zin en onzin dure lijnen

Started by geert, October 04, 2011, 10:40:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Quote from: geert on October 08, 2011, 07:50:58
Meestal zit zoiets ook 'tussen de oren van de gebruiker',A-merken zijn populairder dan B-merken.Lees alle reacties maar 'ns op de site van A&M over hun lijnen.

Klopt,maar wat zou jij doen als leverancier? dan haal je de negatieve reacties eraf en ik denk dat je met hun prijzen veel mensen krijgt die een negatieve reactie niet plaatsen "want het koste toch niets" of "het was een gok en het was nix"

Zelf heb ik 1 bestelling gedaan en vondt het nix, beetverklikkers, backing en leaders. Beetverklikkers in formaat boei, dus nix voor mij (maat stond er ook niet bij(nu wel)) leader is troep verloopt niet regelmatig en breekt snel, de backing is niet veel mis mee, maar is gewoon vliegertouw en dat kan ik elder nog goedkoper kopen. Kortom ik heb er geen goed gevoel bij!

Maar eerlijk gezegd hoor ik wel veel goede verhalen over hun. En in de prijzen waar zij in zitten kan het niet altijd topkwaliteit zijn.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

marcelgoedhart

Daar kan ik het niet mee eens zijn! Gastenboeken zijn er voor de klanten! Als een gast een reactie plaatst over het materiaal wat hij heeft aangekocht wordt dat rechtstreeks geplaatst. Wel verwacht je van een klant dat er voor normale bewoording wordt gekozen en er geen scheldkanonades worden geplaatst, want die worden wel verwijderd als ze erop staan. Ik ben ook van mening dat een kritische plaatsing mag en kan. Ook toon je je als web shop transparant!

Useless

Quote from: Plantje on October 08, 2011, 09:21:06
Sterk punt. Maar als mijn lijn van 70 euro naar mijn idee te snel stuk gaat ga ik er wel mee terug naar de winkel!

Zo heb ik ervaring met gitaarsnaren. Daar neem ik niet eens de duurste van, maar gewoon een middenmoot (d'Addario). Ik had eens een setje gekocht waar bleek dat één snaar ontbrak en er van een andere twee in zaten. Even een fatsoenlijk mailtje gestuurd en binnen een paar dagen kreeg ik twee nieuwe sets vanuit de USA opgestuurd. Super service!
Dat zie ik niet snel gebeuren met "white label" snaren. Ik denk dat voor vliegenlijnen zo'n zelfde iets geldt.
Oké, even off topic: Voor mijn acoustische gitaren gebruik ik juist weer hele dure snaren (Elixer) omdat ze minder snel roesten. De zuurgraad die van mijn vingers afkomt maakt dat goedkopere snaren bij mij veel minder lang meegaan. Voor mijn electrische Gibsons gebruik ik ook d'Addario en heb hier nooit problemen mee.

Vliegenlijnen heb ik al heel lang niet meer gekocht omdat ik een behoorlijke voorraad SA Ultra3 had liggen voor prijzen waar ook de mannen van de goedkope website niet tegenop kunnen. Ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen speylijnen aangeschaft en tot op heden was ik daarvan nooit goedkope lijnen tegen gekomen. Heb me wel voorgenomen om via die webwinkel eens een speylijn te bestellen; gewoon om uit te proberen.

christianvt

Ik heb vandaag het pakje binnen gekregen.. Ziet er super uit, zowel het reeltje als de lijn... morgen maar eens testen.

drefter

Quote from: christianvt on October 06, 2011, 14:14:33
We kunnen wel een keer op pad gaan hier, Woudrichem (Merwede) in het NK water zijn mooie snoekbaarzen te vangen! (Mijn eerste moet ook nog komen! ;D )

(Moet je wel ff een vergunning kopen á €6)

Weet niet helemaal zeker hoor maar volgens mij mag je met die vergunning niet op de snoekbaars.???????

christianvt

oeps.... Helemaal gelijk in Martin ;)

Plantje

Was ik daar bijna onbedoeld aan het stropen geweest! ;)

christianvt


Forelletje

Leuke topic om te lezen .
Is het niet een idee om wat sponsers van vliegvissers.nl uit te nodigen in Apeldoorn ....kunnen we met zijn alleen de proef op de som nemen  ;)
Mijn Wulf 4 lijntje heeft na 5 jaar ook de nodige beschadegingen [maar hij doet het nog] en ik sta open voor de goedkopere lijnen.

Richard

Plantje

Ik denk dat het lastig is om na een paar keer werpen te zeggen of een lijn goed of slecht is.
Hoe lang een lijn meegaat...hoeveel onderhoud de lijn nodig heeft enz enz is ook van belang.

Maar misschien zijn er wel wat zaken die zich geroepen voelen om een demonstratie te geven en mensen wat te laten testen. Het is de moeite waard om te proberen!

Forelletje

Oud nieuw langdurig of kort gebruik het zal allemaal wel.
Een lijn heeft geheugen of niet ..kan je naar een paar keer oprollen al zien[vooral in Januari] .....een lijn loopt  lekker door de ogen kan je al naar een paar worpen voelen ..
Een zinklijn zinkt of hij zinkt niet naar mijn idee kan je dat ook wel naar een paar worpen achterkomen.
En wat betreft onderhoud tja dure lijnen worden ook stroef als je er niks aan doet [weet er alles van  ;D].

Gr

vliegvisserdorian

ik vis met een vliegenlijn van ong 25 euro (floating), deze heeft bijna geen geheugen alleen hij begint na een lente en zomer redelijk doorwerpen toch wel slecht te worden ik denk dat ik ergens in maar maar is een wat duurdere ga kopen....