snoeklijnen

Started by jelle, September 20, 2011, 22:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Ik heb nu een gewone goedkope geel fluoriserende floating lijn #8
Is het voor de snoek ook beter om een groene of een andere onopvallende kleur te gebruiken?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

Ik heb zelf niet het idee dat dit iets uitmaakt Jelle.. Ik gebruik wel meestal een kleurloze of groenige polyleader aan de lijn, maar heb eigenlijk geen idee of dat iets uitmaakt... Mijn lijn is wit of blauw en drijvend....

Ben benieuwd wat de anderen vinden...


Sieger

jelle

Ik denk soms dat het wat uitmaakt maar dan wanneer ik 10 meter heb binnengestript slaat in de laatste meter nog even een snoek op de streamer
Dit sugereerd dat het niks uitmaakt,
Maar toch ::denken::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

Quote from: jelle on September 20, 2011, 22:51:20
Ik denk soms dat het wat uitmaakt maar dan wanneer ik 10 meter heb binnengestript slaat in de laatste meter nog even een snoek op de streamer
Dit sugereerd dat het niks uitmaakt,
Maar toch ::denken::

Mijn leader is 7 voet, dus die zien ze niet zo goed denk ik, maar als je de weg van de lijn bekijkt komt die witte natuurlijk wel eerst over de plek waar de vis ligt.... Tsja.... Lijkt wel wetenschap ...  :)


Sieger

harlin

Die witte wordt ook zwart tegen het licht in kijkende.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Quote from: harlin on September 20, 2011, 23:02:20
Die witte wordt ook zwart tegen het licht in kijkende.

Alle andere kleuren dan waarschijnlijk ook.... Dan toch een doorzichtige???


Sieger

Rossie69

Quote from: jelle on September 20, 2011, 22:51:20
Ik denk soms dat het wat uitmaakt maar dan wanneer ik 10 meter heb binnengestript slaat in de laatste meter nog even een snoek op de streamer
Dit sugereerd dat het niks uitmaakt,
Maar toch ::denken::
komt mischien ook dat de snoek vlak voor het kantje ligt ;)


jelle

Quote from: Rossie69 on September 21, 2011, 00:10:59
komt mischien ook dat de snoek vlak voor het kantje ligt ;)
Ik vis dan ook meestal vlak langs het kantje ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

HappyFisherman

Volgens mij maakt de kleur van je lijn niet zo veel uit. Je hebt ook nog het e.e.a. aan staalwerk voor je vlieg hangen waarop een snoek ook niet zoveel uit doet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sietzezietzevliege

Ik heb zelf een rio pike lijn die is toevallig groen. Maar zoals bekend kijkt een snoek omhoog het gros van de tijd en zal hij/zij de lijn vast zien. Vind ik best zolang ze maar achter dat mooie dingetje een kleine 1.5 meter erachter aangaan ;D. Ik gebruik geen staalwerk alleen de sleeves en de wartel als onderlijn gebruik ik heeeel dik fluorcarbon.

Rene V.

Heb alle kleuren lijn al gehad,geen verschil bij snoek.Wel vind ik een snoeklijn beter werpen bij wat grotere streamers.Mijn lijn die ik nu gebruik is een Scientific Anglers Pike/Muskie #9 op een #8 hengel,lijn is oranje dus ook geschikt om te vissen op Koninginnedag.Leader is 40/00 fluo van 1 m. en een staaldraadje eraan van 20cm.
Andere lijn die mij bevalt is de Big Mama van Vision en iets dieper de Streamer Expres clear tip 300 grain van Scientific Anglers.Met een korte leader heb je geen last van het bonken op je hengel bij het werpen van grote streamers,omlaag gaat het toch wel en vaak zit de snoek niet zo diep en als een snoek wil komt hij/zij hem gewoon halen.

Rene V.

HappyFisherman

Zondag voor het eerst met een nieuw zinklijntje gevist van een tientje. Prima lijn, alleen nog een beetje vet, want het bleef nog drijven :D
Roelof heeft em ook geprobeerd en die vond het ook goed smijten...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

Bass taper en pike taper liggen dicht bij elkaar,goede tip,ga de lijn ook eens proberen.

Rene V.

Sieger

Quote from: Rob van H. on September 21, 2011, 22:10:03
om je misschien helemaal over te halen  ;)

de lijn is 24 meter lang en ik gooi hem er regelmatig helemaal uit met een halve kip eraan, hij schiet als een kanon uit mijn Vision GTfour 10'#9,

heb kort geleden een TFO "The Clouser" 8,9'#9 van Sieger overgenomen en die gaat aankomend weekend uitgetest worden met dezelfe lijn uiteraard.

ik zal je op de hoogte houden, kunnen eventueel een keer afspreken zodat je met de lijn op je eigen hengel kan gooien!!

Ben benieuwd hoe die vliegt Rob... Lees het graag... :)


Sieger

Sieger

Mooi zo Rob, die ervaring had ik ook al met de 8.... Op naar de eerste Esox.... :D


Sieger

Sieger

Goedzo....! Hoop dat hij veel krom mag gaan...

Misschien een poppertje eraan? Kan heel spectaculair zijn....  :)


Sieger

Sieger

Daar kan ik me iets bij voorstellen ... Heb ik nog steeds als ik de waterwolf film bekijk ??? in jouw schoenen zou ik het ook niet doen  :-\


Sieger

Rene V.

Hallo Rob,

Probeer het Brielse meer eens,daar woont serieuze snoek of de Bernisse,daar heb ik al veel grote gevangen vaak onder die stijgertjes dus gewoon van de kant.Met een boot heb je hier grote kans op meerdere meters per dag.

Groet Rene V.

Koen

Rob, in deze link: http://maps.google.nl/maps?saddr=51.934013,4.122534&hl=nl&sll=51.933219,4.124551&sspn=0.00811,0.022509&vpsrc=0&mra=mift&mrsp=0&sz=16&t=h&z=16

onder A (die zaadcel) kun je ook goed op snoek en karper vissen dat hele stuk is waadbaar tot aan het bruggetje. wellicht interresant om es te proberen.

Koen

Klinkt goed. wellicht dat er nog bootjes liggen aan het begin van de ingang. Er zit altijd veel vis onder van klein tot groot. (het is helder water dus je kan de bodem zien) moet een makkie zijn denk ik. dat hele zuidstuk van de ingang (aan het meer) is waadbaar, maar is voornamelijk een zand bodem. ik denk niet dat je de vaargeul over kan steken. In het stuk van af het meer tot aan de brug zit veel baars maar niet mega groot.

Sieger

Kijk twee kanten op in de "hulpverlening" jammer dat die mooie plekjes altijd zo'n takke-eind weg zijn.... Vang ze als jullie gaan en ik zie de berichten graag :D


Sieger

Sieger

Ja leuk man, doen we.... Misschien eennkeertje snoeken in de polder bij Zwolle ofzo.... Komt goed!


Sieger

Koen

Quote from: Rob van H. on September 23, 2011, 14:08:49
geef me maar een seintje als je weer in La Hollanda bent en zin en uiteraard tijd hebt om een sessie te vissen, ik PM je wel ff mijn 06, geen hengel om te snoeken...verzinnen we wel wat op...heb een heel arsenaal aan hengels hier staan dus dat komt goed!!!

Zal ik doen :)