Vliegvissferen (deel 1)

Started by Jelsema, October 14, 2011, 23:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jelsema

VLIEGVISSFEREN (deel 1)

Water en lucht beginnen meer en meer naar snoek te ruiken... Temperatuur daalt sinds de afgelopen dagen behoorlijk waardoor we de kachel thuis 's avonds geregeld weer aan horen springen... Mist in de ochtend. Vee staat 'tussen de wolken' te peuzelen van met dauw bezet gras.



Kan me niet inhouden, moet de auto even op een zijweg parkeren om het beeld vast te leggen. Zoals menigeen weet heb ik een bescheiden hekel aan binden. Maar toch... deze omstandigheden zetten m'n vliegbindgedachten weer in werking en denk na, naar aanleiding van een tocht met Gerlof, over het binden van 'nieuwe' snoekvliegen. Wordt er steeds enthousiaster over, krijg bijna weer zin om achter m'n klem te kruipen... Zal denk ik niet lang meer duren.

Binnenkort meer.

Fijn weekend allemaal!
Jelsema

Rossie69

mooie Beeld Jelle

ja de meeste krijgen geen tijd om zulks mooi te schieten ;)

Hier ben ik ook begonnen samen met m,n zoontje om de platbekswaffel streamers te maken.
Danny vindt het nog een beetje vreemd om zo in het groot te knuppe :)

maar hier is de zin ook neer geslagen.

succes met het binden van je streamers.


Bert J.

Hele mooie sfeerplaat, Jelle!
Ik moet er nog niet aan denken, aan die snoeken. Kan er (nog) niet warm van worden.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Heb de zeebaars nog in de kop. En staks weer de wintervoorn, natuurlijk.

Prettig Weekend!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

johannes


HappyFisherman

Daar hoop ik deze week nog een paar mooie foto's aan toe te kunnen voegen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

geweldige mooie plaat.

suc6 met je streamers
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Herman

Mooie plaat. Wel zulke taferelen voorbij zien komen tijdens de reis naar mijn werk. Helaas geen camera bij me.
Ik moet dit weekeinde knopen.... da's ook een reden....
Veel succes iedereen dit weekeinde met knopen en vissen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Patrick(WF)

Mooi tafereeltje zo. Toch jammer van de Electramasten die daar staan, maar dat doet niks af aan de
mooie plaat.
Groet Patrick

harlin

Quote from: Jelsema on October 14, 2011, 23:00:00
Zoals menigeen weet heb ik een bescheiden hekel aan binden. Maar toch...
Wordt er steeds enthousiaster over, krijg bijna weer zin om achter m'n klem te kruipen... Zal denk ik niet lang meer duren.
Dat bindgevoel had ik ook even deze week, maar met zo'n dag als vandaag is dat snel weer over. ;)

Mooi sfeerplaatje. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

bij

mooie foto ben benieuwd naar deel 2.

Useless

"t Is weer een bijzonder fraaie plaat Jelle.
Ik moet binnenkort toch eens een dagje bij je in de leer.
En die bescheiden afkeer van jou mbt binden herken ik ook. Bij mij heet dat gewoon een behoorlijke afkeer.
Maar komende woensdag staat er weer een dag Ankeveense plassen gepland dus morgen komt zowaar die gruwelijk mooie vice van me uit de opbergtas  ;).

Jelsema

Vliegvissferen... (deel 2)

Dank allen voor de reacties, dat als eerste. Nu deel 2. Zijn er vorderingen geweest ten opzichte van deel 1? Jazeker. Ben achter de klem gedoken, zo ook in de bindkoffers even daarvoor... Materialen bij elkaar geraapt en uiteindelijk toch tot écht knopen gekomen. Wil 'm van de week eerst nog even uitlaten, even kijken wat ie gaat doen. Kijken hoe ie beweegt en valt. Voorlopig heb ik er nog dik vertrouwen in. De praktijktest zal een 'go' of 'back to the drawing board' uitwijzen.




Er zijn intussen wel platwaffeltjes (zoals Useless dat mooi pleegt te verwoorden) aan de haak verschenen. Nieuwe wateren zijn ook gevonden en blijken zeker mogelijkheden voor de vlieg te bieden. Een opluchting van jewelste aangezien ik eerder dacht geen geschikt water voor de vlieg te vinden in mijn directe omgeving. Wil tenslotte ook niet eindeloze kilometeres rijden op een vrije dag om een snoekje te verschalken... Zo belangrijk is het uiteindelijk allemaal ook weer niet.

Aankomend weekend misschien wel een moment om te proberen, misschien ook wel zo gunstig om tóch op die boot te kunnen om weer op jacht te gaan naar zout zilver. Even afwachten... maar de tijd om te vissen is hoe dan ook vrijgemaakt!

Tot volgend deel,
Jelsema

Sieger

Mooie plaat weer... Hou wel van foto's die om een 2e blik vragen...  :)


Sieger

christianvt


HappyFisherman

Die kijkt wel heel boos HAHA! Mooie foto hoor!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Weer een mooi plaatje Jelle.
Ben net terug uit Ankeveen. Helaas te veel wind en te lastig om met twee man in een bootje met de vlieg aan de gang te gaan dus toch maar met kunstaas. Uitkomst 18 platwaffeltjes. Ben voor eventjes weer een gelukkig mens dat ik het geluk heb om op zulk exclusief water te mogen vissen.

Rossie69

nou Is een mooi resultaat ja :)

Jelle lijkt wel of je een anaconda hebt gehaakt ;)

mooie foto

Useless

Helaas niet de mogelijkheid gehad om met de vlieg aan de gang te gaan dus het bleef bij kunstaas en ik kan helaas ook niet zulke mooie plaatjes schieten als Jelle maar hierbij om een indruk te geven toch een paar plaatjes van misschien wel het mooiste snoekwater dat ik ken.
Het was overigens pokkeweer. Wind, onweer, bliksem en hagelbuien.






Enne...Jelle, zal toch eens kijken of ik je niet een keertje binnen kan smokkelen want voor een fotograaf als jij moet het hier helemaal geweldig zijn. Al was het maar voor de vogels die je er tegen komt. Gisteren oa een sperwer, een visarend, havik, nijlganzen en helaas ook vele aalschovers gespot.

HappyFisherman

Mooi water! Net of je in Ierland zit en dat p*kkeweer past er precies bij :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jelsema

Waanzinnig water useless! Wat een giga mooie omgeving man!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Heel mooi water daar Marco en heel veel foto-potentie daar.... maar dat had je zelf ook wel gezien...  :D

En aan de foto's op de andere site te zien, heb je er zelf toch ook wel kijk op... ;D weet niet of je zoveel bijles nodig hebt...  ;)



Sieger

Useless

Aardige opmerking Sieger maar ik ben bang dat ik toch nog een hele boel moet leren. Wat ik van Jelle altijd zo knap vind is dat hij een hele creatieve kijk heeft en zaken fotografeert en ook kan fotograferen waar eenvoudige boerenlullen zoals ik, niet eens aan denken. 't Is gewoon een heel creatief baasje maar laat het hem niet horen want dan krijgt ie kapsies  ::)
Moet zeggen dat ik vwb dat soort dingen al veel van hem heb opgepikt (goed gejat is beter dan slecht verzonnen) door veel te kijken naar zijn foto's.

Bert J.

Hele mooie plaat weer van Jelle.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Jelsema

#24
Vliegvissferen deel 3

Het object is uit de klem gekomen, 20 centimeter lang. Moet zeggen dat hetgeen dat al een tijdje in m'n kop borrelde, best goed overgekomen is op het 9/0'tje. Ben nog niet tevreden over de haak; veel teveel hefboomwerking, dat moet nog een keer anders. Maar goed, eerst maar eens kijken of dat ding wel fatsoenlijk loopt, want een voor mij oogstrelend stukje werk wil nog niet zeggen dat vriendje platwaffel dat op dezelfde wijze zal gaan waarderen...




Morgen eerst wat andere platwaffelvisserij  - misschien volgen daar nog wel wat afbeeldingen van – en zondag nog wat vliegvisserij op de 'hoeksnoek'. Hij ligt er, altijd. Even kijken of hij mijn streamer ziet zitten. Hij wordt m'n eerste testcase...



De hoeksnoek die er altijd zit... Overmorgen maar eens zien of hij weer zin heeft...

Jelsema