advies gevraagd: welke lijm viltzolen??

Started by quaden, August 01, 2015, 13:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

hallo,

mijn viltzolen laten wat los, welk lijm gebruiken jullie?

mvg,


maurice

Gewoon ouderwetse bisonkit en een paar kleine schroeven
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans uut Zwolle

Contactlijm van een goed merk, (Bison bijv.)
Beide oppervlakken moeten goed droog en vetvrij zijn.
Beide oppervlakken insmeren met de lijm, en 10 minuten laten aandrogen.
Dan stevig op elkaar persen en dit (liefst onder druk) laten drogen.
Het beste kun je het laten doen door een schoenmaker,
die heeft de juiste lijm, de kennis, en de juiste gereedschappen. (Pers!)
Groet uut Zwolle,
Hans

quaden

de schoenmaker deed het de laatste keer, 8 dagen lapland en ze waren weer los.

Gert

Inderdaad de laatste keer dus  ;D
Ik hoor dat wel vaker, schoenmakers hebben niet altijd verstand van waadschoenen.

Mijn advies: aquariumkit.

Groet,
Gert

quaden

nou gert ik heb ze in de aquariumlijm zitten  :P
nu 24 uur wachten en kijken wat het doet!!!

weerwolf

ik heb ze gelijmt met Bison Rubber Repair, houdt tot nu toe goed
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bone F

Gewone Bisonkit is niet watervast. Er is nu ook een watervast variant op de markt, of 't werkt??

Hans-oet-remunj


marc

Kontaktlijm van Bison en studs indraaien ,geen zorgen meer mee 😉
Grt marc

Hans-oet-remunj

Ik heb thuis nog ff gekeken het was idd aquasure waar ik mijn viltzolen lang geleden mee heb vastgezet. Speciaal watervaste flexible urethaan

http://www.vandenbergsurf.nl/mcnett-aquasure-tube.html?gclid=CKjpqaqe0cgCFYZAGwodiBoMhQ

goswit

Nou Hans ik weet niet of dit spul wel geschikt is voor reparatie.    Mijn Engels is niet zo best dus ik heb de vertaler op losgelaten.    Is voor gaten te repareren zo groot als een kwartaal  , zeehonden fijn schuren en insmeren  en 12 uur laten drogen , maar niks over zolen. ::sjorrie::
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Hans-oet-remunj

volgens mijn vertalert  is dat spul zowel geschikt voor reparatie van gaten in een tent, in een waadpak, in een regenjas en als ik me niet vergis ook voor het vastzetten van een zool, mits je het door een fijngeschuurde zeehond laat aandrukken.  ;)

ik nam het altijd mee op vakantie in mijn rugzak. Weinig plek, 1 tube voor alles. Geen idee of het de ideale vliegviszoollijm is, maar het verbindt in elk geval veel stevig en watervast. mountainbikers, surfers, duikers en backpackers zijn er wel enthousiast over.

Na het schuren wel eea goed ontvetten natuurlijk.


FSCHAMP

Vliegvissers ook heren. Het is het ideale materiaal om Gore-Tex waadpakken te repareren. Ik heb er mijn G-3 mee terug dicht gekregen, na 11 jaar had ik wat vocht dat binnen kwam via de naden, gewoon de naden ingesmeert met Aquasure en water dicht. Verder heeft mijn maat met zijn G-3 in een prikkeldraad blijven hangen => gevolg een scheur van 7 cm => aan één zijde kleefband er op aan gebracht andere zijde ingesmeert met Aquasure => 24h later de plakband verwijdert en een laag aangebracht aan binnen zijde => vervolgens al 5 jaar dicht.
Ik had twee jaar terug een gat van 5 cm in een blaas van mijn Guideline bellyboat => op dezelfde manier hersteld en al twee jaar dicht en gebruik ik nog steeds mijn BB zonder probleem.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Even na gekeken ,  zowel bij mijn Orvis waadpak en Orvis waadschoenen heb ik de  lijm er bij gekregen . volgens de beknopte handleiding is het geschikt.  Je mag het aandrukken zonder Zeehond . :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff