Canada

Started by paul de bruijn, September 21, 2025, 19:07:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Beste medevliegvissers,ik gooi bij deze een balletje op om misschien interesse te peilen.
Ik ben zelf twee keer in Canada geweest(BC) en heb gevist op Vancouver Island,bij Abbotsford op de Vedder, Stave,Harrison en in de buurt van Chase op de Adams,Shuswap lake,little river.
De laatst geplande trip ging niet door vanwege overlijden van mijn  vismaat.
Maar Canada blijft toch trekken,en de omgeving en land zijn te mooi om er niet meer te komen,en de stekken die gegarandeerd vis opleveren ken ik nog steeds.
Nu is het zo dat ik uiteraard alleen kan gaan,maar dat is gezien de aanwezige fauna(beren) niet helemaal aan te bevelen.Het kan wel,er is geen voedselnijd omdat er genoeg eten(vis) is,maar toch.
En uiteraard is het kostentechnisch veel handiger.De vlucht,auto en overnachtingen moeten toch betaald worden,dan kun je de auto en accomodatie maar beter delen.
Piek op de rivieren is ongeveer half oktober,dan wil ik een dag of 14 vissen,uit en thuis.
Qua kosten moet je denken aan ongeveer €2500 per persoon.Dat is dan alles.Retour Vancouver vanaf Amsterdam,huur auto,vergunning,overnachtingen,eten,benzine,voor alle dagen en aanvraag visum.Dat kan online overigens.
Misschien zijn er mensen die die kant op willen.Je kunt ook georganiseerd mee,maar dat kost beduidend meer.
Uitrusting is niet spannend,met een #6 en #8 kom je erg ver.
Dus bij deze de vraag of er misschien mensen zijn die ook plannen hebben om volgend jaar of het jaar erop willen vissen in Canada.Dit verhaal is gebaseerd op de visserij op het vaste land,voor Vancouver Island zal het iets duurder worden,dit ivm pont,en de overnachtingen kunnen iets duurder zijn,maar dat is geen zeker feit.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

FSCHAMP

Paul,

ik heb er in 2003 gevist tijdens mijn huwelijksreis. Dit was een 17-daagse rondreis door BC en Alberta, die ik verlengt heb met 4 extra dagen in Vancouver om te kunnen vissen tijdens deze reis. Ik viste vooral 's avonds van 19h tot 23h of 's morgens van 5h tot 8h om de paar dagen.
Dit was in de zomervakantie (Augustus, mijn vrouw staat in het onderwijs) en ik heb toen mooie vangsten gedaan nl. brown trout, wilde Regenbogen, mountain white fish met een # 5 en zelfs Pinks op een # 8. De grootste pink was een mannetje van 75 cm.
Lijkt me wel interessant om nog eens terug te gaan (volgend jaar of het jaar daarop) op voorwaarde natuurlijk dat mijn rug terug tip top in orde is en het okay is voor jouw.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Ik ben daar vorig jaar ook geweest.
Bizarre aantallen van die grote wilde regenbogen gevangen. 50 of 60 van dit soort vissen op een dag. Echt insane! En dan ook nog tussen door als bonus af en toe een zalm, dolly varden oid en mountain whitefish. En deze regenbogen zijn wel ff wat anders dan die stockies die we op de visvijvers vangen.
Echt een aanrader.
Hier een paar plaatjes van vorig jaar.

IMG-20241003-WA0008.jpgIMG-20241009-WA0040.jpgIMG-20241005-WA0030.jpgIMG-20241009-WA0037.jpgIMG-20241009-WA0031.jpgIMG-20241003-WA0013(1).jpg20241009_142305.jpg20241009_132701.jpg20241007_181759.jpg
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Prachtige vissen Mike.

En inderdaad, die wilde regenbogen geven heel wat meer sport dan diegene, die hier in Europa worden uitgezet op rivieren en put & takes.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

paul de bruijn

Quote from: FSCHAMP on September 22, 2025, 22:05:50Paul,

ik heb er in 2003 gevist tijdens mijn huwelijksreis. Dit was een 17-daagse rondreis door BC en Alberta, die ik verlengt heb met 4 extra dagen in Vancouver om te kunnen vissen tijdens deze reis. Ik viste vooral 's avonds van 19h tot 23h of 's morgens van 5h tot 8h om de paar dagen.
Dit was in de zomervakantie (Augustus, mijn vrouw staat in het onderwijs) en ik heb toen mooie vangsten gedaan nl. brown trout, wilde Regenbogen, mountain white fish met een # 5 en zelfs Pinks op een # 8. De grootste pink was een mannetje van 75 cm.
Lijkt me wel interessant om nog eens terug te gaan (volgend jaar of het jaar daarop) op voorwaarde natuurlijk dat mijn rug terug tip top in orde is en het okay is voor jouw.

Nou Gino,als jouw rug weer oke is dan is dat zeker een optie,Denemarken gaf ook geen problemen.
En de visserij daar is zoals Mike al aangeeft gewoon super,al heb ik dat zelf al twee keer ondervonden.

paul de bruijn

Mike,als ik de foto s zie krijg ik meteen weer zin,weet precies waar dat is.Ook veel gevangen daar,evenals stukje stroomafwaarts,en iets naar boven op de Little River en monding Adams