benodigdheden

Started by NickMSD, April 27, 2013, 14:41:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickMSD

Hallo,

Ik wil binnenkort een goedkoop vliegbindsetje kopen, gewoon om het eens te proberen. Na enig zoekwerk ben ik echter nog geen topic tegengekomen die goed en duidelijk vermeld wat er allemaal voor nodig is. Hiermee bedoel ik niet alleen de hulpmiddelen zoals een vice, maar ook de benodigdheden om daadwerkelijk vliegen mee te kunnen bouwen (het liefst de belangrijkste en veelzijdigste benodigdheden) zodat ik hier mee kan leren omgaan en een aantal soorten vliegen kan maken die het overall goed doen.

alvast bedankt,
Nick

hedzer

Vliegbindmateriaal - gereedschap rss

Team

Onze sponsor A&M  heeft een leuke set vlieg bind gereedschap alles er bij voor 40 euro.
Verder bij je in de buurt kijken of er een vliegvis/bindclub is die helpen je wel verder
NUNC  AUT  NUNQUAM

W3stland

Precies wat team zegt.. Bij am een setje halen en wat de veren enzo betreft zou ik beginnen met red tag zowel in goudkop als vlieg.. Dus zegmaar pauweveer, binddraad, tinsel, en misschien een assortimentsdoosje dubbing stukje rode wol ehh en een filmpje van you tube ow en goudkopjes dus.. En haakjes.. Oww en misschien een assortimentszakje hackles.. Tja je kan volgens mij niet ergens een zakje kopen met van alles 1 voor 1vlieg.. Als je echt goedkoop wil kijken of het iets voor je is dan zou ik idd naar een club gaan.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

NickMSD

oke, bedankt voor de tips,
ik ga weer ff verder zoeken  :D