Even vliegen uitgetest baggelhuizen

Started by forel, June 26, 2012, 20:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

forel

Vandaag even wezen vissen op baggelhuizen samen met een vis maat.
De forel was moeilijk te vangen ze waren niet zo actief, hier en daar
Zag je ze wel boven in aan het assen op kleine vliegjes.
Ik heb de vliegen die ik gemaakt heb uit getest maar er was geen één
bij die de forel wou pakken, maar toch wist ik één forel te pakken op een
Klein zwart vliegje en mijn vis maat had er ook twee gevangen op een klein zwart vliegje.
Het was toch weer een geslaagde dag.

http://youtu.be/9Vw7qii83TM
http://youtu.be/wRKcWVBEZhM
dit is de gevangen forel

Inderk

Klein en zwart doen het meestal goed!

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad, en gevangen hebt!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

wat een toal ook nie dan ?

welke vliegen heb je ze gevangen Ron.

eerste filmpie,vondt ik wel leuk,schep en keek ernaar.


Arno

Wat mij vooral opvalt in het eerste filmpje is dat de vis erg lang gedrild word en dat de hengel zo goed al recht staat,
is dat omdat hij met een hele zware # vist of omdat hij met een  hele lichte tippet vist?

Gr Arno



Rossie69

Arno hoe doe jij het dan :)

heb het zelf gezien hahaha,zonder schepnet.


Mike

#5
Mooi dat je lekker genoten hebt met deze paar mooie dagen.

Ennuh hengels zijn inderdaad wel gemaakt om krom te trekken, zeker met het warme weer, is wat beter voor de vis ;)
Maar dat kan je deze beginnende vissers niet kwalijk nemen denk ik.
Heel veel mensen zijn in het begin bang om de vis te verliezen en doen daarom vaak erg voorzichtig en drillen daardoor vaak een beetje te lang, maar dat komt op den duur vanzelf wel goed.

Ik ben nog nooit op Baggelhuizen geweest en ik heb een paar vraagjes.

Mag je daar bellyboaten?
Zitten daar ook grote forellen?
Hoe is de visbezetting?
Zijn er verder nog aparte regels waar ik rekening mee moet houden?
En mag je tot donker door vissen?

Als iemand mij hier antwoord op zou kunnen geven zou ik dat zeer op prijs stellen.
We vroegen ons laatst af of het wat is voor ons.

Gr, Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Rossie69

ja bb mag je dr zit ook mooie forel

je hoeft neit alle vis mee te nemen en zou is kijken op de site van de plas.

http://hsvnnvv.mijnhengelsportvereniging.nl/


vliegvisgek

mike is erg mooi water belly boot kan wel mike maar hoeft niet wadend kun je er erg goed uit de voeten vis is mooi sterk maar nooit groter dan
1,5 tot max 2 kilo gevangen geen kool vis of ronde bleek vis mike maar zekers de moeite waard erg mooi en gezeligge kantiene

heb er diverse keren gevist en altijd leuk gevangen zonder de bb ;D

forel

Quote from: Arno on June 26, 2012, 23:25:18
Wat mij vooral opvalt in het eerste filmpje is dat de vis erg lang gedrild word en dat de hengel zo goed al recht staat,
is dat omdat hij met een hele zware # vist of omdat hij met een  hele lichte tippet vist?

Gr Arno

Arno
ik vis daar met een tippet gamakatsu Fluorocarbon 0.18, maar  de forel vind ik  daar sterk.

Arno

He Forel het was niet als commentaar bedoeld maar het viel mij gewoon op dat de kracht op de hengel niet erg groot was.
ik vis zelf eigenlijk altijd met 0.20/0.22 stroft nylon ook op mijn #4 dan kan je vrij snel de vis op de kant krijgen.
maar blijft een mooie plas dat Baggelhuizen.ik heb me er prima vermaakt een 2 weken geleden.

Gr Arno

forel

Quote from: Mike on June 27, 2012, 00:16:12
Mooi dat je lekker genoten hebt met deze paar mooie dagen.


Maar dat kan je deze beginnende vissers niet kwalijk nemen denk ik.

Gr, Mike

Mike
wij zijn geen beginnende vissers  ::foei:: maar die forel is daar sterk en ik vis daar met een tippet gamakatsu Fluorocarbon 0.18

forel

#11
Quote from: Arno on June 27, 2012, 08:01:02
He Forel het was niet als commentaar bedoeld maar het viel mij gewoon op dat de kracht op de hengel niet erg groot was.
ik vis zelf eigenlijk altijd met 0.20/0.22 stroft nylon ook op mijn #4 dan kan je vrij snel de vis op de kant krijgen.
maar blijft een mooie plas dat Baggelhuizen.ik heb me er prima vermaakt een 2 weken geleden.

Gr Arno

Arno
Ik weet wel dat het geen commentaar was   ;D
Ik mag daar ook graag vissen het is een mooi plas en ook voor de bb en door de week is het lekker rustig.

forel

Quote from: Rossie69 on June 26, 2012, 23:12:43
wat een toal ook nie dan ?

welke vliegen heb je ze gevangen Ron.

eerste filmpie,vondt ik wel leuk,schep en keek ernaar.

Henk

dit is het vliegje Black Sedge.


Rossie69

Toch weer zwart.

Droog is het mooist,om ze te vangen die grootte forl.


forel

Quote from: Rossie69 on June 27, 2012, 10:23:32
Toch weer zwart.

Droog is het mooist,om ze te vangen die grootte forl.

Ben ik hele maal mee eens Henk .
de Black Sedge is geboud op een haak maat 14.

vliegvisgek

werkt bijna altijd wel op catch and realease vijvers en soms op de putten ook topper

Mike

#16
Bedankt heren, voor de antwoorden. :)

En Forel, sorry dan voor het misverstand. :o

Nou kom ik wel tot de volgende vraag....

Hoe dik wordt er door de meeste mensen gevist op forellenvijvers???

Forel geeft namelijk aan dat ie wat langer en voorzichtig drilt omdat ie met 18/00 vist.
Nou vind ik dat persoonlijk echt heel erg dik om met de droge vlieg op forelletjes te vissen van 1 of twee kilo.
Zelf vis ik met de droge vlieg en buzzertjes meestal met 15/00 of 12/00. Lijnbreuk heb ik bijna nooit en lang drillen doe ik ook niet.
Als ik met zinklijnen in combinatie met boobies, blobs of streamers vis, vis ik ook heel erg dik, meestal 17,8 of zelfs 20.3
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik meestal een 10 ft #4 gebruik als ik vis met buzzers of droog en dat maakt denk ik ook een hoop verschil.
Hoewel ik op de kool ook eens naast iemand stond die met een #3 van 8 ft stond te vissen met 12/00 en die had ze ook binnen 4 minuten in het netje liggen.

Nou heb ik op De Kool al eerder hele verbaasde gezichten gezien als mensen aan mij vroegen hoe ik aan het vissen was en ik ze vertelde dat ik met 15/00 aan het vissen was.
Dus nu ben ik heel erg benieuwd naar hoe de rest van de forumgangers daar over denken.

gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

forel

Quote from: Mike on June 28, 2012, 17:32:06
Bedankt heren, voor de antwoorden. :)

En Forel, sorry dan voor het misverstand. :o

Nou kom ik wel tot de volgende vraag....

Hoe dik wordt er door de meeste mensen gevist op forellenvijvers???

Forel geeft namelijk aan dat ie wat langer en voorzichtig drilt omdat ie met 18/00 vist.
Nou vind ik dat persoonlijk echt heel erg dik om met de droge vlieg op forelletjes te vissen van 1 of twee kilo.
Zelf vis ik met de droge vlieg en buzzertjes meestal met 15/00 of 12/00. Lijnbreuk heb ik bijna nooit en lang drillen doe ik ook niet.
Als ik met zinklijnen in combinatie met boobies, blobs of streamers vis, vis ik ook heel erg dik, meestal 17,8 of zelfs 20.3
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik meestal een 10 ft #4 gebruik als ik vis met buzzers of droog en dat maakt denk ik ook een hoop verschil.
Hoewel ik op de kool ook eens naast iemand stond die met een #3 stond te vissen met 12/00 en die had ze ook binnen 4 minuten in het netje liggen.

Nou heb ik op De Kool al eerder hele verbaasde gezichten gezien als mensen aan mij vroegen hoe ik aan het vissen was en ik ze vertelde dat ik met 15/00 aan het vissen was.
Dus nu ben ik heel erg benieuwd naar hoe de rest van de forumgangers daar over denken.

gr, Mike

Mike
op Baggelhuizen zijn regels waar men aan moet houden en dit is 1 van die regels.
   

Bepalingen en reglementen tbv gastvissers geldend voor het vissen met een vlieghengel

Vissen is toegestaan met 1 vlieghengel , voorzien van maximaal 2 kunstvliegen op weerhaakloze haken en met een puntdikte van 0,16 mm of een trekkracht van 1,4 kg

Daarom vis ik met 18/00 maar als ik in Valthermond kom dan vis ik ook met 14/00 of 12/00 op forel.

HappyFisherman

Ik ga niet dunner dan 14/00 en uiteraard van Stroft ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Quote from: Barbless on June 28, 2012, 19:08:55
Gamakatsu Super G-line kan bij 0,14mm 2.8kg hebben.Ik gebruik graag die lijn.Ook de Shiman Aspire Silk Shock zal die trekkracht hebben,is het niet meer.

Misschien heb je er iets aan.

Mooie vis overigens!!

Barbless

Bedankt voor de tip.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit