Vliegvissferen (deel 1)

Started by Jelsema, October 14, 2011, 23:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Goed bezig!
Ben ook wel nieuwsgierig naar de volledige streamer
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


christianvt

Ziet er weer mooi uit!!

En ook ik ben benieuwd naar de totale streamer.

Jelsema

Vliegvissferen (deel 4)

De streamer is gedoopt.. Liep nog niet helemaal naar de zin, maar na een paar flinke rukken aan de onderpartij, liep ie wel zoals ik het graag zag. De eerste worp en Boem! Hoeksnoek was weer van de partij en was geinteresseerd in het nieuwe dingetje dat voor zijn koppie voorbij kwam. Dikke beuk, grove kolk, verder niets...




Vanavond maar eens nieuwe binden aangezien de worp erna de vlieg van de speld afvloog... Baalde er gigantisch van, maar de acceptatie was er!

Jelsema

Vliegvissferen: Een kleine update...

Nieuwe vliegen zijn gebonden, twee stuks. Zaterdag even geen vissen, moet gewerkt worden. Zondag kijken of 'hoeksnoek' weer zin heeft!




Op zich niet helemaal des vliegvissers, maar met zo'n staart in de bocht krijgt het wel een heel verleidelijke actie! En ach, die ogen zijn ook niet van natuurlijk materiaal, dus dan kan die staart er ook nog wel bij toch?!

Ben nog steeds op zoek naar nieuw water in de buurt, kijken of er voor de aankomende tijd wat geschikt water voor de snoekvlieg is. Misschien anders maar eens verder rijden om polders te gaan bezoeken, kan ook een optie zijn. Valt er rond Arnhem/Nijmegen wat te beleven?



Het blijft een aantrekkelijk, machtig dier om te vangen...

Groet en fijn weekend allemaal!

johannes

prachtige plaat die onderste

Rossie69

mooi hoor die foto

streamer erug luchtig :)


christianvt

Wat een donders mooie foto weer die onderste!! ;D

HappyFisherman

Ís een zonkerstrip niet veel beweeglijker (en lichter) ook dan zo'n plastic staart?

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jelsema

Dankjulliewel voor de comps! Bind bewust niet meer met zonker, kan wel beweeglijker zijn, maar slaat lastiger het water eruit. Dit is licht, toch volumineus en ook bijzonder beweeglijk kan ik je vertellen. Wil juist meer naar comfortabele en effectievere vliegen toe zoals ze in Scandinavië plegen te bouwen. Heel anders dan wij doen wat dat betreft en erg leerzaam! Cheers en een fijn weekend allemaal!

HappyFisherman

Hoe bindt je dat plastic dan goed op je haak? Een stuk erg schuin afsnijden of zo?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jelsema

Moet trouwens wel zeggen dat ik de inspiratie heb opgedaan dankzij Gerlof, die had een snoekstreamer waarvan ik watertand; zo simpel, zo dun, zo bloedeefectief. En daar zijn we dol op! Moeilijk doen is een kunst, het makkelijk maken is een grotere kunst!!!