mijn inbreng voor 1 maand

Started by obi-130, February 13, 2013, 00:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Quote from: obi-130 on February 14, 2013, 13:14:24
gert @ ga ik zeker doen in oostenrijk   :D en wacht de foto af
bv @ Gamakatsu F22 en veer Ostrich
grrrrrrrrrrr Obi

Ik zal vanavond wel even een fotootje plaatsen van een nimf die de Oostenrijkers zelf gebruiken op de Salzach in de volle stroom. Deed me erg denken aan die van jouw, vandaar. Truc is: zwaar, en zo dun mogelijk zodat ie zo snel mogelijk op de bodem is. Dus misschien moet je wel andere materialen gaan gebruiken, en geen veer eromheen hackelen, want dat geeft alleen maar extra weerstand tegen het afzinken.

leo

obi          foto 2 is dat d-vinyl waarvan je het lijfje hebt gewikkeld.
deze vlieg in grijs met witte hackel heeft me van de zomer een paar mooie harders opgeleverd.

Beertje

#27
Mooi gedaan Gerrittttt. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Zeenimf


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gert

Quote from: Gert on February 14, 2013, 13:25:58
Ik zal vanavond wel even een fotootje plaatsen van een nimf die de Oostenrijkers zelf gebruiken op de Salzach in de volle stroom. Deed me erg denken aan die van jouw, vandaar. Truc is: zwaar, en zo dun mogelijk zodat ie zo snel mogelijk op de bodem is. Dus misschien moet je wel andere materialen gaan gebruiken, en geen veer eromheen hackelen, want dat geeft alleen maar extra weerstand tegen het afzinken.

Deze dus. Niet zelf gebonden - gekregen tijdens een sessie met de visgids van het hotel.


obi-130

#30
gert@ bedankt voor het delen maar wat is de haakmaat
ben even gaan knutselen haak maat 8#Tungsten Beads en sieraden elastiek

grrrrrrrrrrrr Obi


obi-130


jelle

komt me bekend voor, haakie #16?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

catchem

prachtige duikerswants, heb je misschien hier ook svs van of vertel graag welke materialen hoe te binden, zo een wil ik ook wel in mijn vliegendoos.

obi-130

oke ga de maand dus niet vol maken hou het voor gezien hier op dit forum
vind het niet meer wat het is geweest dit is een gevoel en daar laad ik mij door lijden
tot aan de water kant  het gaat julie goet
mvg Obi-130

Joost S.

Die wants is idd heel mooi. Chapeau!

Reelslip

Dat is erg jammer Obi dat je weggaat.
Ik vond dit nu juist wel een interessant topic

hendri

En waarom stop je er al weer mee dan? Ik heb niets vervelends gelezen in dit topic?

Marksman

Jammer dat je stopt obi! Vond dit dus een leuk topic.

Youri

Quote from: obi-130 on February 16, 2013, 00:22:14
oke ga de maand dus niet vol maken hou het voor gezien hier op dit forum
vind het niet meer wat het is geweest dit is een gevoel en daar laad ik mij door lijden
tot aan de water kant  het gaat julie goet
mvg Obi-130

Jammer Gerrit,
we hebben samen gevist, gevangen en lol gehad.
tot aan de waterkant

Rossie69

Joehoe
::wtf::

weet je nu al niet meer wat je moet plaatsen.  ;D

kalm aan .

let the fly bi  whit you

:P

vliegvisgek

gaat de goede kant op nog effe en forum is verleden tijd jammer :-[ :-[

Gert

#42
Quote from: obi-130 on February 14, 2013, 22:41:44
gert@ bedankt voor het delen maar wat is de haakmaat
grrrrrrrrrrrr Obi

Volgens de Redditch schaal voor "normale" haken kom ik op een #4.
Afstand van vlak achter het oog totaan het verste punt van de haakbocht is ca. 23 mm.
Bij haakmaat #8 is dat 18mm volgens die schaal. Klopt dat een beetje met de haak die jij hebt gebruikt?

vliegvisserdorian

Goed idee! Ben zelf ook inderdaad ook al een tijd niet online geweest/heb een tijd niets gepost. Maar anyway, mooie vliegen :D vooral die buzzer met dat hackeltje erdoorheen is mooi :D

obi-130

toch maar weer wat inbrengen dit was vandaag




en alle 3 op deze vlieg


grrrr Obi

Joost S.

Mooie fotos weer. Lekker door gaan zou ik zeggen.

En die vliegen die je hier voorbij ziet komen, het zijn kleine kunstwerkjes. Kwaliteit fotos speelt misschien ook een rol.

Ik vind het leuk te zien hoor.

Reelslip

Obi, mooi dat je weer doorgaat.

gijsie20

Leuke nimph op de laatste foto! En mooie vis gevangen! Waar is het staartje en de vleugeltjes van gemaakt? Kan het niet zo ontdekken.

obi-130

Quote from: gijsie20 on March 06, 2013, 21:17:30
Leuke nimph op de laatste foto! En mooie vis gevangen! Waar is het staartje en de vleugeltjes van gemaakt? Kan het niet zo ontdekken.
dit is het http://www.muddler.nl/index.php?item=stripped-goose-biot-combo-pack&action=article&group_id=10000169&aid=205&lang=NL

Erwin

Quote from: Gert on February 18, 2013, 21:54:54
Volgens de Redditch schaal voor "normale" haken kom ik op een #4.
Afstand van vlak achter het oog totaan het verste punt van de haakbocht is ca. 23 mm.
Bij haakmaat #8 is dat 18mm volgens die schaal. Klopt dat een beetje met de haak die jij hebt gebruikt?

Volgens mij wordt de Rettich schaal gemeten vanaf net achter het haakoog tot aan de haakpunt en niet tot achter in de haakbocht!
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...