biddinhuizen flevo on ice

Started by vliegvisgek, August 30, 2011, 21:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Jeroen, dat was vorige week donderdag ,toen waren er ook 3 pers.van VNV, en hoorde dat er begin okt. weer vis  uitgezet zou worden.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

vliegvisgek

dit schrijft een vnv er marry

Gisteren (vrijdag 16 september) heeft er een nieuwe uitzet van grote regenboogforellen plaatsgevonden.
De nog aanwezige forellen in de plas van Flevonice waren de laatste weken nog maar moeilijk tot aanbeten te verleiden. Een niet al te grote uitzetting (geen honderden kilo's!) van verse forellen wil dan wel eens helpen om de reeds aanwezige forellen weer tot activiteiten te 'triggeren' (door voedselnijd e.d.).
We zijn benieuwd of dit deze keer weer gewerkt heeft.   vr gr franklin

Franky Boy

#27
Ik zag gisteren op de TV dat er op Flevonice weer een schaatsmarathon werd gehouden. Het is wel een erg mooi parcours en het lijkt wel natuurijs!
Heeft er zich nog iemand over het bruggetje en over de schaatsers heen naar de forellenplas gewaagd? Ik hoorde vorige maand over goede vangsten vanuit de bellyboat. Maar hoe staat het nu?
Door een vervelende kwaal :-[ ben ik momenteel aan huis gekluisterd, maar ben wel reuze benieuwd!  ::)
Ze hebben de plas toch ook niet laten dichtvriezen?  ;D

Franky Boy

Heeft iemand zich de laatste tijd nog op het gladde ijs van Biddinghuizen gewaagd? Ik bedoel niet op de stalen ijzers, maar met een hengel in de hand?
Ik mag voorlopig nog even mijn rechterarm niet gebruiken, dus van vissen komt voorlopig nog niets. Maar ik ben wel reuze benieuwd. (Voor als ik weer 'mag' vissen) :)
De laatste forellen zijn alweer een tijdje geleden uitgezet, maar de ('home-grown') bruine forellen zouden het onder deze (koude) weersomstandigheden toch wel goed moeten doen. Diezelfde weersomstandigheden (veel wind) zijn natuurlijk voor het vissen met een vliegenhengel weer een probleem. Het waait daar altijd extra hard!
Voor de aalscholvers schijnt dat overigens geen probleem te zijn. Dus vlak onder de kant zul je nu weinig vis vangen. >:(


vliegvisgek

ben er ook al 2 maanden niet geweest als het van de week een beetje normaal weer is ga ik er effe heen paar uur vissen moet het wel redelijk weer zijn niet te veel wind ;D

Barry

Heb vandaag de nieuwsbrief van de VNV gehad.
En de forellenplas bij flevonice gaat in het zomer seizoen dicht er kan dan alleen gevist worden meer evenementen.Dus helaas!

Rossie69

nou zeg was ook weer een succes of nie dan.

komt zeker door die gehaktbal on ice

A{b}r{a}xa{s}

1 maart tot 1 december....lange zomer ?¿

Rossie69


dartmayor

Quote from: Rossie69 on February 12, 2012, 00:44:31
nou zeg was ook weer een succes of nie dan.

komt zeker door die gehaktbal on ice

Die bal zit je nog wel steeds dwars, hé  ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Arno

Jullie bedoelen die ijsballen die we voorgeschoteld kregen?????

en weer een bak geld over de balk bij vnv???????????

Gr Arno

Franky Boy

Nou Arno, alsof de VNV overal bakken met geld aan uitgeeft...
Het kostte ze alleen een groot deel van de uitgezette forellen en geld voor visserijkundig onderzoek, maar de plas schijnt ze weer heel wat leden te hebben opgeleverd.
Maar de hele accomodatie was voor de onderneming Flevonice buiten de wintertijd niet winstgevend te krijgen. Straks, als het even gaat dooien, is de enorme kunstijsbaan weer vol met schaatsers en zit het restaurant ook vol met eters. In de lente en de zomer komen er gemiddeld drie tot vier vissers per dag. Daar kun je het personeel en de ijsballen (het zit hem wel hoog hè...  ::)) natuurlijk niet van betalen.

Rossie69

Quote from: Franky Boy on February 12, 2012, 17:22:27
Nou Arno, alsof de VNV overal bakken met geld aan uitgeeft...
Het kostte ze alleen een groot deel van de uitgezette forellen en geld voor visserijkundig onderzoek, maar de plas schijnt ze weer heel wat leden te hebben opgeleverd.
Maar de hele accomodatie was voor de onderneming Flevonice buiten de wintertijd niet winstgevend te krijgen. Straks, als het even gaat dooien, is de enorme kunstijsbaan weer vol met schaatsers en zit het restaurant ook vol met eters. In de lente en de zomer komen er gemiddeld drie tot vier vissers per dag. Daar kun je het personeel en de ijsballen (het zit hem wel hoog hè...  ::)) natuurlijk niet van betalen.
ja maar de prijs is er ook wel naar.

en vindt het nog niet echt een je van het.
we hebben het meegemaakt toen het nog jong was :)
en blond hahaha.

maarja er zijn mooiere watertjes waar we wat kunnen doen als vliegvisclub van Nederland.

ik kom dr niet meer ieder geval.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm


Franky Boy

Op de site van de VNV een bericht van het bestuur over de langdurige sluiting van Flevonice en dat er geprobeerd wordt om naar oplossingen te zoeken.
Ook wordt er nog eens vermeld dat in Baggelhuizen (hierboven al genoemd en geroemd!) ook een flinke korting aan VNV-leden wordt gegeven. Is ook een erg mooie plas.

Franky Boy

Daarom zou het misschien goed zijn als de VNV met meer goede forelvisvijvers (verspreid over het land) 'deals' zou maken zodat de leden er met korting kunnen vissen. Met 'goede' bedoel ik natuurlijk uitziende meertjes of vijvers waar hoofdzakelijk met de vliegenhengel gevist mag worden.
De Ronde Bleek staat ook hoog op mijn verlanglijstje. :)

vliegvisgek

korting of niet vissen doe ik toch wel op forel alleen jammer dat vnv iets opzet en mislukt jammer