Voordelige #7

Started by Kruijff, September 17, 2012, 11:18:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een #7 voor het vissen op snoek, en volgend voorjaar, zeeforel. Aangezien ik een beperkt budget heb, zeg zo'n 75 euro, vroeg ik mij af of er iemand is met ervaring met de volgende hengels:

Fladen Vantage Travel Fly 300 cm AFTMA 7
GPF Elegance #7

of de iets duurdere en mijns inziens minder mooie vanwege de butt..

A&M TS 10" # 7

Indien er nog iemand is die een andere suggestie heeft.... Zeer graag.

Groeten,

Ed

Gert

Hallo Ed, en welkom.

Heb je alleen een hengel nodig, of moeten er ook nog een reel en lijn gekocht worden van die 75 Euro?

Want de eisen die je zou moeten stellen aan een reel om te snoeken liggen veel lager dan voor zeeforel.
Voor (polder)snoek heb je niet echt een goeie slip nodig, en het hoeft uiteraard ook niet zeewaterbestendig te zijn.

Ik heb geen ervaring met de hengels die je noemt overigens. Maar een snoekhengel hoeft niet veel te kosten.

Groet,
Gert

Kruijff

Hoi Gert,

Bedankt voor je snelle reactie. Een reel (en lijn) met goede slip is reeds aanwezig. Het gaat hier dus puur om de hengel. Mijn voorkeur gaat dan overigens ook nog uit naar een zgn "reishengel"....

Jammer dat je geen ervaring hebt met genoemde hengels.

gr Ed

Herman

Heb zelf ook al geen ervaring met de hengels die je noemt.
Wel de de GFF... hoewel je ze meestal wel met een aangepaste lijn moet vissen..
Ik heb zelf de #10, maar die gedraagt zich als een #8. Met de #8 lijn gooit ie voor mij t prettigste.
te vinden op:
http://www.globalflyfisherman.com/index.php?main_page=index&cPath=32&sort=20a&filter_id=15&alpha_filter_id=0
Succes!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Useless