de ronde bleek met 2 maatjes ,,,,22jan ,,,2011

Started by vliegvisgek, January 23, 2011, 15:01:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

zoals afgesproken zouden we om 8uur vertrekken bij mij thuis in apeldoorn (werd 08.15)
auto vol geknald en rijden tomtom aan huis nummer 4 ingetoetst en rijden met die hap
naar 1 klein uurtje zaten we al bij eindhoven was vrij rustig op de weg maar toen kletsen en ouwehoeren ,
en alleen naar de tomtom luisteren reden we verkeerd dus volgende afslag er weer af en draaien richting maastricht
een maal verder gereden kwammen we aan in sterksel klein dorpje met smalle en slechte weggetjes (auto is verlaagd van mij)
dus na 5 minuten gereden in sterksel aan gekomen bij de RONDE BLEEK stonden grote hallen en zag al een mooi water,
dus wij daar naar binnen gegaan en daar was de eigennaar jan kregen gelijk koffie en wat gekletst van hoe en wat
en toen nog wat fluor carbon gekocht en leaders en richting de auto gegaan dat was om 10.15 uur alles gepakt en aangekleed
gingen we naar onze vlotten 2 stuks hadden we voor ons 3tjes nou we werden gelijk zo mooi water dus vlieglat klaar gemaakt
tcr #6 9,6 foot met tip 22/00 fluor carbon maatjes begonnen met 20/00 en de ander 27/00 fluorcarbon
na een 30 min rondgevaard anker uit en vissen al snel een beet niet normaal zo hard mis (shit #$%^^&)  maatje arnold kreeg
beet zo hard alles weg 20/00 dus tja 24/00 er aan en gooien effe later vangt pino de eerste forel mooi visje van zo,n 1,5kilo maar trok zijn 8 greys
helemaal krom zo sterk hij blij en ik en arnold hadden nog niks na diverse plekken te bevist te hebben zei ik we gaan naar een andere stek  en toen
gebeurde het ik kreeg zo,n beuk op mijn hengel dat ie bijna uit mijn handen vloog en ja hoor hangen forel van hooguit 1 kilo ook zo sterk niet normaal
5 min later met een droge vlieg ving ik er 1 van dik 4kilo 75 cm nou wat een feest duurde 15 min voor ik hem op vlot had bijna boven en daar ging die weer
de diepte in 10 meter minimaal  maar goed ik had hem dus pino ook droog er aan en ja hoor ook een hele mooie dik 3 kilo en 63cm was ook ondanks zijn 8#
dik 10 min bezig met 20/00 fluor carbon (27/00 kreeg hij geen beet op met droog) vandaar dunner arnold miste er 1 jammer maar dat komt omdat hij pas 1jaar
actief is met de vlieglat naar diverse vliegen geprobeerd te hebben deed ik er een droge aan met hertehaar nou hij lag nog niet op het water of bam trok de hele
lijn tot wel 20 meter backing weg en toen shit los deze forel trok nog harder dan die van 75cm die ik een 30 min daarvoor had gevangen daarna allen nog diverse
aanbeten gehad maar effe eraan en los of gelijk mis maar goed het water daar is zo helder en mooi niet normaal deze plek ondaks dik 1,5 uur rijden gaan we zeker
vaker bezoeken en bevissen volgende keer met mijn bb er in lekker langs de struiken strippen,,dus eind resultaat vliegvisgek 2 pino 2 en arnold helaas 0 verder de
mede vissers man met bb 2 stuks en vaste klanten die er wekelijks komen 1 gast 0 en de ander 2 dus we hadden het best goed gedaan ondanks dat het de dag er
voor vele malen beter was zei de eigenaar maar goed we komen snel weer terug (aanvang vissen 10.30 tot 16,30 wouw wat gaafffffffffff


arnold en ik op vlot

pino met eerste forel

mooi he



de ronde bleek toppertje kost wat maar heb je ook wat

pierre

Hey vliegvisgek,

wel wat spanning en adrenaline gehad, zo te lezen, met die harde aanbeten.
Forel ziet er dan ook zeer gezond uit.

Was de #6 nou toch voldoende of pak je volgende keer toch liever een #7 mee ?
En is zo'n vlot nog een beetje te varen/besturen met de elektromotor ? Of ben je mobieler met de BB ?

Gr. Pierre.

Rossie69

Ja mooi

die auto van je verlaagd ????  :P door gewicht of door het tubeware ;)

wat een beesten he,mooiste is dat ze daar de diepte in kunnen,das het mooiere ervan.
Jemmig op de droge vlieg,had ik niet verwacht.

mag je met meerdere vliegen vissen of 1 vlieg ?

Jeroen super verslag.


pino

Je hebt een mooi verslag gemaakt vriend ;) ;) ;) ;)

Sieger

Leuk verslag Jeroen... Mooie vis daar hè ? En nog lekker gevangen ook... voor daar in elk geval wel... Ik ga er zeker ook nog eens naar toe.. :D


Sieger

vliegvisgek

#5
beiden rossie verlaagd en bom vol visspullen de hele mik mak van 3 man en ik heb gewoon de gehele sesie,en  net als maatjes met 1 vlieg gevist of medere mag geen idee
en pino dank je maatje jammer dat je morgen niet mee gaat de heledag forel plagen ;) ;)

en sieger waneer je weer gaat hoor ik van je want ga zekers vaker die kant op  :)
en henk doe mijn best er  een leuk verhaal van te maken met  foto,s  :)

vliegvisgek

Quote from: pierre on January 23, 2011, 15:46:19
Hey vliegvisgek,

wel wat spanning en adrenaline gehad, zo te lezen, met die harde aanbeten.
Forel ziet er dan ook zeer gezond uit.

Was de #6 nou toch voldoende of pak je volgende keer toch liever een #7 mee ?
En is zo'n vlot nog een beetje te varen/besturen met de elektromotor ? Of ben je mobieler met de BB ?

Gr. Pierre.

aftma 6 wil prima maar de sage tcr is ook strak de 7 rpl wil ook prima teminste met de kleinere forel pierre de 2 dikke had ik beiden aan de tcr maar de volgende
keer als we gaan test ik toch mijn nieuwe xr3i want wat is de vis daar sterk zeg en adrenaline zat gehad zonder drugs ;D

dryfly

Leuke dag gehad zo te zien, met een paar leuke vissen.

@ rossie: Je mag daar maar met 1 vleig vissen.
Ne pas pipi contre le vent

Rossie69


Patrick(WF)

Mooi verslag Jeroen en man wat een mooie vissen. Misschien toch maar
eens die kant op gaan, want het ziet er aantrekkelijk uit.
Groet Patrick

hendri

ja mooi!! leuk verslag, mooie plaatjes! toppie!

ps, hebben jullie redingsvest om de nek/schouders? is dat verplicht daar?

Gert


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

vliegvisgek

dank je heren we doen ons best er wat leuks van te maken en hendri helaas is zo,n reddingsvest verplicht na 1 uur vissen merk je het niet meer maar tip je moet er echt eens heen gaan wat een sterke vis men zegt dat ze niks (bijna) onder doen van ovm

Rossie69

die krijg je mee zo,n vest ?????
of moet je zelf voor zorgen ?

vliegvisgek

kun je er huren henk henk of je moet er zelf 1 hebben,,,, prijs 80 cent per uur en max 5 euro voor de heledag henk
maar wij kregen hem die dag gratis omdat hij niet melde dat het verplicht was ;)

Rossie69

ja uh wat moet ik nu hier op zeggen.

krom of niet.

maar we zijn wel dan op zijn terrein.

ik vindt het ook niks.


Gert

Misschien heeft het er iets mee te maken hoe de zoon van Jan, de eigenaar, om het leven is gekomen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/1030177/2010/10/06/Drie-doden-door-bedrijfsongeval-Sterksel.dhtml
Ik kan me er in ieder geval wel iets bij voorstellen dat je niet nog een keer zoiets wil meemaken. Ik kan het dan ook wel respecteren.

Groet,
Gert

Rossie69

gaat hier toch om het schoonmaken van een strontput.
moeten ze daar ook zwemvest om dan ??

snap hem niet helemaal.
maar erg zat.

Gert

Heeft allebei met veiligheid te maken toch?  Zorg dat er veilig gewerkt/gevist kan worden, en zie er op toe dat iedereen zich eraan houdt.

Bij ons op het werk hangt het vol met posters: "Hier werk je veilig of hier werk je niet." Dus ik ga af en toe eens vissen ;)

dryfly

De zoon van Jan is overleden toen hij een ander uit een schoonwatertank wilde redden, waar later een erg giftig gas/vloeistof in bleek te zitten.

Volgens Jan is het zwemvest puur uit voorzorg voor de veiligheid. Niks mis mee denk ik, zeker niet met dat ijskoude water op zo'n grote vijver van 13 meter diep.
Ne pas pipi contre le vent

Rossie69

dan zou je moeten gaan,en een formulier invullen wel of geen zwemvest.


Arno

en om dat gezeik te voorkomen draagt iedereen een zwemvest. je hebt echt geen last van dat ding
ik draag al 40 jaar een zwemvest als ik ga wedstrijdzeilen gewoon even wennen daarna weet je niet beter.
en daarbij als je daar zo'n dikke vis mag vangen heb ik het er graag voor over.

Gr Arno

Rossie69


Arno