Polyleader tipje

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 07, 2011, 09:46:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik gebruik regelmatig polyleaders (de variant van 1,5 meter).
Nu hebben die dingen, in ieder geval van het merk waar ik ze van heb, al een geknoopt lusje waar je je tip aan kunt knopen.
Mijn advies.... NIET doen !
Heb al meerdere keren gemerkt dat die lusjes op zn zachtst gezegd 'slordig' geknoopt zijn...'t zal je je PR vangst maar kosten.
Wat ik zelf doorgaans doe ik het lusje er af knippen en vervolgens een klein ringetje (2mm) aan de leader knopen.
Je moet dan wel even opletten niet te veel slagen te leggen bij de knoop, zeker omdat het nylon toch al redelijk dik is.
Zelf hou ik het op 3 slagen.
Let er ook goed op dat die slagen wel goed zitten, ik heb in het verleden wel eens vis verspeeld daardoor.
Het nylon is nl. vrij stug waardoor de knoop niet altijd 'lekker pakt' en het is toch al lastig met zo'n klein ringetje om de knoop mooi recht te leggen.
Daarom tip ik tegenwoordig de knoop aan met een klein beetje secondenlijm.... sindsdien heb ik geen 'problemen' meer.

A{b}r{a}xa{s}

goede aanvulling.... sommige secondelijm kunnen inderdaad de knoop verzwakken ipv versterken

ik heb secondelijm van TopCraft (verkrijgbaar bij de Aldi, setjes met 5 tubetjes, en kost geen drol) gebruikt

HappyFisherman

Ik vis sinds kort ook met een getwijnde leader met aan het eind zo'n stukkie nylon met een lusje voor de tip. Ik vind het eerlijkgezegd niks, want ook gister zat ik op een gegeven moment meer knopen te ontwarren dan te vissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

euh...ehm...

Quote from: HappyFisherman on May 07, 2011, 11:52:51
Ik vis sinds kort ook met een getwijnde leader met aan het eind zo'n stukkie nylon met een lusje voor de tip. Ik vind het eerlijkgezegd niks, want ook gister zat ik op een gegeven moment meer knopen te ontwarren dan te vissen...

::) aan je werpkunsten ligt het toch niet Bram ?  ::) ;D

HappyFisherman

Nee, wel aan de wind HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

#5
oh echt wel :)

Bram knip een stuk van die getwijnde af een kleine 30 cm over houden.wel de dunne kant tippitlus eraan laten zitten,maak je waar de vliegenlijn komt,een nieuwe lus.
die aan je vliegenlijn knuppen en klaar tippit 2 of 3 de hengel lengte niks geen moeite met werpen :)

vis nu al een jaar zo,bevalt me goed slaat nog steeds goed over.

owja ik gebruik seconde lijm van bison met het bekende kwastje,super.

maar rubber repair ook al is geprobeert dan ?


HappyFisherman

Quote from: Rob van H. on May 07, 2011, 18:30:22
dat weet jij Bert, dat weet ik....maar dat kan je Bram met geen mogelijkheid wijsmaken!!!! ;)

Lul, HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

ik zeg niets......  :-X



maar heb des te meer LOL  ::rofl:: ::vinger::

HappyFisherman

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 07, 2011, 21:34:52
ik zeg niets......  :-X



maar heb des te meer LOL  ::rofl:: ::vinger::

Ok, jij ook LUL dus HAHA  ::jumpers::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


HappyFisherman

Kut, heb ik je de verkeerde beker gedaan op 2 april HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 07, 2011, 22:41:58
zucht


Zucht maar, je mag dat ding wel eens wassen. ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

het is wel weer grof
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm