Vliegvissen met made en/of pier

Started by chris33, May 18, 2013, 16:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Mannen,

Morgen ga ik met die ouwe van mij even polder in.

Vliegvissen met kale haak met daaraan pier of made moet ook kunnen toch?

Jullie hier ervaring mee en tips?

Jan Damman

Ik neem aan dat je hier geen serieus antwoord op wil :-X
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gert

De enige tip - en tevens dringend verzoek - die ik voor je heb:
NIET opnieuw die discussie aanzwengelen asjeblieft!!!!
DELETE TOPIC!!!!!

Groet,
Gert

Herman

 ::wtf::

Met een beetje geluk blijft dat spul hangen op de haak....
Aan de andere kant, ik doe t niet....

@Cornico: Discussie is al eens geweest en gaf erg veel problemen (uiteindelijk wel verwijderd toen door de mods).
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

weerwolf

Er is in het verleden al eens gesproken over de definitie van vliegvissen en daar zat bijna iedereen wel op 1 lijn.  Dit gaat niet over vliegvissen!
Neem dan in ieder geval de moeite om een imitatie van een made of worm te maken/kopen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

chris33

Sluit deze topic dan maar ;-)

Geen gewenste antwoorden kunnen vinden!

chris33

Quote from: Jan Damman on May 18, 2013, 16:33:17
Ik neem aan dat je hier geen serieus antwoord op wil :-X

Had ik het anders gevraagd ?

Gerrit72



Misschien kan iemand die er ervaring mee heeft, je via pb er tips over geven. Je moet doen wat je wil.

In een eerdere discussie over dit onderwerp, was de algemene mening dat we vissen met een 'imitatie' van een insect (of in ieder geval iets eetbaars). Kon jij niet weten, toen zat je nog niet op het forum. Ondanks dat de vraag in dat licht bezien vloeken in de kerk is, vind ik net als Cornico dat we het er wel gewoon over moeten kunnen hebben. Het hoeft toch niet weer uit te lopen in een langdradig verhaal over wat wel/niet vliegvissen is (dat is al eens uitvoerig besproken en is terug te lezen).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Mijn vraag was; tips? geen discussie!

Op dit moment beschik ik gewoon weg over weinig imitaties. En aangezien we maden bij de hand hebben morgen, kwam ik op deze vraag.

Maar denk dat ik genoeg weet! ;-) Als vragen, zulke reactie geven. Dan houd ik mij voor gezien op dit Forum.

Ajoo

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.


JB

Toch wel jammer, iemand stelt een in zijn ogen onschuldige vraag geeft er zelfs een verklaring bij waarom en er wordt weer gereageerd alsof hij een doodzonde begaat.

::blabla::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

chris33

Quote from: JB on May 18, 2013, 19:56:17
Toch wel jammer, iemand stelt een in zijn ogen onschuldige vraag geeft er zelfs een verklaring bij waarom en er wordt weer gereageerd alsof hij een doodzonde begaat.

::blabla::

Schijnt een doodzonde te zijn, vliegvissen met maden. Dat wist ik niet! Via PM gaat iemand mij al helpen. Dus diegene ben ik ook dankbaar. Was niet mijn bedoeling om frustraties naar boven te halen. Zoals dat zo lijkt.

HappyFisherman

Soep wordt niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Voordat je een oordeel velt over de post van een ander (vooral als hetgeen geschreven is je niet aanstaat) gewoon ff niet reageren...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Alles alle beleefde vragen moeten kunnen moeten ook alle beleefde maar negatieve antzoorden kunnen.

Chris, als je in een bus ajax-supporters zit wordt er ook niet vaak gepraat over badminton..

Gerrit72



Trek het je dus niet aan Chris, jou treft geen blaam. In je verhaal komt zelfs een vlieghengel voor.
In het verleden waren er ook wel eens drukke topics, die echt helemaal niets met vliegvissen te maken hadden (en daar werd ook niet kritisch op gereageerd ;)).

Mooi dat je inmiddels geholpen bent. Een goede vangst!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

golddigger

Ik zou in ieder geval geen pier gebruiken
Het seizoen is nog gesloten voor het vissen met pieren ::)
Voor de rest......veel plezier (altijd leuk, vissen met je ouwe heer)
Perry

Krijn

Quote from: golddigger on May 18, 2013, 21:45:58
Ik zou in ieder geval geen pier gebruiken
Het seizoen is nog gesloten voor het vissen met pieren ::)
Voor de rest......veel plezier (altijd leuk, vissen met je ouwe heer)
Perry

Volgens mij vrij gegeven; geen gesloten periode meer voor vissen met pieren/wormen

chris33

Ben idd geholpen. en bedankt. Hopen op mooi weer en goede vangst.

Je mag idd hele jaar door vissen met pier. Gesloten periode bestaat niet meer voor de pier.

Fijn weekend allemaal

golddigger

Quote from: chris33 on May 18, 2013, 22:00:22
Ben idd geholpen. en bedankt. Hopen op mooi weer en goede vangst.

Je mag idd hele jaar door vissen met pier. Gesloten periode bestaat niet meer voor de pier.

Fijn weekend allemaal
Kijk.... heb ik ook weer wat geleerd :)
Perry

chris33

Quote from: Cornico on May 19, 2013, 01:13:14
Goede vangst en een fijne dag gewenst!

Voor jezelf hoop ik dat je eventueel door een made op de kale haak aan de vliegenhengel het vertrouwen krijgt dat het i.i.g. een wijze van vissen is, wat anderen er ook van mogen vinden. ;D
Voor mijzelf was het de manier om dieper zwemmende voorns te vangen lang voordat wijlen Ben Pont de verzwaarde nimpf aan een extreem lange leader in Nederland populair heeft gemaakt. 
Ik kreeg er het vertrouwen door dat het op die manier ook kon en toen ik later Ben Pont ontmoette bij de Sallandse weteringen, waar hij in z'n vakanties altijd kwam vissen op de grote ruizers, was ik gelijk om voor zijn techniek met lange punt en verzwaarde nimpf, die later in de voorjaars IJssel zo populair werd.

Exact! Omdat ik nog maar twee visjes met vliegenghengel heb gevangen. Wil ik proberen met made om te kijken hoe het voelt. Als er dikke vis aanhangt. Kan gelijk wel heel veel aanschaffen, maar denk dat het niet verstandig is direct..

En bedankt! Groet. Christian

Gerrit72



Leuk! Zo is het toch nog een educatief topic geworden :)
Info over namen zoals 'Ben Pont' vind ik altijd zeer interessant.
Ik ben nu een Engelse vliegvis encyclopedie aan het doorlezen, maar lees ook oude Nederlandse boekjes.
Naast vissen en binden ben ik ook zeer geïnteresseerd in de 'oorsprong' en de pioniers in binnen en buitenland.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Met een beetje wil en doorzettingsvermogen, krijg ik toch het gewenste resultaat in zo'n topic.

Even geweest. Maar het was winderig in de polder. En niet door mij (vannacht broodje shoarma gehad). En de zon bleef ook uit. De voorspellingen in Nederland mogen soms ook wel met een korreltje zout genomen worden.

Hopelijk zsm mooi weer en kan ik verder met mijn hobby! :)

#beginnersfase

Prettig weekend.

Ps; wel een baars gevangen met made op de dropshot..

chris33

Quote from: BV on May 18, 2013, 21:03:51
Alles alle beleefde vragen moeten kunnen moeten ook alle beleefde maar negatieve antzoorden kunnen.

Chris, als je in een bus ajax-supporters zit wordt er ook niet vaak gepraat over badminton..

Wel eens in een Ajax- bus gezeten ? Het gaat vaak ook niet over voetbal dan :P

golddigger

En als ik er in ga zitten wordt het helemaal niks
Als Hagenees ben je al snel in de minderheid ::hulp::
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jammer dat je niets hebt gevangen op de vliegenlat
Misschien kan je een keer mee op een forum dag
Da's altijd leerzaam
Er zijn er altijd wel een paar die je op weg helpen met advies en/of vliegen
Perry