Welkom astreppel

Started by Vliegvissers.nl Team, May 23, 2012, 12:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo astreppel welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


siempie


Gerrit72


ASTREPPEL WELKOM HIER!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

astreppel

Wat een warm welkom hier, bedankt daarvoor!

Ik zal me eens even voorstellen: student werktuigbouwkunde in Delft, 25 jaar en vis (niet al te regelmatig of vaak ) vanaf een jaartje of 14. Van alles geprobeerd, waaronder zeevissen, zoetwater op de roofvisjes, veel brasem en voorn en vooral in het buitenland op forel. Kan niet zeggen dat ik altijd even succesvol ben geweest, maar dat mag de pret niet drukken.
Na al die jaren een beetje vissen kwam ik er achter dat ik een tak nog niet had geprobeerd: vliegvissen. Nou zag dit er in Frankrijk altijd nogal indrukwekkend uit dus heb ik dit jaar maar eens besloten om deze tak van de sport te gaan proberen.
Zo gezegd zo gedaan: hengel en reel voor een paar tientjes op de kop getikt (shakespeare, 'afta 6?') en afgelopen weekend vertrok ik naar Frankrijk om daar eens de Seine onveilig te gaan maken.  Moest ik nog wel wat vliegjes hebben, en als student zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Bas AKA 'A{b}r{a}xa{s}' kwam me te hulp door goedkoop 100 vliegjes en een berg tips van de hand te doen en me zo een vliegende (haha) start te geven.
Had twee dagen de tijd en mijn vriendin moest in de tussentijd ook wat aandacht (was immers mee) dus ik heb in totaal denk ik een uurtje of 6-7 geprobeerd te leren werpen en dat ging allemaal best aardig al zeg ik het zelf: metertje of 8-10 met enige precieze lukte aardig regelmatig.
Helaas niets gevangen, maar ik heb nu al zin in de volgende keer! Aankomende zomer een week naar Zweden in kano's dus ik zal in ieder geval daar weer een poging doen.  Dan zal er ook een fotoverslagje volgen!

Groeten,
Ab