Kamasan haken

Started by gijsie20, August 24, 2025, 20:50:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Hi,

Weet iemand waar nog in Nederland Kamasan haken verkrijgbaar zijn? Ik ben weer toe ea aan te vullen. Ik kocht ze in het verleden bij Martens vliegvis producten, maar zie dat deze niet meer bestaat.
Of weet iemand een 1 op 1 alternatief voor de B800 kamasan? Ik kom er (online) niet helemaal uit met bijv Tiemco of een ander merk.

henkverhaar

gijsie20

Hi Henk, bedankt voor het meedenken! Lijkt mij een mooi alternatief. Ik heb een paar maten besteld.

Chaisedieu

Gregs flyfishing shop in Belgie verkoopt ze, Peeters dacht ik ook

Gert

Quote from: Chaisedieu on September 07, 2025, 10:36:13Gregs flyfishing shop in Belgie verkoopt ze, Peeters dacht ik ook

Peeters stopt met de vliegvisafdeling. Dus als ze ze al hebben moet je snel zijn.

henkverhaar

Quote from: Gert on September 07, 2025, 11:58:18Peeters stopt met de vliegvisafdeling. Dus als ze ze al hebben moet je snel zijn.

Volgens mij is er geen 'normale' hengelier met vliegvisafdeling en -expertise meer over?

HenkM

Quote from: henkverhaar on September 07, 2025, 19:12:20Volgens mij is er geen 'normale' hengelier met vliegvisafdeling en -expertise meer over?

Fauna heeft nog een goede vliegvisafdeling

henkverhaar

Quote from: HenkM on September 07, 2025, 22:13:39Fauna heeft nog een goede vliegvisafdeling

Da's inderdaad de enige die ik nog kan bedenken

Gert

Ik zou ook geen andere meer weten.
Fly Supply is ook geen "normale" hengelier met vliegvisafdeling, maar het is wel een reguliere vliegviswinkel waar je zelf dus gewoon kunt winkelen, ook al profileren ze zichzelf vooral als webshop.
Ik weet niet hoe dat bij andere webshops zit.

Menno_siemensma

dat is dan ook nog een van de weinige nederlandse winkels waar je nog fysieke vliegvis producten kan halen. Dat heeft deels met internet shops te maken maar ik denk ook veel winkels kunnen gewoonweg de kosten niet meer ophoesten die tegenwoordig gevraagd worden voor een winkel locatie.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

gijsie20

Fly supply vind ik top zowel als webshop als fysieke winkel! Voor wat bindmateriaal bestel ik dat online, maar waadpak en schoenen doe ik toch liever passen. Voor mij ideale combi van on en offline. Scheelt dat het voor mij ook redelijk in de buurt is.

Helaas hebben ze geen Kamasan haken, en ook de F16 van Gamakatsu hebben ze niet, dus die had ik nu elders besteld.

Dorski

Bij Flysupply kun je fysiek terecht en ook Fauna heeft een mooie vliegvisafdeling.
Verder ben ik van het weekend bij Weevz in Zwijndrecht geweest en ook die hebben een heel mooi assortiment (en vliegviskennis en verhalen) op voorraad.

Of ze Kamasan hebben weet ik niet, want ik bind vnl op Ahrex, snoekstreamers op Partridge en een beetje Tiemco.

FSCHAMP

@ Gijsie20 : zie hier de link "https://gregsflyshop.be/Kamasan-Hooks" waar je nog kamasan haken kan krijgen, wel in België. Hij heeft ook een fysieke winkel (Deinze, België) en hij staat ook elk jaar in januari op de beurs (Fëte de la pëche à la mouche) in Charlerloi (België).
Hij heeft ook Hayabusa hooks, die in veel gevallen zeker zo goed zijn als de Kamasan haken, echter diegene die het alternatief zijn voor de Kamasan B800 heeft hij niet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>