emailberichten wel/niet verstuurd ?¿

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 22, 2010, 07:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

We zijn er achter gekomen dat emailberichten (bv. om een account te activeren, of als je een priveberichtje hebt) de ene keer wel, de andere keer niet verzonden lijken te worden.
Daar ben ik nu druk mee bezig om te achterhalen waar dat aan kan liggen.
Voorlopig staat de registratie dan ook nog helemaal op 'direct', dat betekent dat na aanmelden iemand direct geactiveerd wordt.
De optie om 'na registratie een activeringsemail te ontvangen om jezelf te kunnen activeren, blijkt dus niet helemaal goed te werken.
Een aantal mensen heeft zich daardoor waarschijnlijk niet goed kunnen registreren (ik heb daarnet 8 accounsts handmatig geactiveerd), maar ook die registraties zijn nu dus wel gewoon actief.

weerwolf

Bas,

ik heb ook nog geen mailtjes gehad wanneer er gereageerd wordt op topics, kan dat wel?

Groet,

Roelof
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Je kunt het in je profiel wel aanklikken (vinken), maar ik heb het niet geprobeerd (bij modify profile en dan Notifications...)... Best kans dat dat ook niet goed gaat... Zal wel via de zelfde mailprocedure lopen...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

weerwolf, in je profiel kun je aangeven of je (standaard) op de hoogte wilt worden gebracht van reacties op je berichten.
En als het goed is kun je dacht ik ook zoiets instellen voor bepaalde forums in het geheel....
Heb er zelf nog niet mee gespeeld met die optie.

NB. Er lijken wat problemen te zijn met het versturen van emails door/via het forum.
DE notificaties van nieuwe priveberichten, het verzenden van activeringsemails na registraties, en emails (aan admins) dat zich een nieuwe lid aangemeld heeft, die lijken de ene keer wel en de andere keer niet verstuurd te worden...
wat daar de reden van is (en hoe het op te lossen) daar wordt 'druk' naar gezocht.

harlin

Bij mij lukt het ook niet,
ik wilde mijn email veranderen, werd vermeld dat ik bericht zou krijgen en dat er
opnieuw ingelogd kon worden met/via de opgestuurde mail.
Die mail is niet aangekomen.
Wat wel gebeurde: ik kon mezelf nog wel bekijken in het forum,
maar kon er niets meer plaatsen.
Toen geprobeerd een nieuwe account te maken, wat ook niet lukte.
Wel de notitie dat er bericht was verzonden .........., niets aan gekomen dus.
Tot mijn grote verwondering kon ik er wel weer op vanmiddag, en dat zonder mail/bevestiging.
Het was dus ouderwets handwerk van Bas dat ik er weer op kan.

Heb gisteravond via het oude forum (aan de achterkant) contact gehad met Sieger
en ben dus zo een beetje op de hoogte gehouden. ::top::
Vraag me nu ook af hoe dat gaat met nieuwe aanmeldingen.
Ze kunnen er nu wel op, alleen ze weten het zelf niet waarschijnlijk.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Nieuwe aanmeldingen worden vanaf volgende week (of na 1 januari) weer net als op het oude forum door de beheerders/admins geactiveerd..

Nu staat alles op direct toelaten (sinds vanochtend)... dit om het overstappen wat makkelijker te laten verlopen...


Sieger