Vliegvissen met made en/of pier

Started by chris33, May 18, 2013, 16:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Quote from: golddigger on May 19, 2013, 17:43:59
En als ik er in ga zitten wordt het helemaal niks
Als Hagenees ben je al snel in de minderheid ::hulp::
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jammer dat je niets hebt gevangen op de vliegenlat
Misschien kan je een keer mee op een forum dag
Da's altijd leerzaam
Er zijn er altijd wel een paar die je op weg helpen met advies en/of vliegen
Perry

Haha! Nee, weer viel me tegen, dus korte periode gevist.

ZO n forumdag is wel leerzaam denk ik. Gelukkig wordt ik al via het forum een eind op weggeholpen. Dat is altijd enorm prettig. En motiveert constant om toch door te gaan.

Plantje

Ik snap je oorspronkelijke vraag wel. Soms ben je met de nimf aan het vissen en het is maar niet te begrijpen waarom je niets vangt. Zit er niets? Doe je iets verkeerd? Enz enz... Van de made weet je dat er vaak wel visjes mee te vangen zijn, dus is de verleiding groot om een made aan de vliegenhengel te doen.

Maar ik zou het over een andere boeg gooien: Neem twee hengels mee! Een vaste hengel en je vlieghengel. Werp gewoon een dobbertje met een paar maden eronder ergens in waar je vis zou verwachten. Ondertussen ga je rustig met je vliegenhengel er in de buurt vissen. Mocht je een keer beet krijgen op je vaste hengel: vis binnenhalen, terugzetten en dan op die plek met je nimf vissen! Mooie manier om de vis te lokaliseren. Je hebt in ieder geval iets gevangen en dan moet je eigenlijk vooral nog zorgen, dat je de juiste nimf op de juiste manier presenteert.

Succes!

En met betrekking tot de overige tips: weer wat Google momentjes!

chris33

is een tip idd!

Google staat uiteraard veel op. Hier vind ik momenteel het meeste. Lekker alles doorspitten. Maar natuurlijk niet alles. KOm ik tijd te kort.

weerwolf

Gerrit, dan moet je maar eens bij ons op de club komen, daar hebben we nog wat van de pioneers rondlopen!. Laatst stond ik met 2 van die mannen te praten. Geweldig net kleine jongens met nieuw speelgoed, pretoogjes, enthousiaste verhalen waarbij je denkt....zo ik heb wat gemist.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit72



Roelof, het lijkt me ontzettend leuk eens bij jullie te komen kijken. In het wild zie ik bijna nooit vliegvissers, daarom loop ik ook graag binnen in Baggelhuizen. Daar kom je altijd gelijkgestemden tegen en kun je oeverloos over onze geliefde hobby praten.

Omdat ik de laatste tijd op zoek ben geweest naar bepaalde oude Orvis hengels liep ik ook weer tegen mensen aan met kennis uit die tijd. Ook vanuit het forum word ik geholpen door mensen die nog veel weten over de 'de begintijd' en kunnen vertellen over dingen die ik op Google niet kan vinden.

We gaan behoorlijk off-topic. Binnenkort als ik m'n eerste ervaringen met de hengels heb opgedaan, zal ik er een nieuw topic over maken. In het verleden hebben we het er ook al vaker over gehad, ik heb toen printjes gemaakt van de info, ben altijd blij met verhalen uit de goede oude tijd ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

Weet zeker dat je vis vangt op deze manier.
Alleen of die worm heel blijft tijdens de vlucht ?.

Maden wil zekers.

Ken ze die dit ook doen op winde vissen .
;D

Succes.

Alleen mij manier niet.



chris33

Quote from: Rossie69 on May 20, 2013, 15:27:54
Weet zeker dat je vis vangt op deze manier.
Alleen of die worm heel blijft tijdens de vlucht ?.

Maden wil zekers.

Ken ze die dit ook doen op winde vissen .
;D

Succes.

Alleen mij manier niet.
eerlijk gezegd niet aan toe gekomen. Het was ook een vraag naar ervaringen. Maar denk wel dat het kan.

Nigel

Hahaha, ik heb er ook wel eens over nagedacht maar ik vind het eigenlijk ook een beetje vloeken in de kerk. Ben wel heel benieuwd wat het je opleverd. Zou ook mooi zijn om de mensen, die blijkbaar louter door domheid gedreven worden omdat ze zo heftig reageren in dit topic, een loer te draaien door een mooie aan-de-maden-gevangen vis te posten :P.

Wat ik nog wel wou zeggen. Praten over het verlaten van dit forum: niet doen joh, gewoon lekker blijven en dinge leren  ::dance::

Nigel

Het zit hem bij mij.. (En straks bij jou waarschijnlijk ook... denk ik dan he..) een beetje in de uitdaging om vis te vangen met een imitatie. De gedachte dat je een vis kan laten denken dat hij jaagt op een levend diertje of visje vind ik spannend/belonend. Hoewel ik zelf geen kunstaas maakte begon het bij mij denk ik al een beetje met snoeken. Ik weet niet of er meerdere vliegvissers zijn die dit delen maar een groot deel van deze passie zit hem bij mij wel in het feit dat ik met iets vis wat eigenlijk geen eten is voor de vis. Zo ga ik ook liever met kunstaas achter snoek aan dan dat ik een dooie vis aan een dreg rijg. Met het vliegvissen ben ik begonnen deze nepvoedselbron zelf te maken wat ik met het snoeken nog niet deed. Nu ik ook met de lat achter snoek aan ga bind ik mijn eigen streamers en eigen vliegen. In één woord ruig om een vis te vangen op iets wat je zelf maakt.

BV

#34
Nigel,

Mag ik je vragen  om de sfeer op het forum gezellig te houden en je foutieve opmerking "over door domheid gedreven etc "  effe te herzien.
Er zijn namelijk geen heftige reacties gegeven.
Eerder twee laconieke antwoorden die slaan op het recente verleden.
Indien je de moeite zou doen om het forum te doorlezen zie je dat dit topic meermaals besproken is, en dat het tot niets leidt.

Het is hier een ruimdenkend vliegvissersforum , waar veel vragen gesteld mogen worden en dan komen er wel antwoorden.
Het is niet te bepalen of de antwoorden fijn voor je zijn of niet , maar ze moeten wel juist zijn.

gr

B

Plantje

Eens BV.

Nigel, je tweede reactie is veel beter; hou het daarbij. Ik zou je eerste reactie even weghalen. Dan haal ik deze weg en haalt BV die van hem waarschijnlijk ook wel weg.

chris33

Quote from: Nigel on May 21, 2013, 13:45:52
Het zit hem bij mij.. (En straks bij jou waarschijnlijk ook... denk ik dan he..) een beetje in de uitdaging om vis te vangen met een imitatie. De gedachte dat je een vis kan laten denken dat hij jaagt op een levend diertje of visje vind ik spannend/belonend. Hoewel ik zelf geen kunstaas maakte begon het bij mij denk ik al een beetje met snoeken. Ik weet niet of er meerdere vliegvissers zijn die dit delen maar een groot deel van deze passie zit hem bij mij wel in het feit dat ik met iets vis wat eigenlijk geen eten is voor de vis. Zo ga ik ook liever met kunstaas achter snoek aan dan dat ik een dooie vis aan een dreg rijg. Met het vliegvissen ben ik begonnen deze nepvoedselbron zelf te maken wat ik met het snoeken nog niet deed. Nu ik ook met de lat achter snoek aan ga bind ik mijn eigen streamers en eigen vliegen. In één woord ruig om een vis te vangen op iets wat je zelf maakt.

Heb mijn mening ook wel deels herzien. Het is vloeken in de kerk. Maar vis blijft vis, alleen de manier van vangen zou dan anders zien. Gelukkig helpt men mij op het forum. En krijg ik paar vliegjes en nymfjes. Zo langzaam aan leer ik continue. En er komt dag dat ik een lap vis uit het water trek! Het snoek, snoekbaars en baars seizoen komt er ook aan, maar denk dat ik vliegvissen wel net zo mooi vindt. En waarom niet beide hengels mee. Kun je ook nog eens varieren.


chris33

Heb deze week van Marksman en Catchem, beide een aantal vliegen gehad. Super bedankt! Kan niet wachten om ze uit te proberen

Zin in!

catchem


ben

Chris33 bekijk het eens op een andere manier, je komt uit Nunspeet, ga eens met een vliegenhengel op Forel bij de Haere in Doornspijk, en ik denk dat je dan verkocht bent!!!!

Groet,

Ben

chris33

Op 1 of andere manier vind ik dat niet echt een leuke manier van vissen in zo n put. Maar zo kan ik wel ervaren hoe het is idd. Ga er over nadenken.

ben

Met een vliegenhengel op een Put of de Eemhof ben je zo verslaafd, pas maar op!!!!

Mike

Ik zou in elk geval liever niet die pier willen zijn ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

chris33

Quote from: Mike on May 23, 2013, 02:06:09
Ik zou in elk geval liever niet die pier willen zijn ;D
want gaat het loodje leggen?

Bekeerling

Eemhof is geweldig  ;D Dan ervaar je echt wat voor actie je kan hebben op je vliegenhengel, plus het heeft mij ook geholpen vertrouwen te krijgen in het gebruiken van zinkende/natte vliegen en als die werken op een forellenvijver dan werken ze ook op ander water. Het is echt erg leuk en spannend om die forellen op je vliegen te zien duiken en te experimenteren met verschillende vliegen en manieren van binnen strippen als ze even niet willen en dan toch weer actie te krijgen  :)

chris33

Quote from: Bekeerling on May 23, 2013, 17:40:54
Eemhof is geweldig  ;D Dan ervaar je echt wat voor actie je kan hebben op je vliegenhengel, plus het heeft mij ook geholpen vertrouwen te krijgen in het gebruiken van zinkende/natte vliegen en als die werken op een forellenvijver dan werken ze ook op ander water. Het is echt erg leuk en spannend om die forellen op je vliegen te zien duiken en te experimenteren met verschillende vliegen en manieren van binnen strippen als ze even niet willen en dan toch weer actie te krijgen  :)

Nou, ga er zeker keer over nadenken. Alleen denk dat je wel begrijpt met wat ik bedoel; vissen in een putje.

Het is natuurlijk een soort van gemaakte manier van vissen. Je weet dat de vis er zit en niet weg kan,..

Natuurlijk is het nog wel de kunst om ze te vangen. En om die ervaring om te doen, lijkt het mij wel een aanrader..

Eerst mooi weer in Nederland worden!

Plantje

Ik heb dat heel lang geleden voor het laatst gedaan. Ik wil beslist nog eens een keer hier of daar naartoe gaan.

Het is in ieder geval bepaald niet zo, dat je de vis er met een schepnet zo uit kunt vissen :)

Bekeerling

Ik snap je punt heel hoed Chris, zeker in mijn karper jaren had ik niks met betaalwateren.
Had ook niet verwacht dat ik de eemhof zo leuk zou vinden  :)
De kleine vijver is echt zo'n putje zoals jij bedoeld, wel goed voor het krijgen van vertrouwen in je eigen kunnen op vliegvis gebied.
De grote vijver is wel mooier en oogt wat natuurlijker.