Voordelige #7

Started by Kruijff, September 17, 2012, 11:18:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een #7 voor het vissen op snoek, en volgend voorjaar, zeeforel. Aangezien ik een beperkt budget heb, zeg zo'n 75 euro, vroeg ik mij af of er iemand is met ervaring met de volgende hengels:

Fladen Vantage Travel Fly 300 cm AFTMA 7
GPF Elegance #7

of de iets duurdere en mijns inziens minder mooie vanwege de butt..

A&M TS 10" # 7

Indien er nog iemand is die een andere suggestie heeft.... Zeer graag.

Groeten,

Ed

Gert

Hallo Ed, en welkom.

Heb je alleen een hengel nodig, of moeten er ook nog een reel en lijn gekocht worden van die 75 Euro?

Want de eisen die je zou moeten stellen aan een reel om te snoeken liggen veel lager dan voor zeeforel.
Voor (polder)snoek heb je niet echt een goeie slip nodig, en het hoeft uiteraard ook niet zeewaterbestendig te zijn.

Ik heb geen ervaring met de hengels die je noemt overigens. Maar een snoekhengel hoeft niet veel te kosten.

Groet,
Gert

Kruijff

Hoi Gert,

Bedankt voor je snelle reactie. Een reel (en lijn) met goede slip is reeds aanwezig. Het gaat hier dus puur om de hengel. Mijn voorkeur gaat dan overigens ook nog uit naar een zgn "reishengel"....

Jammer dat je geen ervaring hebt met genoemde hengels.

gr Ed

Herman

Heb zelf ook al geen ervaring met de hengels die je noemt.
Wel de de GFF... hoewel je ze meestal wel met een aangepaste lijn moet vissen..
Ik heb zelf de #10, maar die gedraagt zich als een #8. Met de #8 lijn gooit ie voor mij t prettigste.
te vinden op:
http://www.globalflyfisherman.com/index.php?main_page=index&cPath=32&sort=20a&filter_id=15&alpha_filter_id=0
Succes!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Useless

Als je met een reishengel een 4-delige hengel bedoelt dan heb je nogal wat keuze. Hengels met minder dan 4 delen moet je tegenwoordig bijna met een lampje zoeken maar dat terzijde. Denk dat Hermans tip een hele goede is. GFF zijn prima stokken; zeker voor het geld maar zijn in de zwaardere klasses meestal iets "overrated". Ik heb dezelfde ervaring als Herman met zijn #10. Ik heb ook nog een #9 van dit merk waar ik een 8-lijn voor gebruik. Het zou me dus helemaal niets verbazen als de #8 die in de link staat uitstekend werpt met een #7-lijn. En voor 5 tientjes kun je je nooit een buil vallen.

Kruijff

Supertips!! Ik kende deze hengels niet, maar het lijkt inderdaad allemaal wel wat ik zoek! Denk dat ik dan inderdaad voor de #8 ga!

Nu nog zoeken naar de geschikte montage voor streamer, staaldraad etc. Maar dat lukt vast hier. :)

Nogmaals hartstikke bedankt!!!

Gr Ed

Rob23_1999

Kijk eens bij onze sponsor op de site...
Guideline exp4, merk hengel, koker etc.
Voor eigenlijk weinig geld...

Fly & Spin dus..

Kruijff

Hoi allen,

Even een update:

't is de GPF Elegance #7 geworden. Inmiddels ontvangen. Ziet er keurig netjes en afgewerkt uit. Zou hem dit weekend gaan "testen" maar zoals ik al in een ander forum item heb laten weten is m'n huidige reel gesneuveld...... Moet dus ff wachten tot die er is. Het is trouwens een reel geworden van de sponsor AM... :)

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal snel laten weten hoe deze combi bevalt!!!

Groeten,

Ed

A{b}r{a}xa{s}

laat de vangstberichten nu zo meteen maar komen :)