Eemhof

Started by TuynmanM, June 19, 2012, 21:26:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W3stland

Werd er op de grote ook goed gevangen? Jan zal zo rond deze maand wel weer vis uitgezet hebben of nog niet?  Ik denk dat ik maar eens met de buzzer ga vissen doet het vaak goed daar..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Jasper

Op de grote vijver vind je nog steeds veel vis vlak voor de kant. Buzzer kun je dus ook gericht inzetten.

W3stland

Goed om te horen jasper ga ik zeker doen zal proberen wat fotos te maken als in wat vang
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

ben

Nou gisteren naar de Eemhof geweest 3en een half uur gevist, 16 stuks gevangen op de kleine vijver, dit was leuk de eerste worp was al raak, op een rood wit klein streamertje, daarna op een grijs oranje garnaaltje, het was echt leuk alleen werd het wel wat koud op het laatst, op de grote vijver werd ook gevangen John Arends had er meer dan 10, het was weer goed toeven bij Jan!!! 8) :o ::top:: ::wave::

ben

Oh jahh, het broodje Javaaanse Kip was super lekker!!!! ::goodjob:: ::goodjob:: Jan

W3stland

Nou t was niet makkelijk, heb er slechts één gevangen en 2 lossers. Alles op de streamer, buzzer was veel te windstil. Ze zaten erg in het midden en erg diep was moeilijk vanaf de kant. De bellyboater ging wel als een speer verder werd er niet bijster veel gevangen volgens mij..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

gijsie20

#31
Ik was er vandaag ook een paar uurtjes. Grote vijver niks gevangen, in het laatste uurtje toch nog een stuk of 10 op de kleine vijver. Wit zonker streamertje hard binnen strippen deed de job  :D Ook een hoop missers...staart bijters. Daar gaan we maar wat nieuws op bouwen.

gr

ben

Het leuke van de Eemhof is vang je niks op de kleine, dan vang je ze op de Grote, en vice versa en ook vang je ze wel vaak op beide vijvers!!!!

Arno

Wat mij vaak opvalt is dat als er 2 of 3 bb op de grote vijver ronddobberen dan vang je vanaf de kant bijna nooit meer dat 1 of 2 visjes.
dat kan mijn verbeelding zijn maar zo voel ik het.
Ik heb hetzelfde gevoel bij De Kool zijn er bb dan ga ik er weer vandoor.

Gr Arno

ben

Mooi gezegd Arno ::goodjob::

W3stland

Moet zeggen dat ik daar nogg nooit last van heb gehad mits ze zich aan de regels houden en flink uit de kant blijven. Heb er daar ook wel eens 30 met bb-ers gevangen..maar zal er toch eens op letten.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Jasper

Quote from: Arno on November 18, 2012, 23:01:58
Wat mij vaak opvalt is dat als er 2 of 3 bb op de grote vijver ronddobberen dan vang je vanaf de kant bijna nooit meer dat 1 of 2 visjes.
dat kan mijn verbeelding zijn maar zo voel ik het.
Ik heb hetzelfde gevoel bij De Kool zijn er bb dan ga ik er weer vandoor.

Gr Arno

Het is eerder andersom. Zonder die bellyboaters trekt de vis al snel van de kant weg naar het midden toe, helemaal als er veel vissers staan. Met een paar bellyboaters in het midden zie je al snel groepjes vis langs de kanten gaan schuiven...

ps, ik snap niet dat jullie de vis voor de kant niet spotten/vangen. Ga maar eens gericht met een subtiel emergertje of buzzertje een rondje lopen. slank bontstreamertje kan ook, maar dan moet je evenwijdig aan de kant vissen...

vliegvisgek

klopt als er veel bb op water zijn is het gelijk erg moeilijk maar ja als ik er eenmaal ben probeer ik het zekers ga echt niet weg
maar goed ieder zijn ding.
Ook blijft het een mooie hobby forel plagen  ;) ;) ;)

vliegvisserdorian

Hoe zijn de vangsten een beetje bij de eemhof?

W3stland

Wat ik hoorde is het wisselend per dag maar vangen moet wel lukken maar of je er 1 of 10 pakt is de vraag.
Wat betreft het spotten van vis is lastig nu water staat zo hoog dat de forel haast in het gras ligt dat lukt niet met een buzzer,de rest zit diep en heb helaas geen ogen die tien meter ver twee meter diep kunnen kijken..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

vliegvisserdorian

Oke goed om te weten, mn maat is over twee weken jarig en ik moet nog een kadotje bedenken dus ik dacht ik misschien geef ik hem een dagje vissen bij de eemhof heb ik zelf ook een goed excuus om er zelf ook weer eens heen te gaan  ::fluiten::

vliegvisgek

Quote from: W3stland on November 19, 2012, 20:36:57
Wat ik hoorde is het wisselend per dag maar vangen moet wel lukken maar of je er 1 of 10 pakt is de vraag.
Wat betreft het spotten van vis is lastig nu water staat zo hoog dat de forel haast in het gras ligt dat lukt niet met een buzzer,de rest zit diep en heb helaas geen ogen die tien meter ver twee meter diep kunnen kijken..

wat jasper al aangaf gewoon weg alles proberen float lijn met lange leader en dan met nymphen of streamers wil dat niet buzzeren (niet mijn ding)
anders intermediat lijn met streamers of blob,s en als niks wil tja dan naar huis gaan haha  ;)

ben

Als niets wil, zinklijn met BOOBIES!!! ::blabla:: ::blabla:: ::blabla::

ben

Heeeel lanzaammm strippen!!!

vliegvisgek

Quote from: ben on November 20, 2012, 19:50:45
Als niets wil, zinklijn met BOOBIES!!! ::blabla:: ::blabla:: ::blabla::

mag niet bij de eemhof ben verboden ttttttt

gijsie20

#45
Quote from: vliegvisgek on November 20, 2012, 20:14:21
mag niet bij de eemhof ben verboden ttttttt

Op de website kan ik anders alleen dit vinden:

Van 15 mei tot 15 september mag er in de grote vijver uitsluitend met drijvende lijnen en drijvende leaders worden gevist.


Ik vis zelf op dit moment ook bijna alleen maar met een lijn met sinktip of intermediate.

Groet

W3stland

Klopt mag alleen in de zomer niet ivm warm/koud water..nu mag je gewoon met zinklijn hoor. Moet wel je ding zijn. Ik blijf gewoon bij mn drijven de lijn maar gun iedereen zijn manier hoor ;)
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

TuynmanM

vandaag bij de eemhof geweest en leuk gevangen in de kleine vijver (18 stuks) met een intermed. lijn met een eemhof special die ik van de zomer gekocht had langzaam over de bodem gestript en toen ging het wel leuk.

Gr
Marco

vliegvisgek

en hoe waren de vangsten van de mede forummers bij de eemhof 21 april en hoe is de wedstrijd verlopen marry of michel :D

pino en ik hebben ons klem gevangen ik ook op de grote vijver top gevangen pino alleen op kleine vijver geweest

ben

Ach Jeroen, het was een leuke dag op de Eemhof, Tijmen had er toch zeker 15, en ondergetekende is bij 30 halverwege gestopt met tellen!!! ::goodjob:: ;D ;D ;D ;) ;) ;) ::top:: ::zucht:: ::wave:: ::rij::

Vis zat daaro, en veel afwisselen, je kon ze op alles vangen!!