reservoir Kluizen

Started by tom111, May 20, 2012, 12:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom111

dag allen
een vriend van me ving een zeer mooie bruine forel op het reservoir te Kluizen - met haakbek en alles!!! iemand daar al gevist?
Hartelijks
Tom

Killer-Bug

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

RonKeiko

Hey,

Kluizen is een mooi forelwater. Waar ik niet onder een 7# vlieghengel zou gaan vissen.
De reden is zeer simpel, vanwege de zware forel die je daar kan vangen.
En je laat dan ook de forel minder afzien tijdens de dril en zo ook je mede vismaatjes op een andere dag die forel terug vangen.
Vanuit een belly boot heb je meer mogelijkheden omdat het van de kan moeilijker vissen is ( wegens de steile helling ).
Je kan gewoon de forel op alle dieptes vinden, het is een kwestie van uit proberen en vooral rond kijken wat er op oppervlakte gebeurd.

jc

nog een stukje aanvullende info over Kluizen , op dit moment staat het reservoir vol
en heb je niet zoveel last van die grote stenen , vis en vang daar al een drietal weken
met de droge vlieg en met succes [ vanaf de kant ] je zet je auto voor of achter aan
die paddestoel  , een hengel mee droge vliegen een rolletje fluoro carbon en een
fatsoenlijk schepnet , en al wandelend rond het reservoir kan je je forel spotten en
trachten te vangen ,en vang je forel heb je prachtige sport !!!!!

groet Johan.


Nootjez

Net terug van Kluizen en ze zijn weer los!

gezien ik nog geen bellyboat heb, van de kant gevist. Toch een 4-tal prachtige vissen weten te landen (50 cm en meer) aan een zelfgeknutselde zonker.

wat een power, die van de ronde bleek kunnen er niet aan tippen imo !
Van de vissers in de bellyboat waren er velen met meer dan 10 vissen denk ik.

deze morgen 3 graden, was bere koud, maar na de eerste aanbeet heb ik geen kou meer gehad  8)

Gerrit72




Mooie vangst Nootjes! ;D Klinkt goed die plas!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nootjez

Plas? we hebben het hier wel over 50 hectare :p

leo

inderdaad een mooi water. ga er nog wel heen. van de zomer paar keer geweest toen alleen van de kant alleen maar kleinere vis en weinig, bellyboters daarintegen kwamen na 3 uurtjes al naar de kant omdat ze al 15 gevangen hadden.

Nootjez

Sinds dit weekend mag er terug naar hartenlust gevist worden op Kluizen!

Ik ga morgen even de bellyboat uitlaten (zolang de voeten het uithouden). Nadien van de kant :p
Vorig jaar was het meteen goed vanaf de opening. Lets's hope!

ik post wel een verslagje

Barry

Waar ligt dat kluizen ::hulp::

Nootjez

In België, niet ver van Gent en van de Nederlandse grens.

Koen

Quote from: Nootjez on March 02, 2013, 13:37:11
Sinds dit weekend mag er terug naar hartenlust gevist worden op Kluizen!

Ik ga morgen even de bellyboat uitlaten (zolang de voeten het uithouden). Nadien van de kant :p
Vorig jaar was het meteen goed vanaf de opening. Lets's hope!

ik post wel een verslagje

kun je ook wat foto's maken? ben wel beniewd hoe dat er uit ziet :)

BV

Ik ben vanmorgen 3 uurtjes naar Kluizen.
Fijn weerzien met wat oude bekenden.
Rond 9u15 aan het water en mocht vervolgens snel de eerste vis van de dag vangen.
Een mager lang vrouwtje met een paar bloedzuigers op.
Heerlijk gevoel na twee maanden thuis schilderen en behangen.
Daarna kreeg de forel een zotte bui  en werden er nog een tiental gevangen waarbij mijjn buurman zelfs een aanbeet op de beetverrklikker kreeg.
Tegen een uur of elf viel het echter stil en om twaalf uur moest ik al vertrekken.

Was fijn


Rossie69

Ziet er goed uit hoor.

mooi filmpie .

zag nog een paar bekenden  ;D

hendri

mooi filmpje, lijkt me wel een leuk dagje te zijn geweest. fijne bbq dr bij.
ik had een heel ander idee van kluizen, ik dacht dat het midden in de bossen lag. maar die mooie film liet heel wat anders zien. mooi hoor, wil ik wel eens een keertje heen. ;D

BV

Hendri

In dit filmpje is de omgeving nog op zijn best.
Als de drinkwatermaatschappij water gaat afpompen voor consumptie (zomer - nazomer) moet je de helling met rotsblokken 7meter af lopen en als je onder staat sta je op de meest vreemde plek die er is. Vissen in een steengroeve of zo.

Nootjez

vandaag was het lekker taai... zero oppervlakte activiteit. heb op 5 uur tijd welgeteld 1 forel zien stijgen.

1 kunnen vangen vanuit de belly met di7 en zonkerbooby, en de laatste 5 minuten ook nog een van de kant.
allebei oude vissen van 55cm+ en in perfecte conditie.
Toch tevreden dat de 0 meteen van het bord is  :)

BV

Met de Bellyboot??  Gek  ;D ;D
Gisteren enkel kantvissers , en zelfs daarvan een deel met een rode neus

Nootjez

Heb 3 uurtjes met de bb gevist en geen kou gehad. Goeie kleding doet wonderen ;)

vandaag waren er 4 bb'ers.

Nootjez

Ja mannen ze zijn weer helemaal los op Kluizen :)

Gisteren in 5 uurtjes tijd 9 hard vechtende kluizenforellen kunnen landen van de kant. Het merendeel ging vlotjes boven de 50 cm met een uitschieter van 63! Er werd ook weer nieuwe vis geleverd, allemaal rond 1 kg.

Als er eens iemand dit prachtige reservoir wil ontdekken, ik hou me paraat om een dagje mee te gaan!
(de mannen van de Open Wranghe dag zitten echt wel dichtbij!)

grtz
Notjez