Black Cat - Belly Boat Battle Boat Set - Black Cat

Started by FSCHAMP, October 02, 2021, 20:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Wie van jullie heeft er ervaring met de volgende Bellyboat?

https://www.lemmensdiest.be/Black-Cat-Belly-Boat-Battle-Boat-Set-Black-Cat

Ik ben namelijk opzoek naar een Bellyboat met een motor aangezien ik veel last heb van mijn knieën, bijna geen kraakbeen meer tussen de gewrichten, wat zeer nadelig is en zeker bij het peddelen met de Bellyboat. Verder heb ik geen lange benen (1.68 cm groot) wat me in het verleden al problemen opleverde bij het peddelen.

Dit leek me wel wat, maar ik vind dat er te weinig gegevens zijn over de motor. Er is geen tabel bij met het verbruik bij de verschillende standen. Ook vind je geen verbruik van de motor. 
Ik vraag me dus af welke type batterij je nodig hebt om een ganse dag met deze bellyboat te kunnen varen. Ik heb de vraag gesteld in de winkel, maar zij konden er niets over vertellen en ze verkopen ook geen batterijen.  Zijn er onder jullie, misschien vliegvissers, die deze bellyboat gebruiken en die hier gegevens over hebben of er meer over weten?

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Streamer

Kijk eens op de site van Bellyboat.nl, daar staat wel het e.e.a over de gebruiksduur van een accu.

Streamer
IHYT

Martijn

Het setje ziet er leuk uit!

De gebruiksaanwijzing van de motor, had je die al gevonden? Die die je ook niet overal direct verschijnen, geen idee of je die al gevonden hebt:
https://issuu.com/zebco-europe/docs/black_cat_bc_2400_issuu

Het is een 24lbs motor, staat met hele kleine letters aan de bovenzijde van de gebruikshandleiding, verder kom ik dit niet tegen in de specs.
Hier wordt ook aangegeven welke welke batterij ze adviseren.
Als ik een beetje google op bb-motoren voor de bellyboot, dan lijkt het dat dit vrij licht is. Maar dit zou je denk ik wel na kunnen vragen bij een winkel.

Verder zal je weinig informatie krijgen over gebruiksduur enzz lijkt mij, een elektromotor kan een bepaalde stuwkracht leveren, hoeveel en hoe lang hangt af hoe snel je vaart, of je tegenwind hebt, stroming, gewicht van de bb-boot, e.d.

Verder heb ik geen ervaring met (elektrische) motoren ofzo, dus verder kan ik je er niet mee helpen :o
Succes met de zoektocht!

Martijn

owja, er staat dus iets over type accu (Zebco Europe beveelt het gebruik aan van speciale deep cycle accu's of van LifePO4 lithiumaccu's) , niet over de grootte (aantal kwh accu)
meer kwh = langer op het water

FSCHAMP

@ streamer: Deze website kende ik al en het is daarvoor dat ik de data nodig heb van de motor, die blijkbaar nergens is te vinden. Ik heb ook al verschillende leveranciers aangeschreven en ook zij kunnen mij de data niet bezorgen. De meeste van hen verkopen zelfs geen batterijen voor deze set.

@ Martijn: Ook dit had ik al gevonden, maar ook dit geeft me niet de info, die ik nodig heb om te weten welke batterij in nodig heb.


Beide toch bedankt voor de moeite.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Dorski

Ik begrijp dat de motor 24lbs is.
Als je dit vergelijkt met motoren met dezelfde stuwkracht dan kom je op ongeveer max 24A verbruik per uur. Waarschijnlijk slechter omdat dit een of andere noname motor is en dit zijn stukken minder efficiënt dan de gerenommeerde merken.
Baterijen mag je max 80% ontladen.
Wil je dus 1 uur volgas varen dan heb je een batterij van 30A nodig.
Wil je 2 uur volgas varen heb je 60A nodig.
Wil je 1 uur halfgas varen heb je 15A

En zo verder.

btw het is niet realistisch om te denken dat je met een elektrisch belly boat heel de dag(8uu) kan varen, dus heel de dag de motor aan gaat niet lukken op 1 accu. Je moet dan zo'n grote accu meenemen dat dit niet realistisch is in een belly boat.

Wat wel prima kan is naar een plekje vragen, daar vissen en driften en af en toe eens verkassen.

Succes en deel je avonturen.


Menno_siemensma

Als je zoiets wil doen koop dan gewoon een klein zodiacje met een leuk motortje, 10x sneller en handiger dan zo'n inefficiënte combi van bboot en electromotor. Of ga voor een (opblaas) kajak.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Quote from: jo flyfishing on October 04, 2021, 22:23:46
op pecheur.com staan aanbevelingen voor de batterij voor die motor


https://www.pecheur.com/fr/be/achat-moteur-electrique-black-cat-battle-bc-2400-215727.html

Jo bedankt voor deze website, hier kan ik wat mee.

@ Menno : Een Belly boat krijg ik in mijn Pick up; voor een Zodiac heb ik een trailer en een vaarbewijs nodig en dit kost een pak meer.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

De kogel is door de kerk en ik heb de set gekocht.

Nu, nog een batterij en we zijn vertrokken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Dorski

Gaaf, succes ermee. Deel vooral je ervaringen, ben wel benieuwd hoe zoiets bevalt.