Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jan Damman

Proficiat Gino met je eerste snoek, geeft een goed gevoel hè, is het niet?

  ::top::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

MarcelN

 ::goodjob:: Gino, op die Cross S1? ;) ;)
Ik had er 2, samen kwamen ze misschien net op de 1e plaats opgeteld haha, mooi water daar trouwens, nog witvissies gezien?.....

FSCHAMP

@ Jan : Yep een goed gevoel en een evenaring van mijn snoek PR.  :) :)

@ MarcelN : Ik heb geen Cross S1. Ik heb hem gevangen aan een Bluetooth Airflow #8/9 en een Big Mama lijn #9 met een Enya Fly (genoemd naar mijn dochter omdat ze deze kleuren zo mooi vind) en ik heb geen witvissies gezien, alleen maar polders met veel wind en golven.

Dit is de Enya Fly (sorry, dat de foto van niet al te beste makelij is)


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Dan hadden die Belgen vandaag allemaal vrij zeker :o ik kwam er diverse tegen onder andere met 1 staan praten met z'n maat, ze waren met een Q7, ik heb langs de N207 gestaan en erg veel wind ja pffff.
Ook bij Vlist wat Belgen gezien, maar die waren met pluggen bezig.
Maar na de eerste worpen zag ik de snoek al jagen, ik dacht dat is één groot feest hier dus de GoPro maar even uit de auto gepakt.
Al snel grote kolken erachter en 2 missers en daarna streamer kwijt  :( er lag iets zwaars in een zijsloot waar ik in wierp blijkbaar, vervolgens ver de polder in gelopen....niets meer, behalve mooie roofvogels :)
Eenmaal terug lopend alsnog de eerdere aanbeten verzilverd met kleinere streamer, aan de andere kant van de N207 trof ik een dood schaap aan, poot beschadigd en een oog al eruit door een kraai, de rest van de kudde liep deels mank en onder de modder, die rot honden ook die zomaar loslopen >:(
Ik heb er melding van gemaakt en mensen daar aangesproken, ze gingen het doorgeven.
Voor herhaling vatbaar dus, misschien eens wat onderling kortsluiten, lijkt me gezellig :D

FSCHAMP

De meeste belgen hadden gisteren vrij (een brugdag)  :) aangezien het vandaag een nationale feestdag is in Belgïë en ik ken nog een Gino vanuit de vlaanderen, maar ik heb hem niet gezien. Als ik me goed herinner heeft hij een cross S1.
Ik heb gevist in Zuidbroek en langs de N210, we hebben elkaar dus gemist.  Ik heb geen vliegvissers gezien dat een stel Walen, die vroegen of ze met hun weekvergunning in Zuidbroek mochten vissen. En ik heb inderdaad ook mooie roofvogels gezien, die aan het jagen waren in de polders en een hele hoop zwanen.
Verder heb ik veel poldersloten afgelopen zonder ook maar iets te zien en veel groen gehaakt  >:( , ik heb de indruk dat er nog veel waterplanten in het water drijven.  De eerste heb ik gevangen nadat ik een grote kolk achter mijn streamer had en gelijk bij mijn tweede worp was het raak.  Een mooie big mama snoek.  :)  De tweede was ook een zeer mooie op dezelfde streamer maar koos het hazepad zoals ik al eerder aanhaalde. :(

Misschien moeten we wel eens afspreken in de toekomst.  Ik heb nu al verlof geboekt voor 1 en 5 December en als het weer mee zit ben ik opnieuw paraat in Bergambacht. Voor mij was het de eerste keer dat ik daar viste. Mooi water maar zwaar ploeteren door die polders.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Vandaag voor het eerst in tijden maar weer eens de polders achter mijn huis bezocht. Hoewel er veel activiteit van witvis te zien was, zag je geen enkele snoek jagen. Na Anderhalf uur besloot ik het op te geven, maar wisselde toch maar even mijn favoriete zwart/paarse Congo/EP-hair streamer voor een exemplaar met een zwarte Congohairkop met geel/oranje yakhaar staart, met het idee om op de wandeling terug nog enkele worpjes te doen. En verdomd... in een half uurtje 4 snoeken. 61, 64, 76 en 84 cm. Moet misschien toch maar weer wat vaker gaan!

Hilco de Visser

even Huizen bezocht   ............paar leuke voorns en vracht (te) kleine baarsjes.
de winter moet nog komen blijkbaar ;


Jan Damman

Quote from: Heintje Davids on November 13, 2014, 16:06:19
Vandaag voor het eerst in tijden maar weer eens de polders achter mijn huis bezocht. Hoewel er veel activiteit van witvis te zien was, zag je geen enkele snoek jagen. Na Anderhalf uur besloot ik het op te geven, maar wisselde toch maar even mijn favoriete zwart/paarse Congo/EP-hair streamer voor een exemplaar met een zwarte Congohairkop met geel/oranje yakhaar staart, met het idee om op de wandeling terug nog enkele worpjes te doen. En verdomd... in een half uurtje 4 snoeken. 61, 64, 76 en 84 cm. Moet misschien toch maar weer wat vaker gaan!

Volgende keer alleen het laatste half uur vissen  ;D

Bij de weg, een mooi resultaat ::goodjob::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit59

En...........
Eerst een stuk wandelen en vervolgens hetzelfde traject terug afvissen!
Succes verzekerd

merijn1982

Gistermorgen ben ik met marc zitvast samen wezen snoeken op groot water. Marc pakte al na 20 min. De eerste en nog geen 10 min. Erna had ik ook de eerste. Allebei snoeken rond de 70 cm. Geen slecht begin van de dag! Even erna kreeg ik weer beet en merkte gelijk dat het geen snoek was. Toen er een grote rij stekels door de oppervlakte kwam was ik zo blij! Me eerste snoekbaars!! Toen de vis echter dichtbij kwam bleek het een flinke baars! 42 cm op de snoekstreamer:-D Met het steeds mooier worden van het weer werd het vissen taaier. We kregen allebei nog wel een aanbeetje maar los was het niet. Tot ik de streamer weer binnenvis en met de zon op het heldere water zie dat er een dikke dame achter me streamer aan komt maar voor de bb toch wegdraait.. prachtig om te zien!! Al wil je dr liever vangen natuurlijk! Wat later krijg ik weer een aanbeet en de vis gaat er als een gek vandoor. Alle zeilen bijzetten maar helaas. De top veert terug en ze is los:-( op het moment dat ik nog na zit te vloeken hoor ik marc fluiten. Hij heeft er weer 1. Weer een mooie snoek van rond de 70. We vissen tot de middag maar het is over. Als ik dan ook nog eens me streamer onderlijn leader en loop verspeel aan de bodem is het mooi geweest. Als ik op de kant sta pakt marc nog een kleiner snoekje en weet na dat ik weg ben ook nog een te vangen. Al met al een geslaagde sessie!!





ik weet het, had wel ff mogen lachen. Ben niet zo'n fotomens:-)
Tight lines!!

merijn1982

Ohh ja en heb bertus rozemeijer nog ff gesproken. Ook hij was samen met een ander aan het vliegvissen op de snoek!!
Tight lines!!

edjuhhh

Mooie vissen hoor!
Vooral de baars vind ik mooi.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

FSCHAMP

Merijn, mooie baars toch en jij kijkt zo zuur.   ;)
Ik zou zeker een glimlach op mijn gezicht gehad hebben, want het zou voor mij een nieuw PR geweest zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on November 14, 2014, 21:06:53
Merijn, mooie baars toch en jij kijkt zo zuur.   ;)
Ik zou zeker een glimlach op mijn gezicht gehad hebben, want het zou voor mij een nieuw PR geweest zijn.

Haha, misschien komt dat wel door de "mislukte "kieuwgreep.  :) :) :) Let eens op de flink beschadigde hand van Merijn. Of had dat een andere oorzaak Merijn?
Toch een mooie baars hoor. En die snoekbaars, die komt nog wel , anders ga je maar een keertje met mij mee volgend seizoen.
gr Sjoerd

FSCHAMP

Sjoerd,

geldt dit aanbod ook voor andere vliegvissers?  ::)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on November 14, 2014, 21:20:34
Sjoerd,

geldt dit aanbod ook voor andere vliegvissers?  ::)

Haha, dan zou ik denk ik weinig keren alleen meer vissen.  ;D ;D
En het heel druk worden op bepaalde stekken.
Maar ik neem wel vaker eens iemand mee, dat dan wel weer.
En voor Belgen maak ik zeker wel een uitzondering! ::goodjob::

merijn1982

Het is voor mij ook een pr hoor. Ben  er super blij mee!! Alleen dan moet je poseren met zo'n vis en dan weet ik niet hoe ik kijken moet....:-(
gaat soms goed. Soms niet zoals deze keer!

Ja gaat zeker wel goed komen. Maar dat klinkt als een mooi aanbod sjoerd! En dat sla ik zeker niet af:-)
Tight lines!!

merijn1982

Ohh en had me hand aardig kapot ja.. snoek begon te spartelen tijdens het onthaken.  Dus greep was wel gelukt maar ja dit soort dingen horen erbij he:-)
Tight lines!!

FSCHAMP

Quote from: sjoerd on November 14, 2014, 22:00:17
En voor Belgen maak ik zeker wel een uitzondering! ::goodjob::

Ik sta altijd open voor zo'n aanbod op snoekbaars, Sjoerd, dus als zich ooit de kans voordoet, mag je me altijd iets laten weten.
Ik moet zeggen dat ik Nederland/Nederlanders het laatste jaar meer en meer ben beginnen appreciëren, veel meer dan mijn zuiderburen, de walen  :).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Merijn is voor Ajax, dan moet je em sommige zaken ook gewoon vergeven :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Tight lines!!

Hilco de Visser

er was maar even de tijd om te vissen, vergeet ik gvd ook nog de helft..................

er is vandaag dus niet gevist  :-X

j.klopper

alleen het topdeel meegenomen?

ignace

prachtige snoek en baars merijn ::goodjob::
vanmiddag ook terug een paar uurtjes staan werpen maar twas niets

Beertje

Ziet er niet best uit Hilco, daar begint het mee. ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.