Uiteindelijk..........

Started by Evert, February 12, 2013, 17:21:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

klik maar es op die wereld bol onder hannus zijn naam
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jur606

#51
Quote from: maurice on February 12, 2013, 21:05:04
uiteindelijk, vraag ik me af wat er gaat gebeuren als de "oude garde" een maand niet post of gaat reageren

Ik denk dat ze dan een maand niet reageren of iets posten??

zou jammer zijn heb hele discussies gelezen en blijft het vreemd vinden toch?
(waren mijn slecht vliegjes nou net de druppel  ::new::)

Ik denkk dat al het advies wat gegeven wordt (niet afkraken maar advies)
En wat iemand er mee doet is aan die gene zelf, Of die het wil de tijd en geld erin wil steken om veel verder te komen.

Het siert iemand die tips en uitleg geeft zonder er iets van te verwachten, ook niet dat die gene het doet dat is aan die gene zelf.
er zijn mensen die willen er iets van leren of niet.
maar elkaar een beetje met respect behandelen zou leuk zijn?
en als iemand voor de 3e keer die afschuwelijke vliegjes laat zien (ikke?)
kan je of denken pffff al die tips die wij hem gegeven hebben,
het lijkt die niet op te volgen hij leert het nooit. of hij kan het echt niet heeft het gewoon niet in de vingers
en gewoon doorklikken en niet reageren
i.p.v. erop afgeven?

Soms siert het juist de mens om niet te reageren of anders te reageren, en mensen in hun waarde te laten.
er zijn gewoon mensen die zich eerder aangesproken voelen als andere zit gewoon ind e persoonlijkheid even ls dat sommige altijd moeten afgeven negatief commentaar geven (al is het goede bedoeld,kan het zo wel overkomen)

mmm blijft toch moeilijk allemala persoonlijk heden allemaal meningen en e.v.t. ego's die niet of wel gestreeld worden :)






pas

::wtf::

ben

Ik begrijp de mening van Evert heel goed, en ik als Carnavalvierende Blauwvinger ben eigenlijk blij dat ik deze discussie heb moeten missen, doe er verder ook niet meer aan mee!!!

pas

hu mijn reactie van ::wtf:: meen je niet is op een post van Evert die aan gaf te stoppen met het forum. Dat was zijn laatste bericht nu is hij weg??????? hoe kan dat????????/
::wtf::

pas

Er ging eff van alles langs mij heen. Maar Evert heeft het forum dus verlaten!! Helaas.
::wtf::

pas

::wtf::

johannes

Uitgezonderd van de GVD ben ik het helemaal met Evert eens.
Hij hebt het prachtig verwoord zou het niet beter kunnen.

Mensen die een waslijst aan dingen vragen over een pb, ga je er voor zitten en dingen uitzoeken uitgebreid terug schrijven en vervolgens zijn dat soort mensen ineens van de aardbodem verdwenen.

De reden dat ik graag op het forum kwam is dat ik graag dingen zag/las over de nederlandse visserij die ik best wel eens mis.
Daartegenover probeerde ik m'n dingen te plaatsen zodat andere er ook van konden genieten.
Nu mis ik er de motivatie er vaak voor om wat te posten en al helemaal om te gaan reageren.

Hoe het komt weet ik niet maar 1 ding is me wel opgevallen het laatste jaar. Doordat er een paar keer misbruik van de goedgezindheid van trouwe forumers is gemaakt zijn deze veel voorsichtiger en scherper geworden.

Al heel lang had ik me voor genomen om een zelfde vorm van reageren te doen als Marcelk. Maar helaas laat ik met wel eens uit m'n tent lokken en reageer ik wel eens stevig. Nooit is mijn bedoeling om op de man te spelen.
Maar ken mezelf een beetje en weet dat ik wel eens bot overkom :)
Dit heeft heel veel te maken met dat mensen elkaar niet zien en geen bedoeling kunnen lezen van andere d'r gezicht.

En om de grootste te willen zijn is niet altijd het beste omdat de risico's ook het grootst zijn.

Evert zal ik missen op het forum (zeker zijn bindkunsten)
Maar er zijn er nog wel meer die ik mis op het forum veel kennis/ervaringen/vertelkunsten zijn al verledentijd iets wat zeer trist is

Zomaar mijn gedachtekronkels



TuynmanM

Ik ben een net beginnende vliegvisser en probeer ook mijn eigen vliegen te binden en die laat ik af en toe ook zien om te horen of ik op de goede weg ben of dat het anders moet,de keren dat ik foto's geplaatst heb waren wisselend van advies de ene keer minder leuk en de andere keer kreeg ik advies waar ik wat mee kon.

het advies wat wel elke keer terug kwam was word lid van een bindclub,dat ben ik dus ook geworden(poldervlieg) en zal daar ook om advies vragen als ik ergens niet uit kom,maar ik vind het ook intressant om het op dit forum te vragen aan de mensen die veel ervaring hebben in het binden of het goed gaat of niet en als daar een reactie van komt waar ik afgebrand wordt,dat is dan erg jammer ik heb meer aan advies dan aan dat soort dingen,gelukkig zijn er ook forum leden waar ik goede adviessen van kreeg en als ik dan de vlieg nog een keer liet zien met gebruik makend van de reacties werd het een stuk beter en dat werd ook gevonden door de mensen die mij wel bruikbare adviesen gaven,nog bedankt daarvoor.

Ik denk dat je als beginnend vliegbinder het maar voor lief moet nemen dat je ook minder leuke reacties krijgt.

gr
marco

Bekeerling

Als de mensen die kritiek geven geen fatsoen kunnen opbrengen zou dat inderdaad zo zijn, dat is echter onzin.
Ik weet nog hoe ik als 17 jarig broekie in de supermarkt begon te werken, ik had toen een draak van een cheffin die me vaak op zo'n dergelijke kansloze wijze vertelde dat ik iets fout deed dat ik een hartgrondige hekel aan haar kreeg, alles wat ze zei ging op een gegeven moment het ene oor in en het andere weer uit, oftewel ik leerde geen klap van haar.
Er was er echter ook eentje die het wel op een normale manier bracht en mij op zo'n manier corrigeerde dat ik het niet als kritiek zag maar als advies waar ik wat mee kon. 
Hetzelfde geldt hier, we hoeven elkaar niet plat te knuffelen maar ook niet in de grond te stampen.
We hoeven niet alles van iedereen te accepteren omdat iemand vind dat "hij nou eenmaal zo is" we hoeven niet om de hete brij heen te draaien maar kunnen dingen wel gewoon wat tactvoller brengen, kleine moeite groot resultaat.

Trouwens, we hoeven ons niet druk te maken over de mensen die vertrokken zijn, zag net dat er 7 guests online waren  ;)

Beertje

@Bekeerling,Je hoeft niet dood te knuffelen Maar ook niet in de grond te stampen. ::agree::
Als je het een domme.ergelijke of wat voor posting vindt,....nou dan reageer je er toch niet op.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hendri

Quote from: Bekeerling on February 13, 2013, 21:43:46
Trouwens, we hoeven ons niet druk te maken over de mensen die vertrokken zijn, zag net dat er 7 guests online waren  ;)

die forumers die hebben aangegeven dat ze klaar zijn met dit forum en zeggen dat ze vertrekken zeggen dat niet om vervolgens als geusts hier te gaan lurken lijkt me. die 7 guests zijn gewoon 7 lurkers die er anders ook wel zijn, nu zijn het er 7 andere keer zijn het er 12 of 3 of nul.

dus lijkt duidelijk dat we ons wel degelijk moeten druk maken als mannen met een heeeeele bult ervaring hier weglopen.

leo

blijf een beginner in dit forem al ben ik al jaren aanwezig.
maar iemand die persee stil wil zijn of weg wil gaan hou ik niet tegen.niet dat ik het niet betreur.
al die craks weg jammer .respect voor ieder die respect toont vind ik. bedankt voor de steun en raad van de vertrekkers.

Patrick(WF)

Weet je. Dat ik een aantal jaar geleden met vliegvissen begon had ik het idee dat dat meer
iets was voor de hogere klasse van de bevolking. Toen ik op advies van Harlin in aanraking
kwam met dit forum bleek dat dus een groot misverstand. Hier zaten namelijk de normale mensen
die je niet minderwaardig aankeken, maar je op HUN eigen manier probeerde te helpen. En dat
ging soms wel op een manier waarvan je dacht "lees ik dat nou goed" ,maar dat was zo en is
nog steeds zo. Betekend niet dat je daar geen goed advies aan heb, maar was wel gewoon duidelijk.
Kijk en daar heb je wat aan en kan je wat mee. En als je denk dat je na advies of tips tegengas
moet gaan geven omdat je denkt dat je t toch iets beter weet als iemand met jarenlange ervaring
had je dan op z'n minst de tijd van de vraag stellen bespaard. De kennis die hier huist word niet
meer geaccepteerd. En als de meesters hun kennis niet meer willen delen omdat ze toch voor gek
worden verklaard en weg gaan van dit forum draait de hele boel naar de kl#ten.
Mijn visie (voor zover die belangrijk is). Accepteer de manier waarop hier gepraat en bekritiseerd
word en als je denkt dat je dat niet handelen kan, zoek je heil dan lekker ergens anders.
Daar komt bij dat er in mijn ogen misschien wel net iets teveel mensen zijn die een oogje
in het zeil houden. De ene kan namelijk meer hebben als een ander en als er net een verkeerde
op het stoeltje van moderator zit die bijv zelf het liefst als hoogheid of op z'n minst meneer genoemd wil
worden, dan worden er een hoop posts verwijderd of topics gesloten. En daarop worden er weer
andere topics geopend om daar weer hun gal in te spugen.
Als je met respect behandeld wil worden dan denk ik dat je dat niet moet verlangen maar moet
verdienen als je hier nieuw binnen komt. Er zijn er namelijk net even teveel geweest die dat voor
de andere verziekt hebben door reeds eerder genoemde zaken.

Nee ik vind het hier nogsteeds een prachtig forum, en ik betreur het ook ten zeerste dat, Johan en Evert
het veld hebben verlaten door het gezanik van anderen. Dit is een typisch geval van verloren kennis.

Nee hoor noem mij maar lekker Jan L#L en wees maar duidelijk tegen me. Ik hoef namelijk geen respect
maar advies, want daarom ben ik hier op het forum gekomen.

PUNT.

Groet Patrick

ben

Helemaal mee eens Patrick, goed verwoordt

GuusGeluk

Laat iedereen inderdaad in zijn/haar waarde. Respecteer dat niet iedereen hetzelfde is. Jammer dat mensen met kennis het forum verlaten. Wanneer je om advies vroeg, waren dit de personen die je op weg hielpen. Persoonlijk heb ik nog niet zoveel kennis om mensen werp- of bindadviezen (ik bind zelf helaas nog niet) te geven. Wel leer ik veel van de mensen met ervaring hier. Wat zijn goede vliegen om te vis te vangen, wat doe je verkeerd als je knopen gooit enzovoort. Ik ben deze mensen dankbaar hiervoor. Bijv. Een vlieg die maurice poste en vorig jaar een aantal aan me heeft gegeven. . Hier heb ik de mooiste vangsten mee gehad vorig jaar.  Ik weet ook nog goed dat toppiedus en speycast werpadviezen gaven in het begin. Hoewel het korte tips waren, maakte dit wel het verschil. Ik stel eerlijkheid op prijs en hoewel het heel enkel niet in de meest mooie woorden staat, dat is toch niet erg.. Laten we gewoon lekker onszelf zijn. Indien iemand je niet aanstaat, negeer hem of haar dan gewoon. Je kan mensen niet zomaar veranderen naar je eigen ideaal beeld.

Youri

gelukkig heb ik er niet veel van mee gekregen en papa wil er niets over los laten.
maar het is wel zonde dat veel bekenden zijn vertrokken.
heel erg jammer
Evert bedankt voor alles wat je voor mij hebt gedaan en alles wat je me in die 6 jaar hebt geleerd.

groet,

Youri

Freek

#67
Dan reageer ik ook eventjes als beginnend visser én binder...

Ik ben zelf 22 jaartjes jong dus los van beginner ook 1 van de jongere hier maar als ik toch soms lees hoe mensen hier met elkaar omgaan voel ik me zeker niet 1 van de jongere... Je kunt op verschillende manieren met elkaar omgaan en wat voor de ene heel normaal is kan voor de ander vreemd overkomen maar dat hoeft geen negatieve invloed te hebben. Wanneer iemand zich geweldig voelt omdat hij zo goed kan vissen en zoveel weet dan kan hij dit gewoon humaan delen of kan hij zichzelf beter gaan voelen en beginners de grond in boren of een antwoord geven waar ze geen ruk aan hebben... wel denk ik dat een vergelijking terecht is:

Zelf doe ik al een aantal jaren aan vechtsport, ik heb gebokst en ik beoefen tegenwoordig krav maga en mma. In deze wereld ben ik geen beginner meer, ik ben ook zeker geen expert maar ik krijg wel vaak te maken met mensen (vaak ouder dan ik) die lid worden en voor het eerst met vechtsport in aanraking komen. Vaak zijn mensen erg leergierig als ze net beginnen en soms zijn ze erg enthousiast als ze iets weten waarvan ze denken dat je het niet al wist. Ik kan heel stoer zeggen dat ik het allemaal al weet of ik kan het voor lief nemen. Ik kan een beginner helpen door goede technieken aan te leren en verbeteren en vriendelijk te blijven, maar ik kan me ook veel beter dan diegene voelen en hem gewoon lekker kapotslaan zodat hij zeker niet van plan is om nog een les te komen.

Misschien is het voor sommige mensen wel goed om te bedenken hoe hij of zij zelf behandeld zou willen worden.

Verder ben ik ook van mening dat een beetje respect nooit kwaad kan. Ik hou er niet van als mensen zich zo veel beter voelen omdat ze ouder zijn of meer ervaring hebben. Wel is het naar mijn mening een stukje opvoeding dat je de medemens normaal aanspreekt, zeker wanneer je deze niet kent. We zijn (naar mijn weten?) allemaal mensen en iedereen is een keer beginner geweest. Wanneer men zich ergert aan een ander kan die dit netjes vertellen of zoals mijn moedertje vroeger altijd zij: Als je niks leuks weet te zeggen zeg je maar gewoon helemaal niks ::foei::.

En voor de mensen die hun frustraties kwijt willen, koop een bokszak of iets maar reageer het niet af op anderen.

Voel je niet beter dan een ander omdat jou kennis op een ander vlak meer is. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en respecteer deze gewoon.

Groetjes! ::proost::

Rick

+ 1   oftewel   ::agree::   Dit scheelt een hoop typewerk en is toch precies hoe ik er ook over denk..

Inderk

#69
Freek,

jij bent bij mij welkom!
Heel duidelijk en begrijpelijk verwoord!
Wat ik weet, ook al ben ik niet alwetend, wil ik best met je delen.
Ik heb respect voor een ander en anders denkende op de harde manier geleerd (op straat) sommigen hebben er blijkbaar niets geleerd.  ;)

Een goed mens (vliegvisser) is volgens mij.:
- Iemand die leergierig is.
- Iemand die niet bang is om te investeren in zich zelf en dat ook wil. (verrijking van IQ en EQ)
- Iemand die wil onderzoeken om zo kennis te vergaren.
- Iemand die zo veel mogelijk informatie wil zoeken in zijn interessegebied.
- Iemand die de drive heeft om door te zetten en in zichzelf gelooft.
- Iemand die zijn verworven kennis kan en wil delen.
- Iemand die realiseert dat hebben van kennis macht geeft, maar delen van kennis je nog machtiger maakt.
- Iemand die in alles en iedereen respect toont
- Iemand die niet bang is om ook eens iets verkeerd te doen
- Iemand die leert van fouten van een ander maar weet dat hij/zij het meest kan leren van zijn/haar eigen fouten. (geen plaat voor de kop hebben)
- Iemand die als kritiek geleverd wordt, nederig is en opbouwend is in zijn eigen kritiek(en)
- Iemand die (een ander) niet (ver) oordeelt zonder volledige kennis van zaken heeft en zich niet baseert op geruchten of een enkele (eigen) waarneming.
- Iemand die niet bang is om vragen te stellen
- Iemand die weet dat hij/zij zelf ook ooit vele vragen heeft gehad
- Iemand die dus begrijpt hoe het is om beginner te zijn.
- Iemand die zonder onderscheid te maken iemand bij de hand wil nemen om hem/haar verder op weg te helpen.
- Iemand die niet terug kijkt, maar alleen vooruit wil kijken en zich wil inzetten om het voor zichzelf en voor een ander gemakkelijker te maken.
- Iemand die open en eerlijk is en niet achter de rug van een ander om over anderen kletst.
- Iemand die kan en wil zeggen als hij/zij iets verkeerds heeft gezegd / gedaan (excuses maken)
- Iemand die niet boos wordt als blijkt dat een ander gelijk heeft.
- Iemand die terecht blij is voor een ander als die meer heeft bereikt of kan bereiken dan hemzelf.(succes)
- Iemand die iedere keer weer onbevooroordelend is over een ander.
- Iemand die niet treitert met als doel anderen op de kast te jagen, en daardoor zelf (negatieve) aandacht opeist
- Iemand die weet dat hij/zij ergens beter in is dan gemiddeld dat graag ook aan anderen wil leren i.p.v. afkeurende opmerkingen maken (kan verbaal en non-verbaal)
- Iemand die niet met een strakke pl*ss*r laat zien he goed hij wel niet is met het uitoefenen van zijn kunstje. (Dickswingerij)
- Iemand die een ander zijn succes gunt en stimuleert i.p.v. in het geweer te komen tegen de ander. (reageren als een Bok op de haverkist / jaloezie)
- Iemand die tegen zijn vrienden en anderen durft te zeggen dat kwaad spreken over een ander niet fair is.
- Iemand die kan accepteren dat hij/zij ook kritiek kan verwachten.
- Iemand die realiseert dat kwetsbaar opstellen van een ander een uitnodiging is tot dialoog en niet een reden is om je gal te spuien en je dan "overwinnaar" mag voelen terwijl je dan uiteindelijk de "loser' bent. (beseft men meestal niet)
- Iemand die in conflictsituaties in gesprek wil blijven i.p.v. in de verdediging kruipt en zijn "eigen" vriendjes zoekt om daar dan maar je gelijk te halen.
- Iemand ............

Ach hou maar op.
Ik ben een teleurgesteld persoon..............

**back to lurk modus**
@ Freek via de mail ben ik te bereiken.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Goed en duidelijk verhaal Inderk!

En inderdaad: je bent zeer welkom Freek!

MarcV

Kijk dat zijn de posts waar je eigenlijk niks aan toe kan voegen, spijker en kop!

Had een ieder die mentaliteit maar...

Marksman

Leuk Freek, krav maga doe ik ook. Heb je trouwens geen zak aan bij vliegvissen. :)

Raymond

Wat een wijsheid allemaal, nu nog hopen dat sommigen er iets van WILLEN opsteken...!
::wtf::

Beertje

#74
Inderk mien jong,wat ben jij van nacht filosofisch bezig geweest  ???.Alleen dat laatste;"ik ben een teleurgesteld persoon" Inderk,je krijgt het toch niet zo als je het graag wil.Maar om met Ede Staal te spreken,"Het is nog nooit nog nooit zo donker west of t'wer altied wel weer licht".Ga niet weg!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

groeten Jan
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.