Tandem streamer

Started by Gert, December 15, 2013, 13:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Kijken of deze het vanmiddag wil doen....
Had gisteren ook zoiets (iets minder kleurig) met een dubbele haak. Dat leverde een mooie snoek op, maar ik vond die dubbele haak geen succes tijdens het onthaken. Deze heeft daarom alleen een recht stukje staaldraad als achterkant.





Groet,
Gert

Heintje Davids

Mooie streamers Gert en die 2e haak, daar heb ik persoonlijk nog nooit het nut van ingezien. Maar goed, mij interesseert het ook nooit zoveel of ik een snoek verspeel.
Vind het bij dit soort streamers wel altijd prettiger om er een kopje met oogjes op te zetten. Niet zozeer om die ogen (hoewel dat nooit kwaad kan) maar meer doordat streamers dan zo'n mooi duikeleffect krijgen door de verzwaring.

Gerrit59

Gert,

Mooie streamer wat kleurstelling betreft! Ben alleen nieuwsgierig naar de toegepaste montage. Een staaldraad achter de haak? Krijg je dan niet meer missers? En hoe bind je het materiaal op die staaldraad? Een haak kun je stevig in je vice klemmen, maar dat gaat met staaldraad dunkt me wat lastiger. Heb me dat bij enkele topics al meer afgevraagd en kan nu van de gelegenheid gebruik maken het te vragen.

Gerrit

Gert

#3
@Gerrit:

Nou ja, staaldraad *).... bij gebrek aan iets beters heb ik een beetje stevige gordijnhaak genomen en die zo recht mogelijk gebogen. Een kant ff warm maken om er een klein oogje aan te buigen. Als je een stuk metaaldraad tordeert (geldt bijv. ook voor tentharingen) buigt het niet meer zo makkelijk.
Als je de draad iets te lang houdt kan die makkelijk in de vise. Materiaal opbinden gaat vervolgens net zo als op een gewone haak. En daarna heb ik de staaldraad op lengte geknipt.

Zo, nu ga ik 'm uitproberen. Misschien dat er daarna nog een antwoord komt over de vraag of dit meer missers oplevert. Eerst maar eens afwachten of ik uberhaupt een aanbeet krijg ;)

@Heintje:
Ik doe bijna nooit oogjes. Duikeffect is waar, maar het is hier in de buurt meestal niet veel dieper dan 50cm. Dan wordt het al bijna stuiteren over de bodem ipv een mooi effect ;D

*) Edit:
Misschien is "metalen stangetje" in dit geval een betere benaming dan "staaldraad". Als het maar ongeveer dezelfde diameter heeft als de haak. En je kunt natuurlijk ook een haak gebruiken die je uiteindelijk net voor de bocht afknipt of doorslijpt. Is nog altijd beter dan dat je dat pas bij het onthaken alsnog moet doen vind ik... 

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Helaas hadden ze vandaag geen trek in kanaries....
Maar de kunstaassmijters en doodaadvissers die ik tegenkwam op verschillende stekken hadden ook helemaal niks.

Herman

Ben benieuwd naar deel twee Gert, moet vangen die streamert!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Ja, ik ben ook benieuwd Herman.
Misschien sta je dan wel naast me, op de Bosdijk of zo ;D
Maar snel wat afspreken dan ;). 

Herman

Vanmiddag eerst maar weer eens oefenen in de buurt van Zutphen.... moet toch weer eens lukken zo'n rakker aan de haak te krijgen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..