Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Op weg naar huis nam ik de toeristische route. Er zijn geen toeristen meer dus nu is de dijk weer voor mij :) Opeens viel mijn oog op een mooi stukje water langs de waal. Hoewel ik hier al vaak langs ben gereden was het me nooit opgevallen. De Waal laat ik meestal links liggen. Of rechts in dit geval  ::)
Even gestopt en ik zag zowaar een enorme vaste hengel boven het water hangen. Praatje gemaakt en volgens de vissende meneer was het goed vissen op dit watertje. Het is een waard / zijarm van de waal. Flinke stroming, veel bomen, diepe en ondiepe stukken, prachtig watertje dus.
Meteen mijn hengel uit de auto gehaald en 2 uurtjes staan vissen.
Ik zag dat er wat vis aan het oppervlakte aan het azen was. Dus met een droog vliegje staan vissen. Bij 15 ben ik de tel kwijt geraakt  8) Ik denk dat ik wel 30 of 40 visjes heb gevangen. Super middagje dus. Net even gekeken wat het allemaal was. Er zaten hele mooie visjes tussen. Veel alvertjes maar ook een aantal kleine roofbleitjes. Niks groots maar het was zoooo leuk!
Af en toe sprong alles weg voor iets groots dat er aan het jagen was. Volgens de andere vissende meneer een grote roofblei die niet te vangen is. Dat ga ik nu dus wel proberen :)
Na een uurtje ben ik van vliegje gewisseld. Het ging zo goed dat ik de verschillende technieken wilde proberen. Dus nat vliegje eraan en langzaam binnen halen. En pats, weer alles achter elkaar. Meestal pakte ze mijn vliegje al als hij op het water kwam.
Ook nog even met een nimfen geprobeerd maar daar ving ik niks meer mee. Jammer, ik had gehoopt dat ik dat gevoel nu mooi kon oefenen. Volgende keer beter...
1 keer trok ik mijn lijn van het water om opnieuw te werpen zag ik zo een vis door de lucht vliegen  ??? Die pakte precies op dat moment mijn vliegje. Niks aan de hand met het visje maar dat was wel een lullig moment.
Al met al een super middag gehad. Heerlijk gevist!

BV

Goed man,
Dan kan je mij morgen uitleggen hoe ik het moet doen ;-)

GJ


kelt

dankje hilco!!

haha sorry verkeerde waadpak ;)

Hilco de Visser

Quote from: kelt on October 27, 2014, 18:48:34
dankje hilco!!

haha sorry verkeerde waadpak ;)

leuk dat je humor hebt  ::agree::

sjoerd

Vanmiddag even met de BB het grote water opgeweest. Een keiharde aanbeet gemist! Verder geen aanbeten meer gehad.
Wel lekker spierpijn en een paar keer kramp in de benen met het gepeddel tegen de wind in!!
Mooi was het wel, gewoon lekker weer, een duikende visarend op korte afstand.
Minder leuk waren de twee grote lappen snoekenhuid, die in het riet lagen. Tesamen met wat bierblikjes, de stille getuigen van
snoekmeenemers. Nee het waren geen Poolse bierblikjes maar dat zegt ook niks. :'(

Sjoerd




merijn1982

Nou dan heb ik toch echt gemist looland.. maar kom je dan vast snel een keer wel tegen!

Goede vangst gj en kelt ::goodjob::

pff... wat triest sjoerd. Doet je zeer als visser!!
Tight lines!!

vliegvisserdorian

Wat een kutweerheerlijk snoekweer en wat waren ze los vanochtend, in 3 uurtjes heb ik in totaal 6 aanbeten gehad waarvan ik er twee heb kunnen verzilveren. Beide van een centimetertje of 60. Maar bij de eerste had ik weer het probleem dat de kiewgreep me wel aardig lukt maar zodra ze gaan spartelen (als ik ze in de kieuwgreep heb) komt mijn hand helemaal onder de schrammen te zitten... Wat doe ik verkeerd? :(

edjuhhh

Goed stevig vast houden, als je hem losjes vasthoud hebben je handen meer kans lans de kieuwbogen te gaan. Enne schrammetjes horen er bij  ;D
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

HappyFisherman

Quote from: edjuhhh on November 03, 2014, 13:10:06
Enne schrammetjes horen er bij  ;D

Daar wordt je een kerel van  :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

marc

Lekker bezig geweest

[attachment deleted by admin]

merijn1982

Mooie marc!! enne dorian. Goed vasthouden. Ze veraden ook wel een btke wanneer ze gaan spartellen dus je kan je je er op instellen. En tja schrammen horen erbij:-)
Tight lines!!

vliegvisserdorian

#1337
Mooie vis Marc!

Klopt Merijn ze veraden wel een beetje dat ze gaan spartelen maar dat is vooral bij de grote het geval, de kleintjes (voor de kieuwgreep dan) (50-60cm) zijn wat minder voorspelbaar (vind ik dan). En natuurlijk horen een paar schrammetjes erbij maar het moet ook niet te gek worden :P (er stond vandaag een plasje rood water in m'n stripping basket en het handvat van m'n hengel was ook mooi rood). Maargoed, ik heb in ieder geval ook maar een doosje pleisters in m'n tas gegooid ::)

Ook moet ik nog maar een beetje oefenen met de haak zetten na 4 snoeken gemist te hebben vanochtend, ik ben gewent een flinke stripstrike te geven en rustig m'n hengel omhoog te halen maar het lijkt erop dat je echt redelijk hard aan moet slaan klopt dat? Morgenochtend maar weer proberen :) er een paar te pakken te krijgen :)

sjoerd

Dorian, belangrijk bij de kieuwgreep is ook dat de vis helemaal los van de grond of water is. Anders kan deze zich tegen de bodem/water afzetten bij het spartelen!
Succes!

Sjoerd

vliegvisserdorian


Gert

Quote from: Gert on October 19, 2014, 01:15:55
Nou, ik ben niet zo goed bezig geweest vandaag....
M'n lievelingshengeltje, de Orvis Ion #3, net boven het handvat finaal in tweeen!
Gelukkig heeft Orvis goeie garantie, maar ja, die hengels zijn in principe niet meer leverbaar. Kijken hoe dit opgelost gaat worden.

Groet,
Gert

Heb gisteren de hengel weer teruggekregen uit Engeland. Het deel dat gebroken was is vervangen door een nieuwe.
Hopelijk van het weekend weer even lekker mee vissen.

merijn1982

Dorian als ze langzaam hun bek openen en kiewen wijder gaan staan dan gaan ze gegarandeerd spartelen ( ook de kleinere )

En ik strip-strike ook maar geef wel een beste hengst. Zeker met de zinklijn zet ik meerdere keren de haak. Maargoed soms mis je ze ze gewoon. Ook dat hoort erbij..
Tight lines!!

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

BV

Jan,
Het topic heet eigenlijk  "laat es een foto zien van wat je vandaag ving"....  ;D

kelt

vandaag snoekje van 70 cm op me eerste gebonden streamer.
was er heel trots op dat het binden al was gelukt en nu vangen ook nog!!
jammer dat ik hem daarna verloren ben omdat de clip gebroken was denk ik hij was in ieder geval foetsie en ligt ergens op de bodem.
maar alsnog blij met de vangst

[attachment deleted by admin]

Hilco de Visser

leuk man , gefeliciteerd ...........

wie nam de foto?

kelt

Een voorbijganger die heel nieuwsgierig was!!

vliegvisserdorian

#1347
Mooie vis Kelt, gefeliciteerd!

Quote from: merijn1982 on November 04, 2014, 15:45:50
Dorian als ze langzaam hun bek openen en kiewen wijder gaan staan dan gaan ze gegarandeerd spartelen ( ook de kleinere )
Wat je zegt klopt zeker maar de andere kant op is het niet altijd is mijn ervaring, wat ik bedoel is dat ze altijd eerst hun bek openen en kieuwen wijder doen voordat ze gaan spartellen. Maar dat zou ook kunnen zijn omdat ik er dan even niet op let en bijvoorbeeld te geconcentreerd bezig ben met onthaken oid... Bedankt voor de tip, ik zal er eens op letten maar het zal ook een kwestie van gevoel zijn, ondertussen heb ik bij karpers perfect door wanneer ze gaan spartelen maar dat was toen ik begon met (vlieg)vissen op karper ook zeker niet het geval.
Quote
En ik strip-strike ook maar geef wel een beste hengst. Zeker met de zinklijn zet ik meerdere keren de haak. Maargoed soms mis je ze ze gewoon. Ook dat hoort erbij..
Oke ik eens proberen wat lomper te zijn met de haak zetten :P Ik heb vandaag weer twee snoeken gelost en na de 2e gelost te hebben heb ik m'n haak maar eens gecontroleerd, wat bleek de haakpunt was volledig omgebogen. (Zelfde streamer als gister verklaart dus misschien een hoop) Dus waarschijnlijk zijn de snoeken alleen eventjes met hun tanden in m'n streamer blijven hangen want zo krom als de haakpunt was had hij zelfs nog geen pakje boter gehaakt...  :o Zonde maarja weinig aan te doen, waarschijnlijk is de haak per ongeluk een keer iets te hard tegen een brug aangekomen of achter iets onderwater blijven haken. De streamer kan ik ook weggooien, toch zonde want verder was hij nog perfect... Misschien dat ik maar eens na meot gaan denken over tubeflies...

Morgen weer een kans (lang leve collegevrije week), hopelijk blijven ze dan wel hangen, ik ga in ieder geval vaker m'n haak controleren.

merijn1982

Ja controleer je je haak geregeld. Kan het verschil zijn tussen wel of niet vangen. En koop een vijl. Kan je ze nog redden als ze alleen wat bot zijn
Tight lines!!

Jan Damman

En weer een snoekje.  70 cm.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.