Fox CarboFlex onderlijn voor het snoeken

Started by Hilco, December 10, 2011, 21:06:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

hoe lang maak ik mijn onderlijn?

ik gebruik een sleevetang.

pierre

Hoi Hilco,

als je 25 - 30 cm. aanhoudt zit je altijd goed. Mits het Carboflex materiaal niet te zwaar is (werpt niet lekker), maar ik ken het spul niet .......het klinkt i.i.g. niet zwaar, Carboflex.
Extra tip: als je het met een schaar kan knippen, kan een snoek er ook doorheen raspen/snijden met de tandjes ........ .

Succes,

Pierre.

Hilco

het is stainless steelleader bekleed met carbon .

licht en rete sterk

Rossie69

hmm ken ik ook niet.

25 a 30 cm moet genoeg wezen.

je bent op dreef Hilco

Hilco

Het is een product van Fox predator.

kinkt niet , lekker soepel en met sleeves prima lijntjes van te maken




jelle

Quote from: Hilco on December 13, 2011, 22:05:32
Het is een product van Fox predator.

kinkt niet , lekker soepel en met sleeves prima lijntjes van te maken


breekt het niet af op de sleeves????

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hilco

tot nu toe niet , het heeft alleen wel wat krul geheugen, dus als je een keer een vastloper hebt gehad heb jekans dat je wat krullen in de lijn houd........

jelle

dan maak je weer een nieuwe ;)
Ik had met gewoon staaldraad dat het afbrak op de sleeves vandaar de vraag
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hilco

de sleeves worden samen met een rolletje draad geleverd in blister verpakking dus moet op elkaar afgestemd zijn........

en Fox is ook geen flut merk zeker niet met hun predator serie

HappyFisherman

Gewoon proberen en als't niet wil dan kun je altijd nog alles in de plomp gooien...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

net als de meeste super onderlijnen is de fox onderlijn ontworpen voor takels en spinners en ander kunstaas.
Dat is wel wat anders dan ons geswiep met de streamer.

ik heb voor de takels de 7 strand onderlijnen gehaald bij raven bevielen zeer goed nooit breuk en kinken,
totdat ik begon met vliegvissen op de snoek.
binnen een uur viel de streamer zo in het water, afgebroken bij de sleeve

maar jou ervaringen geven vertrouwen ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

willempie

ik gerbruik zelf ook veel van fox maar ik gebruik het met het snoekbaarsen zomers en met snoeken in de polder sinds kort ook met vliegvissen dit bevalt mijn echt goed ik gebruik het typen e-sox titanium 13.6kg pike wire 30lb 375mm 5m zit er op  de spoel deze lijn  krijg je echt bijna geen geheugen in eigenlijk gewoon niet of je moet zo gek doen.en ik hanteer idd 30 tot wel 37 cm onderlijn waarom om dat ik het  helaas uit ervaring weet ook met pluggen  dat mijn hoofd lijn  werd afgebeten dit spul is ook heel licht en kan je mooi sleeven 

Peter B.

Even een schopje....
Hilco, waar heb je die onderlijn en sleevetang gekocht?
Weet je dan toevallig ook nog wat dat gekost heeft bij elkaar?

Hilco

sleeve tang kan je van mij lenen maar die is gekocht bij Sanders in Maarsen.
is overal te kop van spro.

de lijn bij Lahr in Utrecht hoograven. van Fox

Peter B.

Ik heb al een sleevetang heb ik gezien...Nu alleen nog kijken naar de carboflex lijn. Ik ga eerst even in A'foort kijken of de lijn daar ook te krijgen is.

Hilco

Meeste winkels hebben wel een FOX wandje . Daar  moet het tussen hangen .
wit rond doosje waar het in gewikkeld zit.

anders koop ik het wel en meeten we ergens.

Peter B.

Als ik het niet kan vinden in A'foort, dan laat ik het wel weten. Dan kunnen we idd wel ergens meeten....Thanks!

Rob23_1999

Peter en Hilco heb het spul nu ook. Erg mooi. Dank voor de tip Hilco.

Gister gekocht in Zwolle bij onze sponsor fly en spin.
Mooi spul voor mij streamer onderlijnen.


jur606

ik zou tegenwoordig toch meer voor titanium gaan minder kniken hogeren breek schuursterkte als staaldraad.

in de roofvisserij (niet met vlietgenhengel) ga ik of voor een spinstang (met jerken)
of met titanium onderlijn licht vissen met plugjes spinnertjes

met vliegvissen komen we er binnenkort wel achter :)
(ik ga zeker eerst titanium proberen iets duurder maar heb er tot o heden veel langer mee gedaan)
Afgelopen seizoen 1 hengel 1 titanium onderlijn volledig seizoen gevist (en kinkte nog niet) alleen de speld af en toe vervangen.
staaldraadje is na paar snoeken toch wel overleden :(

maar kies waar je vertrouwen in heb.




Peter B.

Ik heb wat dat betreft geen ervaring met dit soort onderlijnen, dus ik zal eerst wat moeten gaan uitproberen.

Peter B.

Vanmiddag 2 uur met een carboflex lijntje gegooid, maar hij is helemaal naar de kl*te....Helemaal opgekruld
Hilco, heb jij hem al gebruikt?
Misschien dat ik wel iets verkeerd met mn "gestuntel", dit is niet echt grappig...

jur606

titanium,
duurder maar veele male soepeler en sterker kinkt zo goe dals nooit :)

Hilco

vreemd  ik heb dat niet gehad maak je ze niet te lang?  ik heb ze 20 cm gemaakt.  Zou het aan het werpen kunnen liggen? ik gebruik enkel EPstreamers.