Kyll in oktober

Started by zeeforel, August 11, 2025, 19:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Beste mensen,

Is het een gek idee om de Kyll (of iets anders in die regio) te proberen in oktober? Je mag dan nog 2 weken tot einde seizoen.

Natuurlijk mogelijk minder weer, dat wel.

Iemand ervaring? Dank alvast.

HenkM

Dat is helemaal geen gek idee. Ik heb vaak mooie visdagen beleefd in de Eiffel in oktober.
Het weer kan idd tegen werken maar dat kan ook gebeuren in de lente of zomer.

Rob Hermens

Eind september tot uiterlijk 14 oktober(= einde seizoen) kan zeer mooie resultaten geven op/aan/in de Kyll.
Ikzelf plan omstreeks die tijd ook weer in Kyllburg te zijn.
En ja, je kunt een keer pech hebben met het weer, maar dat kan altijd gebeuren.

Groeten,

Rob Hermens

EB86

Ik zat precies aan hetzelfde te denken. Ik heb weleens bij Mürlenbach gevist maar verder geen ervaring. Zoek eigenlijk water in de Kyll waar je ook leuke kans op vlagzalm hebt en eventueel andere vissen zoals barbeel. Heeft iemand een leuk traject en wellicht ook een site waar je de waterstand een beetje in de gaten kan houden?

hans25

Tips voor oktober-vissen:
Gebruik minder opzichtige vliegen (helder herfstwater).
Neem warme handschoenen en droge kleren mee.
Check waterstanden en weer vlak voor vertrek.
Laagjes kleding = comfortabel bij wisselend weer.
oyodental.nl levert hoofdlampen operatie, led verlichting tandartspraktijk, tandenbleek lamp en andere producten online.

zeeforel

Fijne tips Hans!

Toch nog vraagje:
+ Kun je in oktober nog uit de voeten met een ademend waadpak of moet je richting neopreen? Of ademend met er iets warms onder?

Dank.

FSCHAMP

@ zeeforel: Je kan met een ademend waadpak vissen eventueel met een lange onderbroek, die je gebruikt als je gaat skiëen (bv. van merino of angora wol).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Zoals Gino zegt. Ik heb in maart al een DK op zeeforel (gniffel gniffel) gevist met ademend waadpak met wandel broek en fleece bib ( https://www.guidelineflyfish.com/en/thermo-fleece-bib-xxxl ) eronder.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

zeeforel

Gino, Jo, Dank voor deze tips!!