Eemhof

Started by TuynmanM, June 19, 2012, 21:26:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TuynmanM

ik wil zaterdag eens proberen om bij de Eemhof te gaan vliegvissen,wie heeft een paar bruikbare tips voor deze beginnende vliegvisser????? ;D

Mr. Tinus

Vooral doorbijten En doorzetten ... Hihi.....

In de eerste vijver is meestal wel vis te vangen. De achterste vijver vind ik persoonlijk leuker.
En welke vliegen tja... Ze hebben daar wel een paar vangers in de kantine.

Maar oranje of groene streamer brengt me nog wel eens geluk.
Woolybugger heeft me daar ook wel eens vis opgeleverd.
En als niets wil... Kan een buzzer je misschien nog redden.
Ben geen eemhof crack... Maar weet m'n visje meestal wel te vangen :-)


TuynmanM

bedankt voor de tip,ik was al van plan om de achterste vijver te gaan proberen,ik heb een waadpak dus dat moet geen probleem zijn.
en ik denk dat ik niet de enigste zal zijn daar dus misschien de stoute schoenen aan en even vragen welke vlieg het goed doet. er zal er toch wel iemand zijn die zo vriendelijk is om wat advies te geven?????

Mr. Tinus

Meestal geen probleem, en voor je het water in stapt eerst de vlieg effe door het ondiepe stuk heen jassen.
Ze willen zich daar nog wel eens ophouden....

TuynmanM

zal ik zeker gaan doen,ik laat het wel weten of ik wat gevangen heb en hoe het is gegaan en zal proberen een fotootje te maken van de gevangen vis

vliegvisgek

waadpak nee hoor en welke vliegen mij daar nooit in de steek lieten streamers in kleuren geel oranje zwart en olive droog klein zwart of juist heel groot droog en pheasanttail
zowel eersteals 2de vijver altijd wel wat mee gevangen eertse altijd 2de soms pittig maar wel mooi :D

bazookadude

ben er laatst geweest en er werd goed gevangen op een APS vlieg (hoop dat ik het goed schrijf)dit is een bloodwormimitatie aan een lange leader van 2x de hengellengte. deaddrift gevist.

ik zelf ving redelijk op groen streamertje

vliegvisgek

ga er vandaag heen effe kijken of ze er zin in  hebeen ik wel dus tjakka ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ben er om 08.00uur wel corkster ;) barry

gijsie20

Tot straks dan  ;D Ga vandaag ook even een paar uurtjes

hendri

Gister met Bram geweest, begin was ff lastig. Later deden ze het goed op een klein buzzertje #16 ofzo.

A{b}r{a}xa{s}

...dan had Bram zijn diamanten knop zeker niet bij zich ? ;)

leuk gevangen nog op de buzzers ?

hendri

Nee denk dat Bram hem in het café had laten liggen.
Ik had er 1 op een grote zonkerstreamer, en 4 op een buzzertje. Buzzertje zat ook echt in het puntje van het bekkie. Vandaar ook stuk of 3 gelost en een hele boel aanbeten gemist. Terwijl je je lijn gewoon ziet weglopen sla je aan zonder ook maar iets te voelen.

vliegvisgek

mijn ervaring vandaag nada niks 1 gelost dat was het werd totaal niks gevangen door niemand eerste vijver was dood grote nog meer dood vis lag tegen de kant aan dood stil
nee had het na 2 uurtjes wel gezien maar goed  hoort er bij  ;D

hendri

Wat gek ja, gister werd er op de grotevijver volop gevangen met buzzers. Dr waren gasten die hadden er Cker 10/15 de man.

vliegvisgek

dat vertelde 1 man mij ook gisteren had ik er 8 maar vandaag geen beet gehad water was trouwens wel erg vuil vond ik
zowel grote als kleien vijver maar goed ben net 1 uurtje vijver geweest dik 30 voorns paar uitschieters erbij over de 20 cm ook leuk  ;D ;D

gijsie20

Was vandaag idd moeizaam. Met moeitje 1 gevangen op de kleine vijver. Op de grote werd idd behoorlijk gevangen met hele kleine buzzers.

Dat wordt weer wat knutselen van de week  :)

Barry

Ben er vandaag ook geweest 2 gevangen 1 gelost tot 12 uur gevist
nu inpakken voor oostenrijk op naar de millstattersee karintie.

ben

@Barry, en ga je daar ook vissen????

vliegvisgek

Ben wat denk  je zelf in zijn auto en caravan kan al zijn vis spul hengels bb boot en meer hahaha ;D ;D ;D

Barry

Ben, ik ga daar zekers vissen en een beetje touren kijken of er nog mooi stekken zijn.

Marnix

zondag ook geweest.
3 gevangen , kleine vijver was helaas erg vies met alg en troebel.
gevangen aan buzzer en streamer heel langzaam strippen maar was waardeloos om te vangen zondag.

TuynmanM

Ik ga morgen naar de Eemhof,weet iemand hoe de vangsten zijn????

gijsie20

Ehm..zie bovenstaande? ::)

W3stland

Gaat er zondag as nog iemand naar de eemhof? Ik ga in de ochtend.. Hoe zijn de vangsten?
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

ben

Vorige week 12 stuks op de kleine vijver in 3 uurtjes (Middags) en allemaal redelijk langzaam van de bodem, Maar ach, het kan nu weer heel anders zijn, het was dus wel erg leuk!!!!!!!