Welkom Jan Willem

Started by Vliegvissers.nl Team, December 20, 2013, 20:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Jan Willem welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Jan Willem

Ik ga er vanuit dat ik via deze reply me kan voorstellen.

Nu woonachtig in Havelte, en vliegvis al 30 jaar. 20 jaar in Giethoorn gewoond en dan is er niets mooier dan met het bootje de Weeribben in te gaan om op ruisvoorn te vissen. Het gebied is, zeker als je de niet-toeristische plekjes weet, adembenemend mooi. Een dag niets vangen, wat vliegvissers wel vaker overkomt, is dan totaal niet belangrijk. Dit is ook de reden dat ik nog steeds een visboot heb om naar dat gebied te gaan.

Qua uitrusting ben ik door de jaren heen steeds lichter gaan vissen. Mijn eerste hengel was een eigenbouw #5, voor het "lichte" werk en een 6 voor het iets zwaardere. Nu, vele jaren later, vis ik bijna uitsluitend met #0 (Sage TXL-f) of de #2 (Redington Temp). Opvallend is dat in de beginjaren er nog geen WF lijnen waren maar uitsluitend DT's. Nu vist iedereen met WF lijnen en heb ik de DT lijn weer ontdekt omdat deze gaan tot zelfs #000. Zoals je leest ben ik dus echt een ultralight fan. Ga ik echter gericht op grotere vis, zoals winde of roofblei dan kan dat lichte spul niet en pak ik een #5 van Hardy (zenith).

Net als veel vliegvissers kan ik wel zeggen dat het meer dan een hobby is geworden, er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet met vliegvissen bezig ben, al is het maar even een artikel opzoeken op internet of een vliegje knopen.

Ik wens jullie allen een mooi vliegvisseizoen!




HappyFisherman

Welkom op het forum Jan Willem en veel plezier hier!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan_Smeijers

Gr. Jan


Gerrit72


Jan Willem  ::welkom::

Je woont in een mooi stukje Drenthe en ideaal in de buurt van Giethoorn en de Weerribben.
Goed voor elkaar. Veel plezier op het forum!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

 ::welkom:: Jan Willem en nog veel plezier hier op het forum.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Jan Willem  ::welkom:: hier op het forum.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Plantje

Je zit hier absoluut op de juiste plaats om je voor te stellen Jan Willem!

Welkom op het forum.

merijn1982

Tight lines!!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit59

Jan Willem,

Welkom en een goede tijd op dit forum toegewenst!
Ik onderschrijf je mening volledig over de schitterende natuur van Giethoorn e.o./de Weerribben.
Ik woon op korte afstand van dat gebied. In februari jl. nog met een kleine streamer in Nederland en Kalenberg gevist.
En inderdaad: al vang je niets de omgeving is werkelijk schitterend. Binnenkort ook maar weer eens met een # 2 of 3 die kant op.
Ik prijs me gelukkig in zo'n waterrijke omgeving te wonen.