winter/ voorjaarsvoorns en grrrr!vis verdwijnt levend in jaszak van Oostblokker

Started by sjoerd, March 22, 2016, 20:57:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vandaag de BB achterin de auto met streamerlat maar ook de nimfstok. Als het goed zou zijn in de haven dan eerst lekker even proberen te gaan nimfvissen op voorn & co.
Bij aankomst zaten er al een aantal vaste stokvissers , die al aardig vingen en één mij bekende vliegvisser. Even vragen hoe het ging en hij bleek lekker te vangen. Dus dan ook maar nimfen. Tweede worp al een mooie voorn, en zo ging dat een tijd achter elkaar door. Allemaal vissen rond de 25 cm met enkele uitschieters naar boven.


de eerste van de dag


zo nu en dan fraaie voorns


een van de windes die ertussendoor gevangen werden.

Het werd kortom een lekker middagje, met tegen de 60 voorns, 2 windes en ook nog een roofblei.
Dat haalt mijn gemiddelde van de wintervoorns weer en beetje op. Dat was niet moeilijk want die stond op NUL!!!
Oorzaak: in november één keer op de wintervoorn geweest waarbij bleek dat aalscholvers het hele water hadden leeggevist terwijl ook in de haven niks werd gevangen. Dus daarna maar toegelegd op de groene rakkers.
Maar nu vanmiddag toch weer ouderwets lekker staan vangen. Ze beten heel voorzichtig. Als de beetverklikker maar iets bewoog moest je al aanslaan. Ik heb maar twee keer gehad dat de verklikker onder water werd getrokken.

Minder leuk vond ik de vliegvisser die later in de middag kwam, en na een tijdje vissen een roofblei of winde ving(lastig te zien op die afstand) en deze vervolgens schonk aan drie onguur uitziende personen, die als reigers op hun prooi stonden te wachten. Kennelijk had hij al vaker vis aan die mannen gegeven. Op zich is vis weggeven niet strafbaar maar als je vervolgens ziet dat de vis LEVEND EN WEL, in een jaszak wordt gestopt, dan gaan bij mij de stekels rechtop staan. Ik kon het niet laten om daar wat van te zeggen, wat mij door de betreffende vliegvisser niet in dank werd afgenomen, er zat immers genoeg vis hier.
Tsja dan ben je uitgepraat. Aan het eind van de middag trof ik een bevriende vliegvisser, die mij vertelde dast hij die jongeman had ""opgevoed" en wel eens een hartig woordje met hem zou praten. Toen ik naar huis ging bood die knaap mij toch nmog zijn excuses aan. Maarja die vis is inmiddels gekrepeerd in die jaszak van onze Oostblokbroeders.



weerwolf

Visje meenemen is geen enkel probleem, zelf nog nooit gedaan maar wil ik nog wel een keer doen als ik een leuke baars of snoekbaars vang. Vis meenemen voor een ander............zeer zeker niet, tenzij het op een forelvijver is dan wil ik dat wel doen.

Het is veel netter om de vis eerst een tik op de kop te geven, dat had de vliegvisser moeten doen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

MarcelN

Quote from: weerwolf on March 22, 2016, 22:14:57
Het is veel netter om de vis eerst een tik op de kop te geven, dat had de vliegvisser moeten doen
Een spuitje met kwik had beter geweest ::agree::