Marshoek morgen

Started by gbrinks, August 08, 2012, 16:19:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

is het water bij die ruigenhoek een beetje helder of is het soep?

gijsie20

Dat vertel ik je pas als je je vakantie verslag af hebt  ;)

vliegvisserdorian

shit HELEMAAL vergeten
::argh::

vliegvisgek

Quote from: gbrinks on August 09, 2012, 20:48:56
had er 2 met de buzzers
en 1 streamer olive
droge vlieg bagger.
nimfen ook had een kleine knalroze werd op gebeten helaas eraf
en kleine zwarte nimf goudkopje haakje 16 ook eraf helaas.

misschien met het weer dan te maken ?

grt

wel veel vis verder of zag je ze niet heen en weer zwemmen in groepjes bij marshoek

R.S.N Flyfisher

Was 1 en al vis daarzo in Dalfsen, tenminste 1 vijver dan..
Bommetje vol, en scholen van 20 a 30 bij elkaar.
We gooiden soms wel met 4 vlieglatten er tussen, zo heel af en toe wilde een enkeling bijten.. maar de meeste keken er nog geeneens naar.
Alles geprobeerd met z'n allen, maar echt vangen was er niet bij.
Erg vreemd schouwspel, is dat vaak daarzo in dalfsen?

vliegvisgek

laatste 2x dat wij er waren was dat ook zo ving zo nu en dan een visje en had in eens de juiste vlieg ving er zo 10 binnen
20min maar goed het is overal nu wel moeilijk  ;D

HappyFisherman

Blijven wisselen van vlieg wil dan nog wel eens helpen, maar het is meer vis pesten tot aanbijten dan verleiden...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

Quote from: R.S.N Flyfisher on August 10, 2012, 09:03:27
We gooiden soms wel met 4 vlieglatten er tussen, zo heel af en toe wilde een enkeling bijten.. maar de meeste keken er nog geeneens naar.
Alles geprobeerd met z'n allen, maar echt vangen was er niet bij.

Gister had ik precies hetzelfde met de karper, alleen dan met scholen van 2 tot 8...

gbrinks

veel vis idd. en super helder water! alleen die vijver dan.

van alles wel geprobeert maar hapte er niet op. torretjes,streamers,droge/natte, gurglers,
andere vliegvisser had er een flash bolletje glimmend ding aan beten z wel op spuugde wel vaak uit.
zal wel meer uit agressie zijn dan gheghe.

dit weer beetje constanter blijft maar is weer proberen tipbosch ofzo.

grtz

vliegvisserdorian

Ik ben nu een beetje aan het klooien op me vise :P, maarehh welke kleur buzzers gebruiken jullie zoal (er zijn ook zoveel kleuren  :o)

gbrinks

Als je rood hebt met wat zilver tinsel. En zwarte met rood en groen. Beetje combineren. Bovenin rond zwemmen 20 a 30cm onder het opervlakte vissen met verklikkertje.

Grt

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

vliegvisserdorian

rood en zilver heb ik
ik maak er nog wel een paar in olive met zilver en rood :P en dan nog ff eeen paar streamertjes en dan ben ik er klaar voor :P

gbrinks

Ok dan. Mooi zo!!! 8)
Succes morgen!!

Grt

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

R.S.N Flyfisher

Quote from: HappyFisherman on August 10, 2012, 11:08:19
Blijven wisselen van vlieg wil dan nog wel eens helpen, maar het is meer vis pesten tot aanbijten dan verleiden...

Idd dat wierp wel z'n vruchten af, kon ik wel merken aan de mede-collega's naast me  ;D
Ik had helaas m'n vliegendoos niet compleet, en hield het bij 1tje op een rode streamer.
Moet nodig nieuwe vliegen erbij hebben!

R.S.N Flyfisher

Quote from: gbrinks on August 10, 2012, 12:54:01
veel vis idd. en super helder water! alleen die vijver dan.

van alles wel geprobeert maar hapte er niet op. torretjes,streamers,droge/natte, gurglers,
andere vliegvisser had er een flash bolletje glimmend ding aan beten z wel op spuugde wel vaak uit.
zal wel meer uit agressie zijn dan gheghe.

dit weer beetje constanter blijft maar is weer proberen tipbosch ofzo.

grtz

Jep m8, next naar Marinus @Tipbosch  ;D ;D

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisserdorian on August 10, 2012, 11:43:28
Gister had ik precies hetzelfde met de karper, alleen dan met scholen van 2 tot 8...

Vis je veel op karper op de vlieg? En wil dat goed?
Ben van origine karpervisser en wil heel graag een keer een karper op vlieg vangen!  :D

gbrinks

Ckrs jan!!! Heb wat buzzers gebonden ghehe weet alleen niet of ze vangen maar goed zien we dan wel.

Grtz

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

R.S.N Flyfisher

Quote from: gbrinks on August 11, 2012, 10:40:51
Ckrs jan!!! Heb wat buzzers gebonden ghehe weet alleen niet of ze vangen maar goed zien we dan wel.

Grtz

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Goed bezig, ben benieuwd!  :)

vliegvisserdorian

#43
Quote from: R.S.N Flyfisher on August 11, 2012, 09:32:11
Vis je veel op karper op de vlieg? En wil dat goed?
Ben van origine karpervisser en wil heel graag een keer een karper op vlieg vangen!  :D

Me vriend vist vooral op karper met de pen en korst en dan ga ik regelmatig mee, ik met de vliegenlat en hij met de penhengel. Hij vangt meestal wel meer/grotere vis maar ik vang er wel aan de vliegenlat :D eigenlijk vis ik liever op baars en voorn, gewoon lekker vangen maar vissen met me maat is leuker.


Vandaag om acht uur vertrokken en om kwart voor negen bij die Ruigenhoek aangekomen.  Anderhalf uur staan zwiepen en helemaal niks, geen droog, geen buzzer, geen streamer, geen nymph ook me maat met een zinklijn heeft geen tikje gehad.
Toen door naar de eemhof en onderweg even gestopt bij een viswinkel om een nieuwe lijn te kopen.

We kwamen om kwart voor elf bij de eemhof aan en daar hebben we toen tot een uur of drie staan zwiepen.  Het eerste uurtje een paar keer tikken gehad op mijn oranje met witte en pink streamertje maar ze beten niet echt door. Me broertje zat met een dobbertje en die had de hele tijd beet, vermoedelijk ook van witvis. Rond half twee kregen we door dat de vis diep zat en dat we met een (met twee knijploodjes) verzwaard paars (voor de homovissen) streamertje/zeer grote nymph op ong 2 meter diepte wel actie kregen. Ik heb 1 vis gevangen en 1 vis vroegtijdig vrijgelaten ;D , me maat(die nog nooit bij een forelvijver had gevist) had er 1tje en me broertje met de dobber alleen maar 1tje vrijgelaten.
Om twee uur hebben we nog een rondje rond de grote vijver waar ondertussen twee regenboogen werden gevangen, door twee bellybootvissers die ook bij de ruigenhoek waren geweest toen wij er waren en ook deze vijver niks vonden...  Rond een uur of drie op huis aan met twee gevangen forellen. Geen slecht resultaat voor iemand die weinig ervaring heeft met vliegvissen op een forelput samen met iemand die nog nooit op een forelput gevist heeft. Op en dag waarop het vissen zeker niet makkelijk was.

Conclusie:
Die nieuwe vijver in Utrecht is een *** vijver. En er moet meer looddraad op mijn streamers ;D

Straks als ik de fotos heb ontvangen zal ik er hier een paar posten

gijsie20

Vind je conclusie nogal kort door de bocht..  ??? In 1,5 uur niks gevangen op de ene vijver, en in 4 uur op de andere 1?

vliegvisgek

dus als je binnen 1.5 uur niks vangt is het een ... vijver nou ik ving er 8 maar pas na 2uur vissen en heb totaal 2.45 min gevist
maar stopte omdat ik zeiknat was van de regen (was hier in apeldoorn wel droog)
jammer dat je zo over de vijver denkt vind er zelf niks mis mee voor 1 die net open is kan altijd beter maar goed  ???

vliegvisserdorian

Jullie hebben wel gelijk eigenlijk, beetje kort door de bocht, ik had er iets moeten neerzetten van "het is niet mijn favoriete vijver op het moment"

Rossie69

Het is gewoon het weer.

En ervaring,van veel vissen op putten of niet.
heb beide hahaha,en vang ook niks ;)

Dus kort door de bocht,tis gewoon de verkeerde tijd van het seizoen.
daar gooi ik het op.


gijsie20

Nee daarom. Tis nergens makkelijk op het moment. Het is gewoon blijven proberen, en betere tijden komen vanzelf weer! :)

Rossie69

yeb najaar en voorjaar dan vis ik het meest op de putjes.

ach en een daggie zo is ook wel lekker.
de kids helpen met gesmeer met deeg enz.

dus vis komt wel in de koelbox