plannen voor vandaag ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, March 10, 2012, 08:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Gaat er vandaag nog gevist worden of wacht iedereen op het 'betere weer' dat voor morgen wordt voorspeld ? :)

ben

Tuurlijk, denk dat ik naar Wild Reutum ga

jur606

Plan is om morgen in de trappel kajak te stappen en te gaan vissen zowel trollen op snoek en kijken of de vis al wat ondieper licht als beetje zwiepen met de vliegenhengel (hopelijk liggen de WIT-vissen ondiep dat verwacht ik wel spektakel:P)


HappyFisherman

Vismonitoring nabij Raalte. Eens kijken of er nog wat leuks naar boven komt. (sorry Maurice, glad vergeten te zeggen...)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Vismonitoring, is dat met een zegen en electrisch naar vissies kijken???

Inderk

Een boom snoeien bij mij achter in de tuin heeft voor vandaag alle prioriteit.
Dus lekker in de weer met hakselaar, schaar en kettingzaag.
Even de kop er uit halen (goudiep) de stam heeft waar ik hem wil koppen al een diameter van ruim 20cm.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

Ben hier maar even de baggellaars aa het maken.
volgende week geen tijd meer ervoor.

vanmiddag naar mn nieuwe hengeltje kijken :)

ben zeer benieuwd hoe die wordt.

Raymond

Vandaag eens grote schoonmaak aan het houden in mijn huisje... Vanmiddag een lijntje strekken op een grasveldje en nog wat vliegen binden... :-)

Morgen naar Hasselt, naar de International Fly Fish Meeting:
http://vvkgammarus.webnode.com/news/uitstap/
::wtf::

bij

vanmorgen heerlijk in de regen gestaan om naar mijn zoon te kijken met voetbal. Het was erg koud. Eerst maar eens opwarmen. Dan zien we wel verder

Herman

Quote from: Rossie69 on March 10, 2012, 12:22:51

vanmiddag naar mn nieuwe hengeltje kijken :)

ben zeer benieuwd hoe die wordt.
Anders ik wel Henk! Die van jou houdt de productie van die van mij tegen..... Maar ja, jij was ook eerder. Doe andere Henk de groeten!


On topic: vandaag veel van plan, maar alles liep anders. Geen problemen, dus dat scheelt. Zo nog ff achter de vice een paar spiders maken en morgen met de grote spider op pad...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Troutbuster

Vandaag de tuin onerhanden genomen samen met m'n boy's
Morgen achter de forel aan op de Wranghe!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


jur606

toch nog even op de lokal vijvertjes een 1.5 uur mijn werpen geoefend en vliegjes nat gemaakt (op de baitindicator een hoop actie gezien maar niks kunnen haken???????????)
(ohja 1tje gehaakt 2 sec toen los)
zal wel mijn onkunde zijn of ze waren te klein in ideregeval wat beweging gezien

Rossie69

Quote from: Herman on March 10, 2012, 15:57:23
Anders ik wel Henk! Die van jou houdt de productie van die van mij tegen..... Maar ja, jij was ook eerder. Doe andere Henk de groeten!


On topic: vandaag veel van plan, maar alles liep anders. Geen problemen, dus dat scheelt. Zo nog ff achter de vice een paar spiders maken en morgen met de grote spider op pad...
zal dan maar niet vertellen wat er gebeurt is :)

ow hij is mooi geworden trouwens,die van mij hahaha.

was jij dan in meppel lummel ?

Hilco

Meppel was nog in het nieuws met hun te dure parkeer  tarieven.
Iedereen gaat nu naarhet bruisende Staphorst, daar is het parkeren bewust gratis.

vandaag geen visplannen, de laaste hand gelegd aande vliegen die ik van Henk gehad heb.
ze passen niet in mijn huidige vliegendoos dus ik heb een grotere gemaakt.

foto volgt ;)

catchem

Vandaag bij de merwede wat geprobeert, maar niks gevangen.

Rossie69

pas op dat je niet op zondag gaat,Staphorst dan he.
de kans is groot datalles vol staat en zit ;)

Meppel pfff nou stelletje zeikers zijn het, gemeente schorum,plukkers en achter de elleboog hebbende muggezifters hahaha.

hebben trouwens een invalide kaart voor mn dochter,dus weinig last dacht ik.


Plantje

Sanne lag lekker te slapen, dus ik ben achter het huis even snel wat gaan vissen. Bij het optuigen zag ik een leuk snoekje voorbij komen, maar ik had het spul nog niet klaar. Bovendien wilde ik kijken of ik met een nimfje wat kon vangen.
Niets gevangen...
Ik zag wel aan de overkant aan de kant (waar het water slechts 20cm diep is) een hoop activiteit. Een aardige maat vis die zo'n beetje met de rug boven water kwam met zijn wilde gedoe. In een nimf kon ik die vis niet interesseren. Maar wel mooi om te zien!

Quote from: Inderk on March 10, 2012, 12:06:25
Een boom snoeien bij mij achter in de tuin heeft voor vandaag alle prioriteit.
Dus lekker in de weer met hakselaar, schaar en kettingzaag.
Even de kop er uit halen (goudiep) de stam heeft waar ik hem wil koppen al een diameter van ruim 20cm.
Nou, maak je borst maar nat dan! We hadden hier ook zo'n stom ding in de tuin staan. Eerst heb ik hem afgezaagd op een meter boven de grond; er moest toch nog een zandkering komen en die zou vóór de stam komen. Had ik een rekenfoutje gemaakt en bleek de stam precies daar te staan waar de zandkering moest komen. Wat heb ik een werk gehad en wat heb ik gevloekt en gescholden op dat ding!
Succes dus!

A{b}r{a}xa{s}

Momenteel druk met het maken van allerlei back-ups, maar vanmiddag (hopelijk met een beetje zon) lekker nog even een lijntje strekken.

maurice

ga denk ik zo even naar de beek.
eerst even met de nimpf en dan hopelijk weer met de droge vlieg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

vandaag effe kijken of de kabeljouw er is. ze zijn laat dit jaar

Hilco


Nootjez

Straks maar eens proberen op vijvertje waar ik lid ben.

Bestand bestaat vooral uit brasem ( 1 tot 3 kg) en karper (1 a 2 kg)
Vorig jaar wel karper van 6 kg geland aan broodvlok imitatie :p
maar daar zal het water nog niet warm genoeg voor zijn vrees ik.

Wat gebruiken jullie eigelijk als brasemvlieg?


Rossie69

had gister nog even gekeken,bij ons maar niks water nog erg bruin.

zo maar ff verjaardag feestje de boel op de kop zetten ;)


Rob van H.

vandaag nog maar een dagje in het ZH, afgelopen vrijdag hebben ze me voorzien van een stent, 3 jaar geleden een bypass gehad en nu kneep het littekenweefsel van die ingreep de bypass dicht, ik had nog maar 25% over, nu gaat het al stukken beter, maar ze houden me voorlopig nog wel ff te observatie. Nog ff niet vissen dus... :(

A{b}r{a}xa{s}

De vis in de lokale beek wilde jammer genoeg (nog) niet bijten, water misschien toch nog te koud ?
Wel mn aankoop van de binddag kunnen uitproberen, een Snowbee Diamond (oude serie) 10feet #3/4 hengel.
Wat een wereld van verschil was dat t.o.v. de 10feet #4 uit de nieuwe serie.
Met die laatste kon ik absoluut niet 'uit de voeten', maar met dit 'oudje' gaat het vanzelf !
Geen visjes gevangen, maar toch lekker een poosje staan zwiepen in het zonnetje.