Uiteindelijk..........

Started by Evert, February 12, 2013, 17:21:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Ach Jan, ik heb niet het idee dat Inderk weggaat, het lijkt mij dat hij gewoon een tijdje in 'lurkmodus' gaat totdat de kruitdampen hier een beetje zijn opgetrokken... ;-)

So, no reason to panic!
::wtf::

Zeenimf

INDERK en FREEK,

DIEPE RESPECT, Beter had het niet verwoord kunnen worden .

Menigeen kan hier wat van opsteken .

Want ; WAAR EEN WIL IS ,IS EEN WEG.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Herman

Ik heb lang in de stand gestaan die eerder afdoende was...... wachten.
Sommige postings lokken reacties uit, andere niet.
Soms is het negeren beter dan reageren... of een nachtje over slapen.
Meestal is dat afdoende en is zo'n topic de volgende dag al weer naar de historie verdwenen.
De laatste tijd is het voor sommigen onder ons wat minder visweer. Niet iedereen bindt, dus is er tijd over om op t forum te kijken en te reageren.
In mijn ogen is één van de "situations" (problemen vind ik persoonlijk wat ver gaan) dat menigeen tegenwoordig gebruik maakt van de smartphone.
In het verleden hadden we de piektijden op t forum tussen 07:00 en 09:00; tussen 12:00 en 14:00 en na19:00 uur. Zeker door het gerbuik van de smartphones is er de hele dag door activiteit.
Mensen reageren korter (minder typen op die kleine kl**e toetsjes) en (dus?) scherper. Reacties worden direct gepost, vaak zonder er even over nagedacht te hebben.
Tja dat in deze tijd............. levert helaas vaak discussies op die niet wenselijk zijn.
Het gaat vaak niet meer over het topic zelf, maar verandert van koers.
En niet altijd een goede....

Tja, wat moet je als moderator? We hebben het er achter de schermen wel over en poberen met een gemeenschappelijk standpunt naar buiten te treden. Ik heb zelf niet altijd de tijd (en soms ook geen zin) in de discussies onderling de mod's of op t forum. Negeren of bewust niet reageren dan maar.
Als ik de indruk heb dat ik MOET reageren op postings zal ik dat zeker niet nalaten!
Aanpassen van een posting doe ik alleen als ik degene die de posting gemaakt heeft ook een PB doe, met uitleg waarom. Tot nu toe geen kwade of bedroefde reacties op gehad.

Persoonlijk vind ik wel een aantal zaken zoals:
* jammer dat mensen tegenwoordig een kort lontje hebben
* jammer dat mensen om de discussies van t forum weggaan
* jammer dat er niet zo veel gevist wordt, zodat er verslagen komen waarvan we allen kunnen genieten
* jammer dat er oude en nieuwe leden van t forum gaan om de (in mijn ogen) non-discussies
* jammer dat we niet meer tussen de regels door kunnen lezen
* misschien is het mogelijk dat de welkomstmail gewag maakt van de zoek-functie van t forum (scheelt een hoop vragen naar de bekende weg)
* misschien dat we elkaar wat meer in de waarde zouden moeten laten (een knipoog bij een antwoord zal wellicht al een hoop schelen)
* misschien moeten we eens bedenken dat een reactie op meerdere manieren uitgelegd kan worden
* misschien dat we eerst eens een uurtje op de handen moeten gaan zitten als we (scherp) willen reageren
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat niet iedereen foutloos is
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat je zaken op verschillende manieren kunt vragen
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat niet iedereen de onderlinge relaties op t forum kent
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat intonatie in geschreven tekst volledig ontbreekt (ondank het gebruik van smileys)
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat we niet alles weten
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat acties (soms) reacties uitlokken
* misschien dat we ons er van bewust moeten zijn dat de wereld om ons heen erg snel verandert
* misschien

heel, heel, heel, heel misschien staat er wat tussen waar we met zijn allen wat aan hebben.
Maar goed, voor het veel te veel  ::blabla:: word stop ik maar.
Persoonlijk denk ik dat er in het afgelopen jaar (en ook buiten het forum om) veel zaken door alleen tekst volledig uit zijn verband zijn gerukt met alle gevolgen van dien.
Het geschreven woord kan veel zaken sneller kapot maken dan opbouwen.
Evert zei het al: bezint eer ge begint...

Toch nog weer een heel stuk geworden zonder dat dit mijn bedoeling was. Van de week al met Maurice wezen vissen....veel leuker dan alleen maar typen...
Naast het vissen kom je nog eens wat van elkaar te weten....

Vooralsnog wil ik iedereen een prettige tijd op het forum wensen en het liefst zien we elkaar langs de waterkant (of er in...)!

Herman
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Lang verhaal, maar wel goed verwoord Herman.
En ik hoop je inderdaad (ook) in het water tegen te komen als de tijd er weer rijp voor is.

Groet,
Gert

Joost S.

Spey en rob hun iphone in leveren, lol.

Wordt weer ouderwets nokia voor jullie. Ach ja, zit snake op en het belt. Komt goed.

Ron-O

En gelukkig vinden we allemaal rust aan de waterkant, en toch wil ik de oldies bedanken, dat ze altijd wie het ook is willen helpen en materiaal afstaan aan anderen, dat is mijn ervaring. ::goodjob::
En dat voorbeeld wil ik ook volgen. Niet dat ik veel zou weten of kunnen, maar wat ik weet en kan zal ik delen.

Gr, Ron-O :'(