Vliegenlijn schoonmaken

Started by ben, January 04, 2012, 21:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Goedendag, heb vanavond m'n lijn in een dreft soppie gedaan en dan???? wat is het beste?

Rossie69

strijken(drogen) met doek ;)

en cockpitspray echt waar.
werkt echt.
pledge,als het nog bestaat.
hier heb ik nog een halve bus.

FSCHAMP

Inderdaad, Pledge is het wondermiddel, mijn vader gebruikte het eens op een clear intermediate lijn omdat hij me had horen zeggen dat het de lijn beter deed schuiven door de ogen en had onmiddellijk een drijvende clear lijn.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69

:)

ja klopt.

zie hem dan maar is weer te laten zinken ;)


Gert

Cockpitspray gebruik ik ook. Maar het is niet echt geschikt om de boel drijvend te maken - heb het namelijk ook wel eens op vliegen en leaders geprobeerd. Bakstenen werden het :o.....

Groet,
Gert

vliegvisserdorian

dus je haalt gewoon je vliegegenlijn van de reel en dan sop je hem en dan cockpitspray erover en dan ff afdrogen met een doek en klaar is kees???

Gert

Quote from: vliegvisserdorian on January 07, 2012, 17:31:08
dus je haalt gewoon je vliegegenlijn van de reel en dan sop je hem en dan cockpitspray erover en dan ff afdrogen met een doek en klaar is kees???

Nou, ik doe het anders: Lijn na het soppen in grote lussen uithangen, eventueel door een doek halen om hem af te drogen, en dan tijdens het opspoelen door een doek halen waar je cockpitspray op hebt gespoten.

vliegvisgek

altijd naar het vissen droge doek erover en als ie echt smerig is effe thuis in de dubro met lauw water, daarna drogen en dan lijnvet of ???????? en dan leggen we hem weg in de tas voor de volgende visbeurt

vliegvisserdorian

oke want me vliegenlijn is namelijk niet helemaal groen meer maar eerder (groen)bruin ;D dus ik wil hem morgen ff goed schoonmaken

vliegvisserdorian

want mijn lijn is niet zo duur dat het de moeite is om hem na elke keer vissen te gaan doen zoals vliegvisgek zegt
maar wat zal ik eerder kopen??? een intermediate of een goed drijflijn???

vliegvisgek

vet mijn lijn niet elke keer in maar maak hem altijd schoon met een doekje voordat ik weg ga inverband met zand en zooi 1a2 keer permaand dan maak ik hem schoon in bak water en vet hem in heb wel allemaal goede lijnen dus ben er zuinig op  :)