te zorgen, dat het punt duidelijk is; van welke kant je er ook tegenaan kijkt. Dat leidt tot (te) lange verhalen, die worden vervolgens half gelezen waardoor een eventuele reactie daarop over iets heel anders gaat of alsnog mijn punt niet vat ;)

Tenslotte: goed dat we het eens zijn, maar meer veren in mijn reet past niet :D Ben al lang blij, dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

catchem

@Rossie en @Klaas

Ik vind jullie alletwee leuk voor het forum. Rossie laat mij lachen en Klaas zet me aan het denken. Maar de aanvallen van jullie op elkaar doet geen van twee met mij, ik lach niet en wil er niet over denken.

Ik denk dat schelden met puntjes of spaties ertussen geen verschil maakt dan het gewoon opschrijven, het is meer de manier hoe je met elkaar om gaat.

Gerrit72


De aanvallen waardoor de schrijvers elkaar beschadigen, maakt wel duidelijk dat een moderator die evt in kan grijpen (helaas) dus nodig is, om weer op het topic terug te komen. Het grote aantal lezers en relatief kleine aantal reageerders, kan er op duiden dat meerdere mensen er niet vrolijk van worden (er er niet op willen of durven) reageren. Dat kan niet de bedoeling zijn. Laten we het leuk houden ;D.

Dit topic maakt ook duidelijk dat we meer respectvol naar elkaar moeten reageren.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Helemaal mee eens Gerrit!

Wilco

Is er nu werkelijk waar geen enkele moderator die ingrijpt. Een persoon zal gestopt moeten worden in zijn monolog die allang aan het doel voorbij is geschoten.

weerwolf

Laat na mij alleen klaas nog een keer reageren dan heeft hij het laatste woord en daarmee zijn zin.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.