Eerste streamertje gebonden

Started by @nermos, July 06, 2013, 19:45:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

@nermos

Ik had nog maar een paar vliegjes gebonden een jaar of twee geleden op de club.
Nu ik eigenlijk fatsoendelijk wil leren binden heb ik eerst maar is geoefend op een groter exemplaar met deze als resultaat.

De foto is niet echt goed (had geen goesting om de grote camera erbij te halen).

Commentaar is zeker welkom, daar leren we tenslotte van  ;)


Gerrit72


Daar heb ik niets op aan te merken.
Die ziet er prima uit. Ga je echt wel
Snoek op vangen.

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Ron

Ik heb geen Commentaar op deze snoekstreamer ::goodjob::

Rene V.

Evenals mijn voorgangers geen commentaar ::goodjob::
Wel wil ik graag erop wijzen dat bontstreamers nogal wat water vasthouden en dus zwaar worden.Houd je werptechniek in de gaten en vis niet met een te lange leader.

Succes Rene V.

Hilco

ik snoek altijd zonder leader .............gewoon 70 cm 30/100 nylon aan de vliegenlijn  en stalen onderlijntje .

Rene V.

70 cm 30/00 is ook een leader ;) en zeker niet te lang 8).Ik gebruik meestal 120cm cm 40/00 met een stalen stangetje.

Groet Rene V.

Arie de Vries

Van streamers heb ik geen verstand, vind hem er dus goed uit zien. Zou wel voor de foto het onderwep wat minder dicht op de achtergrond zetten, je hebt dan minder last van de schaduw.
Groet, Arie

obi-130

vind hem heel mooi ::goodjob::
maar voor mij had die grizzly hackle er niet in ge hoeven op deze manier worden het dure streamers
daar ging ik toch liever deze vlieg mee bouwen
http://www.vliegvissers.nl/archief/bindpatronen/2010/droge_vliegen/sandro-griffiths_gnat.html

@nermos

@ Rene V. : Bedankt voor de tip, ga er zeker rekening mee houden.

@ Arie  : Ik zal er volgende keer proberen op te letten (volgende keer maar is in een ikea box met 2 bouwlampen ernaast proberen die verstrooid het licht mooi, beetje een kleine ministudio)

@ obi-130 : Had geen gedacht van de prijs en vond het eigenlijk leuk staan  :-\ De link lijkt me ook een mooi vliegje voor te leren binden ziet er niet al te ingewikkeld uit (hoop ik).


JB

Quote from: obi-130 on July 07, 2013, 00:19:38
maar voor mij had die grizzly hackle er niet in ge hoeven op deze manier worden het dure streamers
Staan wel goed die hackles maar ik zou wel een goedkopere uitvoering gebruiken anders wordt het zoals obi al aangaf een dure streamer
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)