Vangsten in 2020

Started by Gert, January 12, 2020, 21:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Morgen maar eens weer proberen, dan is  de wind tenminste een beetje te behappen hier in het platte noorden. Karper is af en toe wel te zien maar niet veel actie op de vlieg gehad. brasem wel eentje kunnen pakken bij toeval maar het houdt niet over.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bert J.

[attachment id=1 msg=181292]

[attachment id=2 msg=181292]

[attachment id=3 msg=181292]
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Mike

Eigenlijk had ik nu in Dubai moeten zitten om morgen door te vliegen naar Exmouth West Australiƫ maar dat gaat dus niet door :-\
Ik heb mijzelf maar voorgenomen om het beste ervan te maken en er hier ook maar zo veel mogelijk op uit te gaan.
Gister was t tijd voor m'n 1ste rivier sessie van t jaar en dat was meteen een goede binnenkomer met deze baars van 48 cm als trofee catch of the day.
Verder landde ik nog 5 mooie windes van tegen de 40, 1 roofblei van 35, 2 snoeken waarvan 1 dik over de 60 en zelfs een klein botje. M'n maatje Guido wist later nog een snoekbaarsje te vangen. Zo vingen we samen in totaal 7 verschillende vissoorten.
[attachment id=1 msg=181294]
[attachment id=2 msg=181294]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

mooie vissen, was dat op de Lek?
::new::

Mike

Nee, vroeger viste ik heel veel op de Lek maar de vangsten zijn daar zo enorm verslechterd.
Ik vis nu hoofdzakelijk op de Merwede en af en toe op de Maas.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

ok, dan ga ik het daar ook eens proberen. de Waal bij mij heb ik opgegeven dat is recept voor blanken of ik moet op snoekbaars gaan als een soort karperaar met een dood visje voor luie zomeravonden, maar vind riviervissen wel heel mooi.
::new::

Mike

Zeker mee eens. Ik vind in NL de visserij op de rivieren t leukst.
Grote aantallen, verschillende soorten vis en vaak ook echt groot en sterk.
Ik kan me daar echt heel de dag vermaken 8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Deze is van gisteravond, wederom aan een silicone boilie van de Action.
Mooie "echte" boerenkarper van 75 cm.

[attachment id=1 msg=181307]

sjoerd

#33
Eindelijk de wind weg en dan komen de brasems omhoog. Gisteren in de dubbele cijfers gevangen. Lappen brasems van 60 cm zaten erbij. Lekker middagje[attachment id=1 msg=181308]
[attachment id=2 msg=181308]
[attachment id=3 msg=181308]

FSCHAMP

 Aan allen  ::goodjob::  en mooie vissen.

Jullie mogen tenminste nog gaan vissen, wij mogen alleen maar in ons kot blijven hier in BelgiĆ«.  Ik ben al een maand technisch werkloos, heb dus tijd zat en het weer is schitterend, maar we mogen nergens gaan vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Dat is inderdaad zuur Gino. Wel de hond uit mogen laten, maar niet jezelf. Dat klinkt niet logisch.

FSCHAMP

Gert, inderdaad, we mogen enkel gaan wandelen en fietsen, mits de nodige afstand houden (1.5 m).
Aan iedere vijver bij ons in de buurt hangt een groot bord met als tekst Vissen Verboden vanwege corona virus. Je mag wel rond de vijvers wandelen en de beken wandelen, maar vissen is verboden. Dit is inderdaad zuur.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

kromme regel, heb nog nooit meegemaakt dat iemand bij het vissen op 5 meter of korter kwam staan, laat staan 1,5 meter zelfs niet op een forellenput maar ja doe je niks aan natuurlijk.
::new::

Gert

Maar je kunt het ook positief benaderen Gino.
Als het straks weer mag geniet je er veel meer van dan wij. Wij 'Ollanders gaan nu vissen "want je moet toch wat". En straks is vissen iets wat we deden in crisistijd  ;)

Hoop alleen niet dat "straks" nog erg lang op zich laat wachten.... 

Menno_siemensma

Nou ja het is ook een beetje een nadeel voor ons hier, veel water waar je hier normaliter niemand ziet uberhaupt, laat staan doordeweeks, zitten nu bijna elke dag wel vissers. Vooral karpervissers zie ik nu veel vaker en daarmee is de toch al matige lente qua karper vissen vrij snel over in de cultuurwateren. Ja met bijvoeren zou je ze waarschijnlijk nog wel wat  kunnen ontlokken maar dat doe ik uit principe niet.
Dus voor de vangsten na die lockdown is het voor de belgen beter, die vis heeft een paar maanden geen vlieg gezien :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Streamer

 Dan zullen die vissen daar wel uitgehongerd zijn. Of weten ze exact het verschil tussen een kunstvlieg en een echte  ???
IHYT

Menno_siemensma

Quote from: Streamer on April 25, 2020, 08:05:19
Dan zullen die vissen daar wel uitgehongerd zijn. Of weten ze exact het verschil tussen een kunstvlieg en een echte  ???
oh ja, want vissen kunnen geen natuurlijk voedsel vinden natuurlijk  ;D ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bruce

Gave vissen Mike!

Heb je nog tips voor een beginner zoals ik op de rivier? Afgelopen vrijdag naar de Lek geweest. Heerlijke dag gehad, ondanks dat we geen vis genet hebben.

Mike

Quote from: Bruce on May 04, 2020, 16:19:24
Gave vissen Mike!

Heb je nog tips voor een beginner zoals ik op de rivier? Afgelopen vrijdag naar de Lek geweest. Heerlijke dag gehad, ondanks dat we geen vis genet hebben.

Voor tips, hoe te vissen kan je t beste het topic hieronder ff lezen over de Ijssel.
Op de Lek vis ik op nagenoeg dezelfde manier.

Het is ineens een stuk lastiger nu door t wisselvallige weer. Vandaag heb ik een uur of 8 gevist en het leverde maar 6 medium size windes en 2 roofbleitjes op.
Het waaide erg hard en t water was troebel en dat kwam de vangsten niet ten goede helaas.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Eindelijk was vandaag een goede dag op de karper. Ik heb nu al 8-9 keer gevist zonder resultaat, dus vandaag drie dikke vissen vangen was echt geweldig :)

Dit was de dikste/grootste van het trio, een spiegel en nog een schub naast die van de foto.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Da's een beste!  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

ben


Chaisedieu

Beste knoeperd, Menno

Mike

Dikke vis  ::wtf::👍👍
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#49
Eergister was het op de Merwede ook weer goed raak.
Bij aankomst viel het meteen op dat het water weer een stuk troebeler is geworden. Ik zag m'n waadschoen pas een cm of 15 onder de oppervlakte en dat is echt knudde. Meestal als t zo erg is ga ik rechtsomkeer maar het was erg fijn weer dus ik besloot het beste ervan te maken.
Ondanks dat ik hier en daar al kunstaasvissers druk met rubbertjes zie smijten probeer ik mij er een beetje aan te houden om kleine streamertjes te gebruiken en echt gericht te vissen op winde, voorn, roofbleitjes en misschien baars.
Deze snoek vond blijkbaar ook dat de gesloten tijd nu wel voorbij is en besloot mijn mini streamertje te pakken.
Tijdens t binnen strippen van m'n lijn voelde ik ineens een abrubte stop waar ik met m'n 10 ft #5 nagenoeg geen beweging in kreeg. Ik weet dat er daar geen rommel of andere obstakels in t water liggen want ik had kort daarvoor nog precies daar gelopen.
Ik besloot maar zo hard mogelijk spanning te geven en te proberen het gevaarte wat naar boven te trekken en te kijken of ik het langzaam richting ondieper water kon trekken.
Daar had de vis toch weer een andere mening over want die probeerde de vaargeul in te zwemmen.
Ik wist dat de kans om deze vis te landen met elke cm dat ie die kant op ging drastisch kleiner werd dus ik probeerde 'm maar zo goed mogelijk de andere kant op te trekken.
Flinke getijden stroming en het feit dat ik met 18/00 en een droppertje viste maakte het behoorlijk spannend. Je hebt echt weinig in te brengen met een #5 op zo'n riviersnoek.
Het was ook tijdens dit moment dat vismaat Guido toevallig belde om te vragen hoe het vissen ging.
Ik kon zijn oproep beantwoorden via m'n smartwatch en ik riep naar hem dat ik al 5 min met een kromme hengel stond en de vis nog niet had gezien.
Ik vermoedde al wel dat het snoek was maar ik wist dat nog niet zeker. En aangezien ik maar weinig dingen erger vind dan grote vissen die los schieten voor ik heb gezien wat t was, probeerde ik echt m'n best te doen om in elk geval de vis zo ver omhoog te krijgen dat ik m kon identificeren.
Guido gaf in elk geval aan dat hij in de buurt was en mijn kant op fietste. Dat was mooi want dan kon hij een plaatje schieten, als ik dit gevaarte ooit in m'n netje krijg, dacht ik... ???
Ik heb m'n opslag zo kort mogelijk gemaakt en door continu maximale druk te geven wist ik de vis uiteindelijk zo ver te krijgen dat ie schuin in de richting van het strandje ging waar m'n spulletjes lagen. Dit was nog wel ongeveer 75 m ver dus ik had nog ff te gaan. Pas toen ik een m of 20 voor de kant kwam, werd het water dusdanig ondiep dat ik eindelijk kon zien dat het een grote snoek was. Niet veel later zag ik kans om m'n veelste kleine netje over de kop van de vis te trekken.
Precies op dat moment kwam ook vismaat Guido aangereden. Wat een timing maat  ::goodjob::
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER