MW2

Started by HappyFisherman, January 21, 2014, 14:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Poging 2:

Om en om 1 strip zwart en 1 geel, 5 van elk...

Ik krijg alleen die topping niet mooi over de vleugel , moet ik dan een knik in de stam van de goudfazant maken?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Zie je wel....  ;)

Mooie combi zo Bram... Snap niet helemaal wat je bedoelt, maar zou je de wing niet iets eerder in kunnen binden, zodat er iets meer ruimte ontstaat?

Ken je deze site al trouwens?  http://www.mijnvlieg.com/pages/9472/Home.html


Sieger

HappyFisherman

Is dat de site van Jan? Ooit al eens op gekeken geloof ik...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja klopt... staan wel leuke dingen op...


Sieger

Jan_Smeijers

Plaatje Bram  :)

Welke maat is dat?
Gr. Jan


Jan Damman

Prachtige vlieg Bram.

Heeeeeeel mooi gebonden, ::top::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Maat 10 Kamasan B175
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ik vind het een prachtig vliegje Bram. Alleen als ik de 'bindregeltjes' voor het binden van natte vliegen qua verhouding er naast zou leggen zoals ik ze destijds geleerd heb, dan klopt de verhouding niet. De staart zou de helft van de lengte van de haaksteel moeten zijn, De vleugel 1 1/2 keer de lengte van de haaksteel, de hackle weer de helft of maximaal tot de haakpunt mogen komen en de plek waar de vleugel en de hackle zijn ingebonden zou ongeveer een kwart van de haaksteellengte mogen bedragen. Zou betekenen dat zowel de staart, de vleugel en de hackle iets te lang zouden zijn. Natuurlijk gaat het hier om een soort algemene regeltjes en staat het iedereen vrij om er van af te wijken. Mij persoonlijk zou het geen bal uitmaken want die vis interesseert het ook echt niet  :). Sterker nog, ik vind jouw manier van binden mooier maar misschien heb je wel iets aan het commentaar.

HappyFisherman

Dank Heintje. Is er ook een standaard over de hoogte van de vleugel (aantal fibers...)? Meeste van de regeltjes kende ik, maar deze verhoudingen voelen op de eoa reden beter. Ik hou staartje 1x steellengte aan en pas daar het meeste op aan.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Mooi gedaan Bram

FSCHAMP

Knappe vlieg, had het zelf niet zo gekund al bind ik 30 jaar vliegen.  Maar ja ik bind vliegen om te vissen en zoals Heintje al aangeeft, een vis geeft er geen bal om.  Ik heb met nimfen en natte vliegen zelfs ondervonden, hoe ruiger hoe beter.

Desalnietemin blijft mooi om te zien.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69


Troutbuster

Een hele mooie Bram!  ::goodjob:: ::goodjob::

Ik doe het je niet na met die MW's

Petje af hoor

Gr

Jan
"Petri Heil"


catchem

Deze vind ik echt mooi, kan zo in een lijstje. Ik heb wel eens iets gelezen dat je de bocht in de goudfazantfibers kan beïnvloeden door ze nat op een spiegel of glasplaat te leggen en de bocht te veranderen. Als ze dan opdrogen blijven ze in die bocht staan.

Na even zoeken kwam ik het stuk tegen (hier op het forum):
Re: Oude bindpatronen