Vis schoonmaken

Started by Plantje, January 22, 2011, 09:11:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

@ brain

wat maakt een snoek anders als een snoekbaars.

bouillon bedoelde ik af en toe kook ik een grootte pan met vissekoppen soms ook graten die laat ik dan indikken tot het nog net vloeibaar is maar al iets dik wordt.

wel een keer zeven maar dan vul ik er ijsblokzakjes mee en heb voor een tijd weer genoeg.

ook met hert doe ik het op de zelfde manier botte uitkoken en in ijsblokzakjes



Rossie69

helemaal mee eens,die meur alleen al, verkracht ook nog eens de vis :)

gebakken of gestoofd das wel oke

HappyFisherman

Ik vreet geen vis die naar vis smaakt. Gerookt of met een krokant laagje is prima, maar verder mag je van mij houden!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

nou ik haat dat als mensen snoek meenemen, want dat is mijn ''lievelingsvis''. snoekbaars iets minder.. paling zou me geen donder uit maken, alleen zou het wel jammer vinden als die verdwijnt

Rossie69

 ;D nou krijg je gedonder in de zaal

hahahha haten .

hekel das iets gepaster denk ut.

maar ieder z,n mening,je ben wel eerlijk.


johannes

Quotenou krijg je gedonder in de zaal

valt wel mee denk ik  ;D

een hekel hebben aan is inderdaat beter

maar vind het wel een beetje kortzichting dat je een snoek voor eigen plezier wel mag pesten maar niet mag opeten  ??? ???


HappyFisherman

Geitewollen sokken, geitewollen sokken, waar komt me dat toch ook weer bekend van voor  ???

OH JA, ff langs m'n laptop naar beneden kijken:


Mekkeren kan ik ook wel, maar niet zo goed :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

vind dat tog heel wat anders, plagen of opeten..
ik weet dat je ze mag meenemen maar ik HAAT dat als mensen meenemen, heb het nog nooit(d8 ik) gezien ja op filmpje, toen werd ik al pis rood.
hoop dat ik het niet hoef te zien.. (ook voor hem/haar)

maarja dat is mijn mening he

Rossie69

hmmm haat zit diep mien jonge

ga is een daggie met ons mee.

pike culling das pas een leuke aangelegenheid,daar moet je es een dag mee lopen.
kijken of je dan nog haat hebt.

scheelt mn oma leeft niet meer,maar die luste ze graag,ja oorlog stropen,daar leefde ze van.
ze woonden aan de kaap hiero in meppel,dus snoek zat.
scheelt ook weer,ik vang ze ook niet zo veel met de vlieghengel hahahaha.

maar uh succes ermee.

of je ze nu wel eet of niet.

bram nette sokken

brian

rossie69: ''pike culling das pas een leuke aangelegenheid,daar moet je es een dag mee lopen.
kijken of je dan nog haat hebt.''

wat is dat?>


Rossie69

moet je es mee gemaakt hebben Brian.

zou zeggen zoek het is op met je google of firefox

kijken wat je daar van vindt?

HappyFisherman

Ja Rossie, jouw oma stroopte snoek, de mijne breide kousen HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

ja wat een *********** vul zelf maar in

Rossie69

#38
ja je hebt het gezien nu ?

oke dus als dr is 1 tje ontnomen wordt voor de pot........... dat vul je nu zelf maar in.

.

brian


HappyFisherman

Hebben we het nu over vis schoonmaken of over sterretjes en puntjes???
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

nee ik snap de zin van rossie niet...

Rossie69

klopt, beetje mee denken hahahaha 1tje mischien dat je het dan snapt.

maar ben dr klaar mee

wie een snoek eten wil die doet z,n best maar.

succes met deze topic.

zijn dr al filmpjes geplaatst van schoonmaken van vissen ?

ken nog een leuke van snel kabelouw schoonmaken

brian


Plantje

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad hier en daar wat filmpjes kunnen vinden. Eerst maar weer eens goed leren schoonmaken en dan misschien nog eens een keer leren fileren. Ik denk wel, dat ik zo snel mogelijk de vis schoonmaak.
Toen we nog in Duitsland visten was ik gewend om de vis in het water al schoon te maken. Beetje vanuit het idee, dat ik bij de jacht opgedaan heb: een konijntje smaakt beter als de ingewanden er al tijdens de jacht uitgehaald zijn; het ontvellen en dergelijke komt later wel. Bovendien leveren de ingewanden van de vis weer een bron van voedsel voor andere vis.

En vissoep? Nee, dank je! Ik ga ook eerder voor gebakken of gerookte vis!

@Brian... Ik snap je probleem eigenlijk niet helemaal... Kun je dat eens toelichten?
Als ik dit zo lees:
Quote from: brian on January 23, 2011, 20:39:23
vind dat tog heel wat anders, plagen of opeten..
ik weet dat je ze mag meenemen maar ik HAAT dat als mensen meenemen, heb het nog nooit(d8 ik) gezien ja op filmpje, toen werd ik al pis rood.
hoop dat ik het niet hoef te zien.. (ook voor hem/haar)

maarja dat is mijn mening he
Dan kom ik alleen maar tot de conclusie dat het je nogal hoog zit! Het dreigement erbij vind ik zelfs persoonlijk (niet iets, maar veel) te ver gaan. Maar ja...dat is mijn mening.

Quote from: brian on January 23, 2011, 14:53:24
nou ik haat dat als mensen snoek meenemen, want dat is mijn ''lievelingsvis''. snoekbaars iets minder.. paling zou me geen donder uit maken, alleen zou het wel jammer vinden als die verdwijnt
Dus je bent bang dat als ik eens een paar keer per jaar een snoekje hier of daar meeneem jij deze niet meer kunt vangen? Zou je het ook minder erg vinden als ik snoek meeneem die ik (bijvoorbeeld) in Zeeland heb gevangen? Aangezien jij de snoek daar toch niet mist?

Ik zou zeggen: maak je niet zo druk! Over het algemeen zal ik (net als de meesten hier) alle vis gewoon terug zetten. Ik ben niet als een oostblokker die binnenkort de auto vollaadt met vis. Bovendien is het ook absoluut niet zo, dat ik vis ga vangen om deze te verkopen. Zoals ik in de opening al aangaf: mijn vader wil wel graag eens een visje eten. En zelf wil ik het ook wel eens proberen.
Voor mij is dat juist een stukje toegevoegde waarde van het vissen. Af en toe een gevangen vis meenemen en opeten maakt het af. Ook daarom vind ik karpervissen veel minder interessant.

Maar goed... probeer eens (zonder allerlei verwensingen) uit te leggen wat je dwars zit aan mensen die eens af en toe een vis meenemen.

HappyFisherman

Gevoel krijg je niet duidelijk gecommuniceerd over het web, waarbij je vastzit aan die lullige 26 lettertjes. De ontvanger die leest het toch geheel volgens mijn eigen invulling en dus krijg je nooit de boodschap over die jij wilt overbrengen.
Hele gedoe (want het is niet eens een discussie) hierboven komt daar ook uit voort en dus heeft het volgens mij ook geen zin om daar mee door te gaan.

Als Brian een hekel aan mensen wil hebben die op hun manier een hobby willien beleven moet hij dat weten en als anderen eens in de zoveel tijd een vissie mee willen nemen, om welke reden dan ook, moeten ze dat lekker doen. We hebben in NL afgesproken dat we dat met elkaar goed vinden binnen bepaalde normen en daar zul je het mee moeten doen...

Plantje, ik hoop dat je eens wat voor je pa mee kunt nemen, want dat zou betekenen dat je iig wat hebt gevangen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Ik ben het helemaal met je eens, dat interpretatie van woorden op internet vaak een rol speelt. Ik wil er ook geen felle discussie van maken (ook door anderen wordt deze al gematigd door te noemen dat "haten" wel een erg heftig begrip is). Maar ik had dit eigenlijk simpelweg van Brian niet verwacht. Dus ik vraag me af wat de reden is. En dat is prima uit te leggen zonder interpretatieproblemen.
Brian lijkt me zo'n geschikte gast, dus ik schrok ook een beetje van de reactie.

Ik heb vorig jaar al een snoekje gevangen. Maar ik hoop eigenlijk nog wel heel wat meer te vangen!

Laten we wel wezen: als de snoekstand een probleem gaat worden zal ik één van de eersten zijn die er geen meer meeneemt! En tot nog toe heb ik nog nooit een vis in Nederland meegenomen. In Duitsland, maar dat is al 15 jaar geleden!

brian

hoho,.. tsja hoe moet je dat nou uitleggen.. ik vind de snoek gewoon een erg mooie vis en vis er ook graag op (logisch natuurlijk).
je gevoel uitdrukken geen idee hoe je dat moet doen.

ik weet heus wel dat als je af en toe een vis meeneemt geen kwaad kan, (maar als iedereen dat nou doet? nee hoef je geen discussie van te maken)

en een hekel hebben aan een hobby van iemand die die wil beoefenen, ja tis maar hoe je het (wil) zien. ik vind het persoonlijk geen hobby vissen meer. en ja de wet zegt dat je wat mag meenemen zou die graag willen veranderen in: verboden snoek mee tenemen, maarja dat is ook niet goed voor de visstand.. knal eerst maars 9/10 van die aalscholvers af, gebeurt ook niet.(maar nu ga ik afdwalen), het zal ook niet veranderen maar voor mij is het catch en release.

ik zou niet snel een vis meenemen om op te eten, en al helemaal geen snoek.. maar dat had ik al zo (goed) mogelijk utigelegt, hoop dat je hiermee
tevreden bent plantje.

johannes

doe ik toch nog effe een duit in het zakkie

als je na een suptiele waarschuwing over het woord haat de tweede keer haat met hooftletters schrijft dan vind ik dat je te ver gaat.

en als je daarna schijft: "hoop dat ik het niet hoef te zien.. (ook voor hem/haar)" dan zie ik dat als een dreigement.

haat en dreigementen is wat dit soort mensen ten uitvoer brengen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8822174/__Aanslag_op_luchthaven_Moskou__.html?p=1,1

Maar dat is mijn mening maar.




brian

nou, tis maar wat je ziet onder een dreigement van een 15jarige.... je kunt het ook TE letterlijk op vatten he..