Weet iemand een leuke #2 9ft hengel?

Started by Martijn, September 22, 2024, 20:21:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn

Weet iemand toevallig een leuke #2 9ft hengel?
Op MP zie je dit soort hengels vrijwel niet voorbij komen.

Prijsindicatie <500 euro.
4 delig.
niet te zwaar.

Niet alle bekende merken hebben een #2... zeker niet van 9ft.
ik wil deze gebruiken in de polder, waar toch niet te grote voorntjes zwemmen... 9ft vind ik een fijne lengte, zeker als er wat beplanting is.

De rest van mijn hengels zijn "even" aftma's. Om dan een lichte 3 te kopen kan, hier zijn er genoeg van te vinden.... maar ja.... liever een #2.

Bij A&M zie ik wel een erg betaalbare #2 9ft. Ik heb deze alleen nog niet in mijn handen gehad, ik kan niet inschatten of het echt een #2 is of of het een prettig gewicht is...

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor mijn zoektocht :-)

Mike

Hanak heeft hele fijne mooie afgewerkte lichte hengeltjes.
Guide Line heeft ook een heel mooi #2 9ft hengeltje. Heb m zelf ook.
Fijne hengel alleen de delen komen vrij snel los tijdens t vissen maar dat heb ik wel vaker met nieuwe hengels. Dat is te verhelpen of gaat na verloop van tijd vanzelf over als t wat slijt.

20240923_105604.jpg
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Vorige week op het vliegvis evenement kwam ik een forum lid tegen die volgens mij bij A&M een #2 heeft gekocht. Als hij meeleest zal hij zich vast wel even melden  :D

Martijn

Quote from: Mike on September 23, 2024, 10:56:42Hanak heeft hele fijne mooie afgewerkte lichte hengeltjes.
Guide Line heeft ook een heel mooi #2 9ft hengeltje. Heb m zelf ook.
Fijne hengel alleen de delen komen vrij snel los tijdens t vissen maar dat heb ik wel vaker met nieuwe hengels. Dat is te verhelpen of gaat na verloop van tijd vanzelf over als t wat slijt.

20240923_105604.jpg

Bedankt, ik ga even kijken!!

sarca2

::new::

sarca2

en als we het toch over hengels kopen hebben: ik heb zojuist deze besteld (11 ft 3wt nymph hengel van Greys):

https://www.tradeinn.com/waveinn/en/greys-fin-euro-nymph-travel-fly-fishing-combo/138355774/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14143939&country=nl&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwx4O4BhAnEiwA42SbVEw3e1t29-_G9GGTjbBw34MZEzjWXhNKd87qvFNf0tGrsW4K6isDTBoC-swQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Vooral omdat ik 11 ft een stuk lekkerder vind vissen dan een 10 ft bij het euronymphen en al gemerkt heb dat #3 prima is (dacht voorheen dat ik #2 wilde maar die zijn minder verkrijgbaar). en ook een beetje omdat ik al een budget 7 ft Greys #3 heb die gewoon erg goed is. Vertrouw dat merk wel. Twijfels bij de reel maar wie weet valt dat mee.

::new::