See me, Feel me but do not touch

Started by Hilco, December 12, 2011, 20:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Vandaag was ik onverwachts vroeg klaar en scheen een onverwacht lekker zonnetje.
Vliegenhengel ligt ,in roofvisuitvoering, standaard in de bus.
Dan snel naar mijn favoriete visgronden bij Leusden-Woudenberg.

Witte streamert met een rood buikje , stalen onderlijntje alle tips van hier in het in het hoofd dus "Zwiepen" maar.
Met die felle zon en het heldere water kon je de streamer prachtig zien dansen het is bijna net een echt visje......
Kijk, je kan hem ook laten zinken...... en weer omhoog,het is  net of hij van de grond eet.
Dan ineens , de streamer is bijna binnen nog 1,5 meter,  uit het niets een ernstig grote vis duikt op de streamer.
Helemaal beduusd en geschrokken reageer ik eigenlijk helemaal niet en voel een geweldige klap op de 6#stok.
Helaas na 2 seconden liet de snoek mijn roodbuikje weer los. Wat een geweldige ervaring.

het watertje ziet er ook helemaal geweldig uit:



Nog 2 keer de streamert binnen gestript maar geen reactie meer van de bandiet.
Dan maar 10 meter verderop naar het bruggetje , het zelfvertrouwen nam toe ; er zit dus snoek!!
4 keer gooien en dit keer zag ik hem echt aankomen snellen. Een geweldige klap !
Nu stond ik niet aan de grond genageld dus kon ik lichtjes soort van aanslaan . De snoek maakte een salto met een dubbele Rietberger
gevold door een enkelvoudige Salchov en liet toen los. Maar..........toch en soort van gevecht (wel 5 seconden)vlak bij het bruggetje.





Toen was het 16.00 uur en tijd om naar Utreg terug te gaan .
Wat een geweldig gevoel , wat is vliegvissen toch heerlijk  8)

Op naar mijn eerste vangst :)

Marksman

De aanhouder wint, en ja mooi watertje

Gert

#2
Je weet nu waar ze liggen Hilco (en de oplettende lezer ook ;)) - dus elke dag ff langs gaan zou ik zeggen.

Groet,
Gert

Rossie69

je hebt contact gehad,spannend Hilco.

nu met foto van vis.


harlin

Quote from: Gert on December 12, 2011, 22:12:11
Je weet nu waar ze liggen Hilco (en de oplettende lezer ook ;)) - dus elke daf ff langs gaan zou ik zeggen.
Kan wel zijn, maar hij heeft een nokia zonder  GPS-support.  >:(
2x Leuk stukje.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

plek is geen geheim hoor!! ik deel hem graag op verzoek  8)

harlin

Mag ik je dan als eerste verzoeken om mij een google eart link te sturen om even de boel te verkennen.
Zie de laatste tijd wel meer leuke stukjes die kant uit van jou. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco


harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

#9
Ik heb 'm ook gevonden ;D

Ergens tussen Woudenberg en Leusden ;D

Staat bijna dezelfde foto op Google Earth, maar dan zonder bus.

Heb de coordinaten maar weer weggehaald.

harlin

misschien is het verstandiger om een paar cijfers te veranderen.  ;)
of heb je  ........?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: harlin on December 13, 2011, 00:01:51
misschien is het verstandiger om een paar cijfers te veranderen.  ;)
of heb je  ........?

Ja, je hebt gelijk Harry, heb de getalletjes helemaal maar verwijderd. Maar ik vond het wel grappig - ik kom daar minstens 1 keer per jaar in de buurt (Achterveld) dus ging ff kijken op Google Earth en kwam zowaar die foto (en ook die winterversie) tegen.

harlin

Op zich heb ik er weinig problemen mee.
Zelf plaats ik veel herkenbare plekken hier in de buurt.
Heb ik ook wel eens commentaar op gehad.
Maar hier komen zoveel vissers via vakantiedorp de grote vliet dat je beter de stekken kan laten zien,
in de hoop dat er geen mens meer komt. ;)
Als je hier bekent bent is het niet zo erg om even snel naar een ander plekje te gaan als het bezet is. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

haasie

Wat voor streamers gooi je allemaal met een #6? Heb er hier ook 1 staan en lijkt me idd wel geinig voor op snoek.

Hilco

Ik ben nog niet ervaren genoeg om daar een mening over te geven , maar voor mijn gevoel gooi ik er een half brood mee weg als het moet  :P

wat een plaatje die winterfoto.

het is trouwens wel een fgrensgeval maar het water is niet ingebracht in de lijst door Ons Geneoegen uit woudenberg.
Vallei kanaal is wel vrij en bijna zo mooi,

Hilco

Is het noodzakelijk om echt "de haak te zetten"  of haakt de snoek zichzelf door de weerstand van de strak trekkende lijn ?

Er natuurlijk wel rekening mee houdend dat een enkele (weerhaakloze) haak de kans op lossen wel vergroot)

Useless

Je zult ze toch echt moeten aanslaan. Strip and strike anders zal je ontzettend veel missers meemaken

Rossie69

jee die Hilco zit je dan de hele tijd om te kijken of zo of ben je lui aan gelegd  :P

Hilco

Hoezo ? had ik dan ergens kunnen zien dat je echt flink moet aanslaan? heb ik niet opgelet?

Rossie69

jaha

uh ik heb vaak dat eerste wat ik tegen je zei hahahaha.
maar als het wel is voorkomt,dan ben ze an de beurt.


Hilco


Hilco

of toch maar met een dreg? aldus Erik de Noorman  8)

Rossie69

ja daar zijn de meningen verdeeld over.

ik maak zo ook nog wels wat streamers voor een maat van me,die wil gewoon daar mee vissen.
ieder zijn ding.

ik doe het niet,maar maak ze af en toe.

en blijf het ook doen  ;D

W3stland

Wow brings back memories die plek, daar heb ik toch een aantal nachten geslapen (10 jaar geleden), vissen met dood aas op meterpaling.. je verwacht het niet overal daaromheen is het 1 meter diep en dan precies op die t splitsing is het spontaan 3 meter..  in dat gat ligt van alles.. ook metersnoeken....
"A bad day's fishing is better than a good day at work."