Snoekje achter het huis

Started by Plantje, October 03, 2011, 10:39:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Het was op 10 september... we zouden met een paar vrienden eerst bij ons achter het huis gaan vissen en daarna gezellig barbqueuen. Voor de barbeque waren ook al regenboogforelletjes geregeld, want de kans was erg klein dat we iets (eetbaars) achter het huis zouden vangen! :)
Het was nog mooi weer en waarschijnlijk de laatste dag dit jaar, dat het mooi weer zou worden! (Wie had verwacht dat er op 2 oktober nog eens 27 graden gemeten zou worden?!?)
We hadden de dag vantevoren al wat gevoerd en wat waterplanten weggehaald. Ik wilde kijken of we met een pennetje misschien wat konden vissen, maar uiteindelijk hebben we nagenoeg alleen maar met een vaste hengel kunnen vissen en wat ieniemienie voorntjes gevangen.
Gelukkig waren de meeste wel iets groter dan dit:


Op een gegeven moment zag iemand een snoekje staan. Een paar pieren er voor langs gehaald, maar daar had ie geen zin in. Dus even snel de vliegenhengel opgetuigd en een EP streamer eraan... Paar keer voor zijn snufferd langs halen en ja hoor!


Even scheppen:


Geen enorm bakbeest, maar wel een leuk snoekje van 49 cm!


En hop in het netje....en weer lekker zwemmen


Er zitten ook grotere, maar dit was toch gewoon leuk om te vangen. Al met al na die mini voorntjes heeft dit mijn dag toch goed gemaakt!

Bert J.

Leuk zo vanuit je eigen tuin!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Een echte rover! Mooi man, een huis zo aan't water. Hengeltje in de schuur klaarstaan?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Ik heb inderdaad meestal wel een hengeltjes binnen handbereik. Alleen heb ik laatst wel een penhengel en een paar kunstaashengels van iemand kunnen lenen. Mooi Shimano molentje met twee spoelen erbij. Met de vlieg is namelijk niet altijd te doen achter het huis. Je hebt toch wat ruimte om te werpen nodig.

Maar zo wat water achter het huis is wel schitterend! Zondagochtend...opstaan en even een lijntje uitwerpen! En ik hoop dat ze nog eens wat stroming bij het stuk achter ons huis kunnen regelen. Dan kan het wat helderder worden!

jelle

Quote from: Plantje on October 03, 2011, 12:20:13
Ik heb inderdaad meestal wel een hengeltjes binnen handbereik. Alleen heb ik laatst wel een penhengel en een paar kunstaashengels van iemand kunnen lenen. Mooi Shimano molentje met twee spoelen erbij. Met de vlieg is namelijk niet altijd te doen achter het huis. Je hebt toch wat ruimte om te werpen nodig.
je kunt altijd nog een stap vooruit doen ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

BV

Mooie plek om te wonen
'k zou er een uitschuifbaar steigertje maken om te kunnen werpen.

Plantje

D'r zit wel aardig wat ruisvoorn, maar veel groter dan een cm of 15 heb ik ze nog niet gevangen. En echt grote ruisers heb ik er ook niet zien zwemmen.

Een stap naar voren doen zou kunnen, maar dan sta ik tot mijn knieën in het water :S. Ik kan er ook met een waadpak in stappen, maar dan gaat het van "even een lijntje uitgooien" naar "vissen". En dan stap ik net zo lief in de auto of op de fiets en ga naar de betere stekken!

Quote from: BV on October 03, 2011, 13:14:28
Mooie plek om te wonen
'k zou er een uitschuifbaar steigertje maken om te kunnen werpen.
't Is zeker een mooie plek om te wonen. Al was het alleen al om wat er voorbij komt fietsen! :P
Ik heb er wel over gedacht om nog een drijvende vlonder in het verlengde van het vlonderterras in het water te leggen. Als ik dan wil vissen zou ik hem dwars op het vlonder terras kunnen leggen. Ik moet namelijk ook geen gezeik met het waterschap krijgen.

Rossie69

is wel een leuk stekkie ja.

mooi snoekie en een tevreden mens ;)

jelle

Quote from: Plantje on October 03, 2011, 13:18:33

Een stap naar voren doen zou kunnen, maar dan sta ik tot mijn knieën in het water :S. Ik kan er ook met een waadpak in stappen, maar dan gaat het van "even een lijntje uitgooien" naar "vissen". En dan stap ik net zo lief in de auto of op de fiets en ga naar de betere stekken!

toch is mijn ervaring dat het beste viswater erug dicht bij kan zijn
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens