Ronde Bleek, 27 oktober 2010

Started by Gert, December 20, 2010, 23:14:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Geplaatst op het vorige forum: Vr okt 29, 2010 12:29    Onderwerp: Ronde Bleek, 27 oktober 2010
======================================================================

Afgelopen woensdag waren we met z'n drieen naar de Ronde Bleek. Bij heel slecht weer zouden we misschien niet zo ver gaan, dan zou het de Eemhof worden.  Maar we hebben een goeie keus gemaakt, want wij hebben het de hele dag droog gehouden (behalve op de terugweg), en dat zal op de Eemhof waarschijnlijk heel anders zijn geweest.

Bij aankomst zagen we flink wat vis stijgen, dus nog voor we letterlijk van wal staken met de vlotten, meteen maar droge vliegen erop en dat leverde binnen een kwartiertje wel 10 missers op.

Vervolgens zijn we maar wat gaan rondvaren, want de activiteit aan de oppervlakte nam geleidelijk af.
Toch hebben we er 7 weten te vangen, allemaal met droog. Vooral daddy longlegs, en ik had er ook eentje met een sedge.

Mijn tweede (de eerste staat nog bij m'n broer op z'n camera):


Krom tot in het handvat


En het was niet eens zo'n hele grote - voor Ronde Bleek begrippen dan...


Dit was m'n derde, een paairijp mannetje - herkenbaar aan z'n haakvormige bek


Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die vrouwtjes er in zien


Aan het eind van de dag ging het nog ff goed: terwijl de ene teruggezet wordt hangt de volgende al weer



Waarschijnlijk de grootste (ik heb 'm nooit gezien), maar in ieder geval de sterkste van die dag heb ik met vlieg en al verspeeld aan het ankertouw :evil:
Zonde, hoop dat de vis er niet al te veel hinder aan ondervindt.

Groet,
Gert